40% mobilnych Polaków płaci telefonem. A Ty nadal boisz się płatności mobilnych?

Blog Forum 07.06.2015
40% mobilnych Polaków płaci telefonem. A Ty nadal boisz się płatności mobilnych?

40% mobilnych Polaków płaci telefonem. A Ty nadal boisz się płatności mobilnych?

Nie można zaprzeczyć stwierdzeniu, że żyjemy w czasach mobilnej rewolucji. Polacy jeszcze nie pożegnali się na dobre z fizycznym portfelem, ale badania wskazują, że coraz częściej używają smartfona do mobilnych zakupów.

W ciągu najbliższych lat sposób w jaki płacimy zmieni się diametralnie (tu dobra analiza na najbliższe 20 lat: www.dotpay.pl/platnosci-online-jak-zmienia-sie-w-ciagu-nastepnych-20-lat/ – polecam). Jednak już dzisiaj, dla wielu osób smartfon jest urządzeniem niezbędnym. Dla 40% Polaków pierwszą czynnością jaką wykonują po przebudzeniu jest sprawdzenie na smartfonie najświeższych informacji, a 50 % deklaruje, że nie rozstaje się z nim nigdy. Prawda jest taka, że smartfon może zastępować wiele innych urządzeń, odtwarzacz audio i wideo, komunikator, aparat fotograficzny, może również przejąć funkcję portfela. I właśnie ta funkcja coraz prostsza i coraz popularniejsza. Systemy płatności mobilnych oferują zakup precyzyjnie określonych produktów: aplikacje mobilne, bilety komunikacji miejskiej, bilety o kina, bilety kolejowe, parkingowe, czy doładowania do telefonu. A użytkownicy smartfonów chętnie z nich korzystają. Według badania mShoper „Polacy na zakupach mobilnych” już 21% m-kupujących płaci telefonem za doładowania telefonu, 17% za bilety do kina, a 15% za bilety komunikacji miejskiej i kolejowej.

Nie ma wątpliwości, że Polacy chcą płacić mobilnie, więc trzeba im to ułatwić. Przede wszystkim m-kupujący potrzebują dobrej, bezpiecznej, łatwej w obsłudze finansowej aplikacji mobilnej.

Smart bank w telefonie

Dobra aplikacja mobilna to taka, która nadąża za współczesnym klientem. Dlatego większość instytucji finansowych proponuje klientom własne rozwiązania mobilne. Przypominają one raczej przedmioty codziennego użytku, które ułatwiają życie. Podobnie jak same smartfony i tablety, które przestały być gadżetami, a stały się przedmiotami pierwszej potrzeby. Jak zatem powinna wyglądać idealna aplikacja mobilna banku?

– funkcjonalna i łatwa w obsłudze
– bezpieczna
– bez skomplikowanej terminologii (większość użytkowników nie wie czym jest “przelew własny” lub “przelew obcy”)
– estetyczna – aplikacja powinna być ładna i czytelna

Oczywiście to tylko główne cechy, dla użytkowników ważne jest również zastosowanie znanego i popularnego menu opartego na tabeli ikon, czy widoczna na ekranie głównym informacja o stanie konta. Użytkownicy lubią sprawdzone rozwiązania, do których już przywykli, więc należy uważać z dużymi zmianami.

Polak na zakupach mobilnych

Dzięki systemom płatności mobilnych zakupy nigdy nie były łatwiejsze. M-zakupowicze przede wszystkim cenią sobie wygodę, swobodę, oszczędność czasu i pieniędzy, lubią korzystać z nowości i zależy im na prywatności. W takim razie gdzie kupują najczęściej? 39% wybiera serwisy aukcyjne, 31% sklepy internetowe, a 24 % sklepy z aplikacjami mobilnymi (App Store, Google Play, Windows Phone Store).

Wszystkie te dane potwierdzają, że Polska jest w środku rewolucji mobilnej, a Polacy wybierają taką metodę płatności, która najbardziej odpowiada ich stylowi życia i potrzebom.

Dołącz do dyskusji

Advertisement