Tak sprawdzaliśmy, czy administratorzy fanpage’y operatorów mają poczucie humoru

Artykuł 02.12.2015
Tak sprawdzaliśmy, czy administratorzy fanpage’y operatorów mają poczucie humoru

Tak sprawdzaliśmy, czy administratorzy fanpage’y operatorów mają poczucie humoru

W ramach naszego testu operatorów komórkowych postanowiliśmy sprawdzić, czy administratorzy profili na Facebooku poszczególnych sieci mają poczucie humoru. Tym razem zostawiliśmy na tablicach firm świadczących usługi telekomunikacyjne wpisy niezwiązane bezpośrednio z ofertą i sprawdziliśmy, jaka będzie reakcja.

Od kilku tygodni regularnie testujemy polskich operatorów. Zadawaliśmy już mniej lub bardziej podchwytliwe pytania różnymi kanały wsparcia i sprawdzaliśmy jak użytkownicy oceniają jakość mobilnych aplikacji. Teraz przyszła kolej na test… poczucia humoru administratorów fanpage’y firm na Facebooku.

Po godzinie 14:00 z podstawionego konta zostawiliśmy różne wiadomości na fanpage’ach siedmiu operatorów i czekaliśmy na reakcję. Z początku planowaliśmy wysłać wiadomości prywatne, ale osoby odpowiedzialne za te profile nie zdecydowały się na umożliwienie kontaktu tą drogą.

Orange

1-orange-test-operatorów-facebook-social

Na fanpage’u Orange zadaliśmy pytanie “Potrzebuję szybkiej odpowiedzi! Jaka jest teraz cena pomarańczy na targu?”. Sieć odpowiedziała w przeciągu kilku minut informując, że “cytrusy to nie nasza branża ;)”

T-Mobile

2-t-mobile-test-operatorów-facebook

T-Mobile spytaliśmy za to o kolor “Ciągle się zastanawiam… :> dlaczego waszym kolorem jest ”magenta“ a nie zwykły różowy?”. Sieć odpowiedziała na to krótko pisząc, że “magenta jest bardzo fajna”.

Plus

3-plus-test-operatorów-facebook

W przypadku Plusa nawiązaliśmy do submarki operatora pisząc “Widzieliście gdzieś ostatnio jakieś fajne zdjęcia pluszzowych słodkich kotków?”. Operator wykorzystał tę sytuację, żeby przekierować nas na fanpage Plusha.

Play

4-play-test-operatorów-facebook

W przypadku sieci Play nawiązaliśmy do serii reklam operatora z celebrytami – “Chyba już wszyscy ”przeszli do Play“, Świętego Mikołaja też przekabacicie w tym roku? :)”. Niestety, zanim operator zdążył odpowiedzieć inny użytkownik Facebooka zauważył, że nasz podstawiony profil zostawiał komentarze na różnych fanpage’ach, a sieć postanowiła nasz post zignorować.

Virgin Mobile

5-virgin-test-operatorów-facebook

Przechodząc do operatorów MVNO nawiązaliśmy do nazwy jednej z sieci pytając “Czy z Waszej sieci mogą korzystać tylko dziewice, czy oferta jest dla wszystkich? ;-)”. Sieć wykorzystała w odpowiedzi hashtag mówiący o tym, że “zapraszają #wszystkich”.

Mobile Vikings

6-vikings-test-operatorów-facebook

W przypadku polskiego oddziału MVNO Mobile Vikings nawiązaliśmy do serialu Vikings i spytaliśmy o to, czy jest lepszy niż Gra o Tron. Sieć odpisała nam, że nie podejmuje się odpowiedzi na to pytanie, ale za to dała nam linka do informacji o serialu.

Heyah

7-heyah-test-operatorów-facebook

Przedstawicieli operatora Heyah spytaliśmy o to, czy mogą opowiedzieć nam jakiś dowcip. Niestety, żart nam nikt nie opowiedział a sieć odbiła piłeczkę pytając nas o to, czy my dowcip znamy.

Podsumowanie

Praktycznie wszystkie sieci odpowiedziały na nasze zaczepki niezwiązane z ofertą w przeciągu kilku minut od pozostawienia posta na tablicy.

Jedynym wyjątkiem jest sieć Play, gdzie najpierw pojawił się komentarz innego użytkownika, który sam zauważył, że zadajemy pytania na wielu różnych fanpage’ach.

Wielki test operatorów:

  1. Wielki test operatorów – sprawdzimy, który ma najlepszą obsługę, a którego należy unikać
  2. Zadaliśmy operatorom proste pytanie. Oto jakie odpowiedzi otrzymaliśmy
  3. Zadaliśmy operatorom nie najłatwiejsze pytanie. Oto jak sobie poradzili
  4. Jeśli coś ma się zepsuć, to zepsuje się w weekend. Sprawdziliśmy, czy operatorzy też mają czasem wolne
  5. Halo, mam problem, czyli ile można załatwić z operatorem przez telefon
  6. Wielki test operatorów, czyli sprawdzamy, która sieć ma najlepszą aplikację mobilną

* Grafika: Shutterstock

Dołącz do dyskusji

Advertisement