Zaczyna upadać ostatni bastion telewizji – TVN stawia na Internet. Więcej sportu online!

Artykuł/RTV 05.08.2015
Zaczyna upadać ostatni bastion telewizji – TVN stawia na Internet. Więcej sportu online!

Zaczyna upadać ostatni bastion telewizji – TVN stawia na Internet. Więcej sportu online!

Często mówimy, że ostatnim argumentem do korzystania z linearnej telewizji są wydarzenia sportowe i programy nadawane na żywo. Teraz ten ostatni bastion również zaczyna powoli upadać. TVN zamierza mocno zainwestować w swoją platformę Player.pl, m.in. poprzez dużą dawkę sportu.

Markus Tellenbach, prezes zarządu i dyrektor generalny TVN, zdradził plany rozwoju platformy Player.pl. TVN zamierza produkować więcej programów przeznaczonych do Internetu:

Widzimy, że użytkownicy Internetu mają inne oczekiwania od widzów telewizji linearnej. Naszym zadaniem będzie znaleźć na tym wczesnym etapie sposób na ekonomiczne produkowanie programów tylko do oglądania online.

Do tej pory widzowie Player.pl mieli dostęp do kilku ekskluzywnych programów, które nie były emitowane w telewizji. Tyle tylko, że tę ekskluzywność należałoby wziąć w cudzysłów, bo jakość produkcji była co najwyżej przeciętna. Słowa Tellenbacha o „ekonomicznym produkowaniu programów tylko do oglądania online” również nie napawają optymizmem, ale to tylko jeden ze sposobów urozmaicenia oferty Player.pl.

Drugim jest współpraca z Eleven Sports Network, która zaowocuje sportem na żywo w Player.pl

eleven

Eleven Sports Network to grupa, która właśnie wprowadza do Polski nowe kanały sportowe. Co ciekawe, wygląda na to, że oba będą dostępne tylko w Internecie. Pierwszy kanał – Eleven – wystartował 4 sierpnia. Jest on poświęcony piłce nożnej i będzie relacjonował na żywo m.in. włoską Serie A TIM, francuską Ligue 1, angielski FA Cup, belgijską Jupiler Pro League, szkocką SPFL, czy lokalnie programy studyjne ze skrótami meczów i analizą ekspertów.

Drugi kanał grupy – Eleven Sports – rozpocznie emisję 22 sierpnia i będzie pokazywał mecze piłki nożnej, które nie zmieszczą się w ramówce Eleven, oraz relacje z innych popularnych sportów, m.in. z tenisa, czy Formuły E. Oba kanały będą nadawać w jakości HD przez 24 godziny na dobę, z polskim komentarzem.

Początkowo kanały Eleven Sports można oglądać w Internecie zupełnie bezpłatnie. Obecnie można już oglądać kanał Eleven. Nadawca na razie nie podpisał żadnych umów z sieciami kablowymi ani platformami cyfrowymi, a wiec możliwe, że kanałów nie zobaczymy w telewizji. Nadawanie w Internecie nie oznacza jednak, że kanały pozostaną bezpłatne.

„Player.pl stanie się najważniejszym serwisem i oczywistym wyborem dla wszystkich fanów sportu w Polsce.”

Są to słowa Christiana Antinga, członka zarządu Grupy TVN. Wygląda na to, że nie są to tylko przechwałki, bo jak poinformował TVN, oba kanały Eleven Sports Network zostaną włączone do platformy Player.pl.

W usłudze pojawi się nowa strefa Eleven Sports Network, która będzie zawierać oba kanały sportowe. Na razie nie znamy oferty, ani cen, natomiast TVN informuje, że nowa sportowa strefa będzie dostępna również dla użytkowników Strefy T-Mobile w Player.pl. Dodajmy, że Strefa T-Mobile to częściowo płatna oferta dla abonentów T-Mobile. Czy oznacza to, że dla Internautów spoza zamkniętej strefy T-Mobile kanały sportowe będą płatne? Tego jeszcze nie wiemy, ale czuję, że wszystko do tego zmierza.

Tymczasem Player.pl rośnie w siłę

Ciekawie wyglądają dane oglądalności materiałów TVN odtwarzanych w Internecie. Niestety TVN nie pokazuje statystyk samego Player.pl, a zestawia razem również materiały wideo z portali tvn.pl, tvn24.pl i inne materiały Agencji TVN. Wyniki są jednak bardzo dobre, bo w samym I półroczu 2015 roku internauci wygenerowali 600 mln odtworzeń filmów. To aż o 63% więcej niż w analogicznym okresie rok temu.

Na ten fakt może wpływać rosnąca popularność telewizorów Smart TV. Aż 30% wyświetleń materiałów generują właśnie inteligentne telewizory. 50% ruchu pochodzi z desktopowych przeglądarek, a 20% ze smartfonów i tabletów.

Po wprowadzeniu sportu na żywo, Player.pl może spodziewać się kolejnych wzrostów oglądalności. Mam tylko nadzieję, że ceny nie zabiją całej idei sportu w Internecie.

*Zdjęcie w nagłówku: Shutterstock.

Dołącz do dyskusji

Advertisement