Apple nie miał tak dobrego wyniku od 2011 roku. Efekt? iPhone na pozycji lidera

News/Technologie 04.03.2015
Apple nie miał tak dobrego wyniku od 2011 roku. Efekt? iPhone na pozycji lidera

Apple nie miał tak dobrego wyniku od 2011 roku. Efekt? iPhone na pozycji lidera

Apple dzięki zaznaczeniu swojej obecności w Chinach odniósł sukces i po trzech latach wrócił na fotel lidera smartfonowego wyścigu. iPhone jest najbardziej dochodowym produktem mobilnym, a teraz stał się – ponownie – najpopularniejszym smartfonem na świecie.

Stwierdzenie, że po premierze pierwszego iPhone’a przedstawiciele świata nowych technologii konkurenci źle oszacowali szanse telefonu Apple na zdobycie znaczących udziałów w rynku mobilnym, to niedopowiedzenie. Telefon z charakterystycznym logo na obudowie stał się w przeciągu kilku lat wręcz synonimem smartfona.

Teraz iPhone wraca na szczyt.

Znamienne jest, że po ośmiu latach od premiery telefonu firma z Cupertino – prezentująca od jednego do dwóch telefonów rocznie – zgarnia większość zysków z rynku mobilnego. Pokonuje tym samym masę firm z wieloletnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej, które w portfolio mają dziesiątki produktów.

Chociaż Apple zgarnia większość pieniędzy z segmentu mobilnego, to iPhone trzy lata temu utracił miano lidera w ujęciu ilościowym patrząc na aktualne wyniki sprzedaży na rzecz konkurenta z Korei, który zdominował wewnętrzny rynek Androida. Samsung utracił jednak właśnie po trzech latach swoją pozycję.

Sam segment mobilny zresztą stał się już naprawdę ogromny.

Apple Store, San Francisco._12

Smartfony stanowią już dwie trzecie sprzedaży wszystkich urządzeń nazywanych telefonami komórkowymi, a w 2014 roku trafiło na rynek 1,2 mld inteligentnych telefonów, czyli 28 proc. więcej niż rok wcześniej.

O zmianie na pozycji lidera sprzedaży w ostatnim kwartale 2014 roku poinformował serwis cnn.com powołując się na dane Gartnera. Wynika z nich, że Apple w tym czasie sprzedał 74,8 mln iPhone’ów, co odpowiada za 20,4 proc. globalnej sprzedaży smartfonów licząc wszystkich mniejszych i większych producentów.

A co z resztą firm?

Okupujący teraz drugie miejsce Samsung w tym samym okresie zgarnął dla siebie o 0,5 pkt. proc. mniej rynku z wynikiem 19,9 proc. To znacząca zmiana, ponieważ Apple nie miał tak dobrego wyniku od czwartego kwartału 2011 roku.

Wyniki dotyczą ostatniego kwartału minionego roku. Wysoką sprzedaż produktów Apple można powiązać z wprowadzeniem – wreszcie – większych telefonów i dotarciem na rynek chiński. W skali całego roku Samsung nadal pokonuje rywala z Cupertino, ale czy można powiedzieć, że “Apple się kończy”?

No nie wydaje mi się.

*Pierwsze zdjęcie pochodzi z Shutterstock.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement