System płatności online – must have w każdym e-sklepie

Blog Forum 08.07.2015
System płatności online – must have w każdym e-sklepie

System płatności online – must have w każdym e-sklepie

Część twoich klientów na pewno preferuje tradycyjne przelewy, jednak stale powiększa się grono osób, które preferują system płatności online. To znak naszych czasów, w których dla klienta liczy się nie tylko bezpieczeństwo, ale i wygoda. Jeśli o tym wiesz, zapewne dysponujesz już odpowiednimi rozwiązaniami. Jeśli nie – jak najszybciej napraw to niedopatrzenie, tym bardziej że twoje zyski wzrosną nie tylko dzięki samym płatnościom, ale i dodatkowym technikom sprzedażowym, które możesz przy okazji wykorzystać.

Polacy coraz chętniej korzystają z e-płatności
Zgodnie z raportem Gemius dla e-Commerce Polska przygotowanym w 2014 roku, aż 37% Polaków korzysta z płatności online, jedynie 28% wybiera przelewy bankowe i aż 63% osób przynajmniej raz zapłaciło za zakupy metodą płatności internetowych.

Z miesiąca na miesiąc, coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych podczas zakupów (już 13,7% według Gemiusa), więc popularność zyskują też płatności mobilne (np. www.dotpay.pl/platnosci_mobilne/). Nie ma w tym nic dziwnego, bo przecież telefon mamy zawsze przy sobie, więc płatność jest banalnie prosta.

Polacy wybierają systemy płatności online, które są im dobrze znane i budzą zaufanie, przodują pod tym względem najwięksi integratorzy płatności w Polsce. Takie zakupy i płatności uważane są za bezpieczne, szybkie i wygodne, a im prostsza jest procedura zapłaty, tym lepiej. Klienci e-sklepów nade wszystko cenią sobie wygodę.

Im prościej, tym lepiej
Im bardziej coś jest skomplikowane, tym większą niechęć wzbudza w internautach, którzy lubią prostotę, funkcjonalność i łatwość poruszania się po stronie. Jeśli twój sklep ma nazbyt skomplikowany, nieintuicyjny layout, może zniechęcać kupujących, podobnie zniechęcają utrudnienia pojawiające się na etapie finalizacji transakcji – uprość procedury, a twoi klienci na pewno to docenią.

Cross-selling przy okazji płatności
Cross-selling to sprzedaż wiązana, polega na oferowaniu klientowi podobnych produktów, głównie w trakcie robienia zakupów, ale z powodzeniem można wykorzystać tę technikę również na stronie płatności – tuż przed zapłatą i przejściem klienta na stronę operatora płatności lub na stronie samego operatora. Takie rozwiązania cieszą się coraz większą popularnością i są niezwykle skuteczne – koniecznie zastanów się nad ich wdrożeniem u siebie.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement