Odkrywaj to, co niezwykłe z marką Guinness i weź udział w filmowym konkursie pod patronatem Spider’s Web!

Odkrywaj to, co niezwykłe z marką Guinness i weź udział w filmowym konkursie pod patronatem Spider’s Web!

Odkrywaj to, co niezwykłe z marką Guinness i weź udział w filmowym konkursie pod patronatem Spider’s Web!

Pasja, perfekcja, wyobraźnia – czyli obok śmiesznych kotów trzy rzeczy, którymi najczęściej dzielimy się w mediach społecznościowych.

Facebook, Twitter, Snapchat… Internet, a w szczególności jego społecznościowa część daje nam niepowtarzalną do tej pory możliwość wyrażania siebie oraz dzielenia się ze znajomymi (lub też nieznajomymi) rzeczami, które odkrywamy każdego dnia. Tak naprawdę dzielenia się własnym życiem.

Nie dzielimy się jednak szarą i ponurą codziennością, bo ta raczej nikogo nie interesuje, a też nie widzimy potrzeby, żeby się nią chwalić. Dzielimy się swoimi przemyśleniami, swoimi osiągnięciami, pokazujemy znajomym ciekawe miejsca, które odwiedziliśmy.

Jeszcze nie tak dawno temu gdy muzyk chciał się pochwalić szczególnie trudnym utworem, który opanował do perfekcji, musiał z nim gdzieś wystąpić, wziąć udział w festiwalu, zorganizować koncert. A dziś?

Dziś wystarczy wyjąć telefon z kieszeni i wcisnąć przycisk nagrywania w aplikacji aparatu, żeby kilka minut później móc pochwalić się światu swoimi umiejętnościami.

Kiedyś wyjeżdżając w ciekawe miejsce mogliśmy podzielić się wrażeniami ze znajomymi dopiero po powrocie, zebrać się razem u kumpla w mieszkaniu, czy też pójść do lokalu, opowiedzieć co działo się na wyjeździe, pokazać zdjęcia. Dzisiaj możemy prawie że zabrać znajomych ze sobą, wrzucając regularnie na facebookową tablicę zdjęcia z podróży, informując innych ludzi co robimy i gdzie jesteśmy.

Sama ilość tego typu materiałów w mediach społecznościowych pokazuje, że takich treści nigdy nie jest nam dość. Że zawsze jesteśmy ciekawi odkrywania niezwykłych rzeczy nie tylko u siebie, ale też u znajomych, czy u innych ludzi, których obserwujemy.

Chcemy razem z nimi przeżywać te odkrycia, co podkreśla też zmiana kierunku, jaką widzimy ostatnio w społecznościówkach – od tekstu przeszliśmy do zdjęć, potem od zdjęć do wideo, a teraz coraz większą popularnością cieszą się te serwisy, w których możemy obserwować odkrycia innych ludzi na żywo.

Periscope, Snapchat, Meerkat – popularność tych usług idealnie świadczy o tym, że jesteśmy ciągle złaknieni nowego, zaserwowanego tu i teraz.

Niestety ma to też swoje minusy, głównie jeden – ulotność. Transmisja znika bezpowrotnie po jej zakończeniu. Ciekawe zdjęcia godzinę później przysypywane są innymi treściami. Owoce naszej wyobraźni, posty, wpisy, teksty – wszystko to znika po kilku chwilach, wtapiając się we wszechobecny szum informacyjny. Momenty, którymi chcemy się podzielić, nasza pasja, dążenie do perfekcji, nasza wyobraźnia – to wszystko traci na wartości, bo przez formę podania nastawioną na jak najszybszą konsumpcję treści, przestaje być tak wyjątkowe, jak powinno.

Dlatego przeciwstawiając się takiemu stanowi rzeczy warto się na nowo zastanowić, w jaki sposób możemy dzielić się z innymi naszym życiem, odkrywać to, co niezwykłe i celebrować odkrycia z przyjaciółmi tak, aby nie był to tylko kolejny, wyrwany z kontekstu moment; migawka na czyjejś tablicy w sieci społecznościowej.

guinness-awards2

A zatem miło jest nam ogłosić, iż Spider’s Web patronuje organizowanemu przez markę Guinness konkursowi „Odkrywaj to, co niezwykłe”, który jest doskonałą okazją by nie tylko uwiecznić ważny dla nas moment i pokazać go w ciekawej formie, lecz także zaprezentować swoje umiejętności i talent wideograficzny, jak również wygrać naprawdę okazyjne nagrody, w tym nagrodę specjalną Spider’s Web.

Jak wziąć udział w konkursie?

Konkurs realizowany jest za pomocą dedykowanej aplikacji na Facebooku, w której znajduje się także regulamin i szczegółowy tutorial dotyczący realizacji zadania. Podstawowym wyzwaniem jest stworzenie max. 60 sekundowego spotu inspirowanego marką Guinness, nawiązującego do wartości szczególnie cenionych przez tę firmę – pasji, perfekcji i wyobraźni.

Doskonałym przykładem tego, jak taki film może wyglądać, są zamieszczone poniżej reklamy, które mogą być wskazówką w jaką stronę kierować swój konkursowy materiał:

Przygotowany według wytycznych dostępnych w aplikacji na Facebooku spot należy następnie zgłosić poprzez tę samą aplikację, oraz wypełnić formularz z danymi użytkownika wraz ze zgodą na publikację spotu w celach reklamowych.

Spośród zgłoszonych w aplikacji pracy Jury wybierze 10-20 materiałów do ścisłej czołówki, natomiast wybrane filmy zostaną także udostępnione na Facebooku, gdzie przyznana zostanie przez społeczność nagroda publiczności.

Konkurs przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Oprócz wyjątkowej szansy na zaprezentowanie swojego filmowego talentu i otrzymania świetnie prezentującej się statuetki, można także wygrać wysokie nagrody pieniężne:

  • Grand Prix: 10 tys. złotych
  • Nagroda za drugie miejsce: 3 tys. złotych
  • Nagroda specjalna: 2 tys. złotych

Dodatkowo przyznana będzie także nagroda publiczności, którą będzie zestaw gadżetów. Konkurs Guinnessa to także okazja, aby poddać swoją twórczość ocenie profesjonalistów zasiadających w Jury, wśród których w tej chwili znajduje się Olga Frycz, Bodo Kox i Katarzyna Rosłaniec.

guinness-awards1

Ten konkurs to doskonała okazja, aby spojrzeć inaczej na to, jak dzielimy się swoim życiem z innymi. Do realizacji założeń Guinness Awards nie potrzeba drogiego sprzętu, czy specjalistycznej wiedzy. W tym zakresie w zupełności wystarczy nawet smartfon, czy podstawowy aparat z funkcją kręcenia filmów.

Potrzeba jednak kreatywnego podejścia, które odróżni zaprezentowany spot od setek milionów innych materiałów w Internecie, które pokaże, jak można odkrywać to, co niezwykłe i dzielić się tym ze znajomymi w wartościowy, zapadający w pamięć sposób. Co w dobie szybkiego tempa i złaknionych informacji „tu i teraz” sieci społecznościowych jest niezwykle cenne.

Konkurs już trwa – swoje zgłoszenia możecie składać poprzez aplikację Guinness Awards na Facebooku, którą znajdziecie tutaj, do 15 listopada.

Pozostało więc jeszcze mnóstwo czasu, aby uruchomić swoją wyobraźnię i pokazać nam nie tylko coś wyjątkowego, ale też coś, co zostanie z nami na dłużej.

Dołącz do dyskusji