Salesmanago, czyli o Polakach, których zawsze interesuje tylko pierwsze miejsce

Artykuł/Technologie 26.02.2016
Salesmanago, czyli o Polakach, których zawsze interesuje tylko pierwsze miejsce

Salesmanago, czyli o Polakach, których zawsze interesuje tylko pierwsze miejsce

Polski startup Salesmanago pozyskał 25 mln zł przy wycenie „grubo ponad 100 mln zł” od europejskiego funduszu 3TS Capital Partners. Firma zajmuje się automatyzacją marketingu i posiada ponad 5 tys. klientów, ok. 130 pracowników i 17 mln zł przychodu za 2015 roku. Pozyskane pieniądze zostaną wykorzystane na wzmocnienie sprzedaży i marketingu w całej Europie, a także pracę nad nowymi produktami, zwłaszcza dla sklepów internetowych.

Czym dokładnie jest Salesmanago? To system monitorujący zachowanie użytkowników i klientów na stronach internetowych. Dzięki niemu wygląd stron może być dopasowywany do konkretnej grupy odbiorców względem np. demografii.

Jest to możliwe dzięki technologii Digital Body Language, działającej i na stronie internetowej, i w aplikacji mobilnej (Appmanago). Zawiera ona zestaw zachowań zidentyfikowanego użytkownika i daje odpowiedź na pytanie, jakimi produktami i usługami jest zainteresowany oraz czy jest gotowy do dokonania decyzji zakupowej.

Dzięki tym informacjom można ustawić bardzo precyzyjne automatyczne procesy dostarczania dopasowanych ofert, do właściwych użytkowników, we właściwym czasie – wyjaśnia Grzegorz Błażewicz, współtwórca Benhauera, do którego należą Salesmanago i Appmanago.

Z usług Salesmanago korzysta 5 tys. firm – głównie agencje marketingowe i cyfrowe z całej Europy, które mogą poszerzyć ofertę o marketing automation i zwiększyć przychody. Jako największych klientów Błażewicz wymienia Orange, WWF, Yves Rocher, Timberland, Aviva, RWE, ToysR US i Praktiker.

W 5 lat do 130 osób i oddziałów w czterech krajach

Salesmanago powstało w 2011 roku z inicjatywy Konrada Pawlusa i Grzegorza Błażewicza, byłego prezesa Interii. Spółka zatrudnia dziś 130 osób i to nie tylko w Polsce, ale i Indiach, USA i Wielkiej Brytanii.

W 2014 roku w Salesmanago zainwestował twórca InPost Rafał Brzoska, który objął wówczas 20 proc. udziałów przy wycenie 25 mln zł. We wrześniu Brzoska zwiększył swoje zaangażowanie do 40 proc.

Super człowiek – tak Błażewicz określa Brzoskę – To nie jest inwestor tylko przedsiębiorca. Działamy na bardzo wysokim poziomie zaufania – dodaje.

Cel – nr 1 w swojej niszy

Benhauer cały czas inwestuje w rozwój swoich produktów – niedawno wprowadził na rynek Appmanago do automatyzacji marketingu na urządzeniach mobilnych.

Jesteśmy w trakcie realizacji unikalnych na skalę światową wdrożeń łączących tradycyjne marketing automation z mobile marketing automation. Modele sprzedaży i marketingu bardzo dynamicznie się zmieniają i chcemy za tymi zmianami podążać dostosowując nasze oprogramowanie – mówi Błażewicz.

Celem startupu jest objęcie pozycji nr 1 w automatyzacji marketingu na rynku światowym. Wg VentureBeat Salesmanago to światowy lider w segmencie B2C & SMB, natomiast zgodnie z rankingiem Datanyze.com polska firma jest na szóstym miejscu w kategorii Marketing Automation.

Dwa lata temu spółka miała 6 mln zł przychodów, po roku wzrosły one do 17 mln zł, a na ten rok mają one wynieść 30 mln zł.

Dołącz do dyskusji

Advertisement