A to ci zaskoczenie – to nie Agora będzie robić Business Insidera w Polsce, lecz… Onet

News/Technologie 06.11.2015
A to ci zaskoczenie – to nie Agora będzie robić Business Insidera w Polsce, lecz… Onet

A to ci zaskoczenie – to nie Agora będzie robić Business Insidera w Polsce, lecz… Onet

No, przyznaję, to wielkie zaskoczenie. Jak informuje nas dziś Onet: Grupa Onet.pl przejmuje licencję na Business Insider w Polsce.

„Strategia rozwoju polskiej edycji serwisu zostanie oparta na rozwiązaniach z sukcesem stosowanych przez Business Insider w Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie nacisk będzie położony na dopasowanie się do potrzeb polskich czytelników. Serwis wystartuje w pierwszej połowie 2016 roku.”

Szczegółowa koncepcja polskiej wersji Business Insider zostanie dopiero dopracowana. Porozumienie dotyczące licencji w Polsce zostało osiągnięte po tym, jak Axel Springer SE sfinalizował zakup pakietu większościowego Business Insider Inc. pod koniec października 2015 r.

Mamy też szybko odpowiedź Agory:

„Ze względu na zmianę właściciela Business Insider USA umowa, na mocy której grupa Gazeta.pl miała uruchomić polską wersję serwisu, została rozwiązana.

Agora nie rezygnuje jednak z planów rozwoju w obszarze serwisów biznesowych. Zespół Gazeta.pl prowadzi obecnie prace nad nowym projektem. Kieruje nim Rafał Hirsch, który dołączył do zespołu Gazeta.pl 1 listopada br.

Szok?

Tak, mimo wszystko szok. Po tym, jak Axel Springer przejął Business Insidera za wielkie pieniądze 442 mln dol., Agora wciąż twierdziła, że to ona zrobi polską wersję tego serwisu. Pisaliśmy jednak wtedy:

“Agora jest jednym z głównych konkurentów Ringiera AS, więc zobaczymy, czy ten deal będzie realizowany po tym, jak niemiecka spółka matka przejmie Business Insidera.”

Dziś już wiemy, że to przejęcie amerykańskiego serwisu przez niemieckiego medialnego giganta zmieniło wszystko. W Polsce, Axel Springer obecny jest pod postacią szwajcarsko-niemieckiego podmiotu Ringier Axel Springer Polska. Widocznie nie po drodze było niemieckim właścicielom polskiego RASP, że to Agora, czyli konkurent na polskim rynku, miałby mieć prawa do prestiżowej medialnej marki.

Pewnie nigdy nie dowiemy się zakulisowych szczegółów, ale jedno jest pewne – musiało być gorąco. Na miejscu Agory nie oddałbym tego deala za darmo, więc kto wie, czy duże odszkodowanie nie poszło do polskiej firmy, by oddała format.

Bardzo interesująco zapowiada się teraz konkurencja pomiędzy Business Insiderem Polska, który będzie tworzony przez Onet oraz Agorą, która będzie tworzyła własny podmiot.  Ciekawie brzmi zapowiedź, że na czele agorowego projektu stoi Rafał Hirsch. Wprawdzie Rafał nie ma na koncie spektakularnych sukcesów na polu mediów elektronicznych, ale w “światku medialnym” uważany jest za bardzo kompetentną osobę. Sam miałem przyjemność gościć u niego w programach TVN24 Biznes i Świat, gdy jeszcze tam pracował i wspominam nasze antenowe rozmowy bardzo przyjemnie.

 

grafika główna pochodzi z Shutterstock

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement