Jeśli masz problem z PayPalem, to nie jesteś sam. Winny nowy wygląd serwisu

Artykuł/Bankowość 07.04.2015
Jeśli masz problem z PayPalem, to nie jesteś sam. Winny nowy wygląd serwisu

Jeśli masz problem z PayPalem, to nie jesteś sam. Winny nowy wygląd serwisu

Dzisiaj napotkałem na spory problem z kontem PayPala. Podczas przygotowywania miesięcznych zestawień dla księgowego, PayPal odmówił współpracy i nie chciał umożliwić wydrukowania zestawień wpływów za ubiegły miesiąc. Na szczęście problem udało się rozwiązać, ale w dość osobliwy sposób.

Jakiś czas temu PayPal przeprowadził redesign swojej strony internetowej. Zmiany dotknęły nie tylko witrynę główną, strony pomocy itp., ale również cały system transakcyjny. Teraz jest ładnie, świeżo i bardzo nowocześnie. Problem jednak taki, że nie wszystkie funkcje PayPala działają poprawnie, a od usługi finansowej wymaga się przecież na pierwszym miejscu bezpieczeństwa i niezawodności, a dopiero później tego, żeby było estetycznie i nowocześnie. Widać, że PayPal popełnił w tej kwestii dość popularny błąd, czyli uległ modzie na przerost formy nad treścią.

Kłopoty wystąpiły, gdy chciałem wyświetlić wszystkie wpływy na konto PayPal. Wybrałem odpowiedni okres – w tym konkretnym przypadku był to marzec 2015 – i zaznaczyłem w funkcjach filtorwania, że interesują mnie tylko transakcje wchodzące. PayPal chwilę pomyślał i wrócił do mnie z komunikatem, że nie znalazł w wybranym okresie żadnych transakcji i zaproponował zmianę dat. Tak jak zapewne podejrzewacie, zarówno zmiana dat, jak i innych opcji filtrowania nie przyniosła pożądanych efektów. Za każdym razem PayPal nic nie znajdował.

paypal-problemy

Poprosiłem kolegów z redakcji, aby podobny test przeprowadzili u siebie i o dziwo na kilku kontach funkcja ta działała poprawnie. U mnie, mimo próby na trzech różnych komputerach i łącznie sześciu przeglądarkach, nie udało się zmusić PayPala do pracy. Lekko zdesperowany połączyłem się z telefonicznym wsparciem technicznym firmy i opisałem problem. Ku mojemu zaskoczeniu pan na infolinii od razu wiedział o co mi chodzi.

Przyznał, że nowy wygląd serwisu nie działa jeszcze dobrze i wielu klientów zgłasza podobne problemy.

Lekarstwem na niedziałający nowy serwis transakcyjny PayPala jest przywrócenie starego motywu graficznego, który można znaleźć w dolnym menu strony – pozycja pierwsza po lewej stronie – “Poprzednia wersja”. Wtedy jednorazowo zostaniemy przeniesieni do starej, ale w pełni działającej wersji PayPala. Niestety po wylogowaniu się z konta i ponownym zalogowaniu znowu będzie konieczna ręczna zmiana na “poprzednią wersję”.

Wielka szkoda, że PayPal zdecydował się na włączenie nowego wyglądu u wszystkich użytkowników mimo iż dział wsparcia technicznego wie, że nie działa ona poprawnie. Pozostaje mieć nadzieję, że PayPal szybko przywróci pełną funkcjonalność serwisowi również w nowej szacie graficznej.

*Zdjęcia: Shutterstock.

Dołącz do dyskusji

Advertisement