Microsoft tym ruchem potwierdził, że chce być liderem w każdej kategorii

News/Technologie 06.11.2015
Microsoft tym ruchem potwierdził, że chce być liderem w każdej kategorii

Microsoft tym ruchem potwierdził, że chce być liderem w każdej kategorii

Mniej uważni obserwatorzy mogą przestać nadążać za ekspansją Microsoftu. Gigant z Redmond bardzo poważnie traktuje swoją misję bycia liderem w kategorii dostawców narzędzi dla produktywności. I właśnie kupił kolejną firmę, by osiągnąć swój cel.

Choć trudno zarzucić Microsoftowi zaniedbywanie rynku aplikacji biurowych i wspomagających codzienną pracę, tak zbyt długo polegał tylko na swoich trzech filarach, jakimi są Office (w tym OneNote i Outlook), OneDrive i Skype. Dlatego też, odkąd firma jest w rękach Nadelli, firma cały czas eksperymentuje. Zarówno poprzez swoje własne pomysły, takie jak należąca do rodziny Office usługa Sway czy androidowy launcher Arrow, jak i kupowanie innych firm, które zdaniem giganta z Redmond, zrobiły coś na tyle dobrze, że bardziej opłaca się je kupić niż wynajdować koło na nowo.

Dlatego też firma kupiła już Acompli i wykorzystała jego pomysły w Outlooku. Wkrótce również i Outlook ma zostać uaktualniony o to, co Microsoft przejął dzięki zakupowi firmy Sunrise. Wunderlist to także od niedawna własność Microsoftu, choć ten najprawdopodobniej nie będzie scalany z innym projektem i pozostanie samodzielną usługą. A co się stanie z kolejnym, dzisiaj ogłoszonym przejęciem przez giganta z Redmond?

Czy znacie aplikację MileIQ?

Jeżeli nie, to warto o niej wspomnieć, bo właśnie ona jest powodem przejęcia jej twórców, firmy Mobile Data Labs, przez Microsoft. To aplikacja służąca do śledzenia przebiegu pojazdu i jest dostępna do pobrania w sklepach Google Play i Apple App Store. Sama aplikacja nie zostanie ponoć porzucona, a wręcz będzie nadal rozwijana. Choć nadciągną pewne zmiany.

MileIQ ma w przyszłości wykorzystywać chmurę Microsoftu oraz rozwiązania, jakie oferują Office 365 i Office Graph. Jaką bezpośrednią korzyść odczuje Microsoft po przejęciu? Nie wzmocni to przecież pozycji Office’a? Być może sama wiedza na temat rozwijania tego typu usług lub sama usługa są dla firmy Nadelli bardzo cenne. Choć również nie wiemy jak bardzo cenne, bowiem warunki przejęcia są poufne.

Mobile Data Labs powstała w 2013 roku i zyskała dofinansowanie z Salesforce (strategiczny partner Microsoftu, choć w tamtych latach bliżej mu było do konkurenta), CRV i SV Angel. MileIQ jest aktywnie wykorzystywany przez ponad milion osób i konkuruje z takimi usługami, jak MileBug czy TripLog.

My, na razie, powinniśmy się spodziewać wersji aplikacji dla Windows 10. Dalsze na nią plany pozostają, niestety, nieznane.

* Grafika: Shutterstock

Dołącz do dyskusji

Advertisement