REKLAMA

Jeśli masz problem z PayPalem, to nie jesteś sam. Winny nowy wygląd serwisu

Dzisiaj napotkałem na spory problem z kontem PayPala. Podczas przygotowywania miesięcznych zestawień dla księgowego, PayPal odmówił współpracy i nie chciał umożliwić wydrukowania zestawień wpływów za ubiegły miesiąc. Na szczęście problem udało się rozwiązać, ale w dość osobliwy sposób.

07.04.2015 18.51
Jeśli masz problem z PayPalem, to nie jesteś sam. Winny nowy wygląd serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Jakiś czas temu PayPal przeprowadził redesign swojej strony internetowej. Zmiany dotknęły nie tylko witrynę główną, strony pomocy itp., ale również cały system transakcyjny. Teraz jest ładnie, świeżo i bardzo nowocześnie. Problem jednak taki, że nie wszystkie funkcje PayPala działają poprawnie, a od usługi finansowej wymaga się przecież na pierwszym miejscu bezpieczeństwa i niezawodności, a dopiero później tego, żeby było estetycznie i nowocześnie. Widać, że PayPal popełnił w tej kwestii dość popularny błąd, czyli uległ modzie na przerost formy nad treścią.

Kłopoty wystąpiły, gdy chciałem wyświetlić wszystkie wpływy na konto PayPal. Wybrałem odpowiedni okres - w tym konkretnym przypadku był to marzec 2015 - i zaznaczyłem w funkcjach filtorwania, że interesują mnie tylko transakcje wchodzące. PayPal chwilę pomyślał i wrócił do mnie z komunikatem, że nie znalazł w wybranym okresie żadnych transakcji i zaproponował zmianę dat. Tak jak zapewne podejrzewacie, zarówno zmiana dat, jak i innych opcji filtrowania nie przyniosła pożądanych efektów. Za każdym razem PayPal nic nie znajdował.

paypal-problemy

Poprosiłem kolegów z redakcji, aby podobny test przeprowadzili u siebie i o dziwo na kilku kontach funkcja ta działała poprawnie. U mnie, mimo próby na trzech różnych komputerach i łącznie sześciu przeglądarkach, nie udało się zmusić PayPala do pracy. Lekko zdesperowany połączyłem się z telefonicznym wsparciem technicznym firmy i opisałem problem. Ku mojemu zaskoczeniu pan na infolinii od razu wiedział o co mi chodzi.

Przyznał, że nowy wygląd serwisu nie działa jeszcze dobrze i wielu klientów zgłasza podobne problemy.

Lekarstwem na niedziałający nowy serwis transakcyjny PayPala jest przywrócenie starego motywu graficznego, który można znaleźć w dolnym menu strony - pozycja pierwsza po lewej stronie - "Poprzednia wersja". Wtedy jednorazowo zostaniemy przeniesieni do starej, ale w pełni działającej wersji PayPala. Niestety po wylogowaniu się z konta i ponownym zalogowaniu znowu będzie konieczna ręczna zmiana na "poprzednią wersję".

REKLAMA

Wielka szkoda, że PayPal zdecydował się na włączenie nowego wyglądu u wszystkich użytkowników mimo iż dział wsparcia technicznego wie, że nie działa ona poprawnie. Pozostaje mieć nadzieję, że PayPal szybko przywróci pełną funkcjonalność serwisowi również w nowej szacie graficznej.

*Zdjęcia: Shutterstock.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA