Pięć najciekawszych kampanii reklamowych na YouTube w 2015 roku

Artykuł/Technologie 18.12.2015
Pięć najciekawszych kampanii reklamowych na YouTube w 2015 roku

Pięć najciekawszych kampanii reklamowych na YouTube w 2015 roku

YouTube już dawno przestał być nośnikiem filmów ze śmiesznymi kotkami i vlogów kręconych z ręki, a stał się miejscem, dla którego tworzy się dedykowane produkcje filmowe w wysokiej jakości oraz kampanie reklamowe, które nieraz prześcigają jakością te w telewizji. Oto kilka przykładów reklam na YouTube, zrealizowanych w roku 2015, które aż chce się oglądać.

Coca-Cola jako jedna z pierwszych marek wyczuła potencjał, drzemiący w wizerunku i talencie internetowych twórców i postanowiła stworzyć doskonałą synergię swojej dotychczasowej lekkości przekazu w reklamach z wyrazistymi osobowościami gwiazd YouTube’a. To czyni reklamę #DajCalusa (a także całą tę kampanię) przyjemną w odbiorze nie tylko dla osób, które szaleją za JDabrowskym, Maffashion i resztą bohaterów, ale także dla osób zupełnie nieznających środowiska internetowego.

Odrobina absurdu w tęczowej otoczce zza oceanu. Reklama Squatty Potty to wspaniały przykład opakowania drażliwego i ciężkiego do ugryzienia tematu w taki sposób, by widz nie odczuł obrzydzenia. Pierwsza minuta materiału może wprowadzić w niemałe skonfundowanie, jednak gdy okazuje się, co tak naprawdę jest reklamowanym produktem, odbiorca może jedynie parsknąć śmiechem… i dalej oglądać jednorożca produkującego tęczowe lody w najmniej oczekiwany sposób, a także księcia z bajki, który opowiada o Squatty Potty z takim przekonaniem, że nie można mu nie uwierzyć. A wszystko to w doskonałej jakości, której nie powstydziłaby się telewizja.

Dobra jakość, estetyczny obraz, lekki żart i trafne wskazanie zalet produktów marki: począwszy od ich trwałości, przez ciekawy design, aż po jakość działania. Krüger&Matz zrobił to elegancko i ze smakiem, jednocześnie wbijając się w konwencję reklamy internetowej, dzięki czemu spot chce się obejrzeć do końca, a jeśli słyszy się o marce Krüger&Matz po raz pierwszy – także zapoznać się z ich produktami. Dobre, bo polskie!

Jak zakomunikować możliwość nabycia nowego typu produktu we własnym sklepie z koszulkami? Właśnie tak! Marcin Majzner z CupSell.pl to doskonały przykład dystansu do siebie i świadomego operowania wizerunkiem własnym i marki. Reklama jego koszulek full print mogła trafić tylko do Sieci – jest tworem w stu procentach internetowym, takim, którego stare media by się powstydziły… ponieważ nie wiedzą, co obecnie trenduje wśród osób młodych. Marcin wie, i dlatego zrobił kawał dobrej roboty. PS W biurze CupSell naprawdę są rurki do pole dance!

Czy może być coś bardziej ekstremalnego, niż przekazanie ciężarówki do testów… czteroletniej dziewczynce? Volvo Trucks przekazało ster małej Sophie, by sprawdziła, jak ciężarówki sprawują się na trudnych trasach. Efekt na pewno nie byłby tak imponujący i jednocześnie wiarygodny, gdyby sterami manewrował dorosły człowiek z doświadczeniem. Tymczasem Sophie zdaje się świetnie bawić i nie przejmować trudnościami, na jakie naraża pojazdy, którymi kieruje, czym pozwala utwierdzić odbiorców w przekonaniu, że produkty Volvo były, są i zawsze będą symbolem trwałości i bezpieczeństwa.

MagdaMagdalena Jaźwińska, Los Videos. Wybierając się na studia nauczycielskie, nie wiedziała, że zamiast za biurkiem, skończy jako managerka twórców YouTube. W wolnych chwilach oddaje się swojej dziennikarskiej pasji.

* Grafika: Shutterstock

Dołącz do dyskusji

Advertisement