Nowoczesne płatności online – czego oczekują klienci?

Blog Forum 30.04.2015
Nowoczesne płatności online – czego oczekują klienci?

Nowoczesne płatności online – czego oczekują klienci?

Konkurencja w branży e-commerce jest bardzo duża. Zanim zdecydujesz się na zawalczenie o miano najlepszego sklepu internetowego, poznaj zachowania konsumentów w internecie.

Zakupy internetowe są coraz popularniejsze i nic w tym dziwnego. Są szybkie i wygodne. Na co jeszcze e-klienci zwracają szczególnie uwagę podczas zakupów w sieci?

Bezpieczne płatności online – tego klienci potrzebują

E-zakupy są cenione za łatwość dostępu do produktów. Zakupy w sieci można zrobić z dowolnego miejsca na świecie o każdej porze dnia i nocy. W dobie ciągłego pośpiechu liczy się również szybkość transakcji. Jednak w opiniach klientów pojawiają się również słowa krytyki. Najsłabiej oceniane jest bezpieczeństwo sklepów internetowych. E-konsumenci potrzebują gwarancji bezpiecznych płatności online oraz bezproblemowego zwrotu towaru jeżeli jest niezgodny z opisem. Wprowadzając do serwisu zakupowego system płatności online, warto podkreślić zabezpieczenia. Dotpay (www.dotpay.pl//) posiada certyfikat PCI DSS Level 1, Certyfikat McAfee SECURE, Certyfikat Thawte Web Server Certificate z EV oraz Certyfikat Rzetelnej Firmy.

Kim jest współczesny e-konsument?

Z badania “E-Commerce w Polsce” przygotowanym dla Gemius dla e-Commerce Polska wynika, że zakupy w sieci realizują głównie mężczyźni. To oni właśnie zwracają większą uwagę na funkcjonalność sklepów internetowych. Statystyczny e-zakupowicz to osoba z wyższym wykształceniem, posiadająca dochód ok. 5 tys. zł na rodzinę, mieszkający w mieście liczącym ponad 500 tys. mieszkańców.

Polskie sklepy wybierane najczęściej

Jak się okazuje, wśród tak dużej konkurencji sklepów internetowych w Europie i na świecie, to polskie sklepy są wybierane najczęściej przez Polaków. Klienci z Polski doceniają w nich brak bariery językowej, bezpieczeństwo, szybki czas realizacji zamówienia i niski koszt dostawy.

Niska cena to nie wszystko – liczy się mobile

Atrakcyjna cena przyciąga klientów, jednak obecnie oczekują oni więcej. Przede wszystkim zwracają uwagę na wiarygodność firmy, bezpieczeństwo zakupu, możliwość zwrotu towaru. O klienta należy dbać na każdej płaszczyźnie, w przeciwnym razie wybierze on konkurencje.

Umieść w widocznym miejscu znaki jakościowe, certyfikaty, zadbaj o użyteczność i funkcjonalność sklepu, wprowadź szybkie i bezpieczne płatności online, a klient na pewno będzie usatysfakcjonowany i wróci.

Pamiętaj też o urządzeniach mobilnych, z których niedługo będzie korzystała ponad połowa internautów, a już teraz 25% z kupujących online robi to z wykorzystaniem urządzenia mobilnego. W wykorzystaniu tego kanału pomogą te porady: www.dotpay.pl/platnosci-mobilne-5-inspirujacych-zastosowan/

Co radzą specjaliści?

Właściciele sklepów internetowych powinni przede wszystkim budować więź z klientami poprzez kulturę osobistą oraz dbać o jakość swoich produktów. W ten sposób usatysfakcjonowani e-konsumenci będą wracać, a budowanie listy stałych klientów jest bardzo ważne – mówi Bernadetta Madej, Dyrektor Działu Handlowego Dotpay S.A. – Równie istotne jest dostarczenie systemu do wygodnych i szybkich płatności, które są wybierane przez klientów zdecydowanie częściej niż tradycyjne przelewy bankowe – dodaje.

Coraz większa konkurencja w branży e-commerce skłania do zastanowienia się, do jakich odbiorców skierowana jest oferta sklepu i w jaki sposób sprostać ich wymaganiom. Nawet wprowadzenie drobnych zmian może mieć bardzo duży wpływ na wzrost kosztów. Kluczem do sukcesu jest oferowanie klientom właśnie tego, czego potrzebują.

Dołącz do dyskusji