Kliknij, a powiem ci, czego słuchałeś w tym roku – świetne podsumowanie od Spotify i dodatkowa playlista w prezencie

Artykuł/Technologie 07.12.2015
Kliknij, a powiem ci, czego słuchałeś w tym roku – świetne podsumowanie od Spotify i dodatkowa playlista w prezencie

Kliknij, a powiem ci, czego słuchałeś w tym roku – świetne podsumowanie od Spotify i dodatkowa playlista w prezencie

Grudzień jak co roku jest czasem najróżniejszych podsumowań. Rok jeszcze nie minął, ale Spotify już w zeszłym tygodniu udostępniło zestawienie najpopularniejszej muzyki wśród użytkowników usługi. Teraz skandynawski start-up idzie o krok dalej i personalizuje stronę poświęconą minionym 12-tu miesiącom.

Spotify już w zeszłym tygodniu udostępniło stronę internetową podsumowującą 2015 rok. Można zapoznać się na niej z topowymi wykonawcami dla całego świata – wygrał Drake. Można przefiltrować wyniki wybranego regionu, a w Polsce na szczyt listy trafił znajdujący się na drugim miejscu globalnych wyników Ed Sheeran.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by sprawdzić czego słuchali mieszkańcy innych państw.

Oprócz tego możemy zapoznać się z najczęściej słuchanymi utworami i albumami i podobnie jak w przypadku artystów wybierać top-listy dla poszczególnych krajów. Przewijając stronę dalej można trafić na podsumowanie najpopularniejszych playlisty i gatunków muzycznych. Strona jest interaktywna i pozwala na słuchanie wybranych utworów.

Podsumowanie pojawiło się w zeszłym tygodniu, a dzisiaj Spotify dodało do strony internetowej nową opcję. Każdy użytkownik serwisu może się zalogować na swoje konto użytkownika, a serwis wygeneruje dla niego spersonalizowane podsumowanie – w tym jak długo użytkownik słuchał muzyki w serwisie.

spotify-2015-podsumowanie-muzyka

Pojawiła się też informacje ilu różnych utworów i od ilu różnych artystów słuchał w ramach serwisu.

Po danych liczbowych osoby przeglądające stronę są zachęcane do podzielenia się informacjami na temat swojego “2015 roku w muzyce” ze znajomymi w mediach społecznościowych, a oprócz tego Spotify prezentuje animację informującą o tym jak zmieniał się gust muzyczny danego użytkownika na przestrzeni kolejnych pór roku.

Dla osób, które zdecydowały się wygenerować prezentację swoich nawyków związanych ze słuchaniem muzyki, dostają też Play It Forward, czyli kolejną – po tych udostępnianych raz w tygodniu – wygenerowaną specjalnie dla nich playlistę. Spotify twierdzi, że składa się ona z utworów, jakie użytkownik mógł w minionym roku przegapić.

Użytkownicy zachwyceni listami z serii “Odkryj w tym tygodniu” powinni być bardzo zadowoleni.

Dołącz do dyskusji

Advertisement