Który dostawca ma najszybszy internet? Dane Steam świetnie to pokazują

Artykuł/Technologie 26.01.2015
Który dostawca ma najszybszy internet? Dane Steam świetnie to pokazują

Który dostawca ma najszybszy internet? Dane Steam świetnie to pokazują

Na stronie platformy Steam możemy sprawdzić statystyki dotyczące ilości pobranych danych, a także prędkości przesyłu, które osiągali użytkownicy korzystający z różnych dostawców Internetu. W Polsce zdecydowanie wygrywa UPC. Jak wygląda reszta stawki?

W ciągu ostatniego tygodnia Polacy pobrali ponad 1 Petabajt danych. Najlepszą średnią prędkość pobierania w naszym kraju uzyskali użytkownicy Internetu od UPC – 29,4 Mb/s. Na drugim miejscu pod tym względem znajduje się Toya (19,9 Mb/s), czyli operator działający m.in. w województwie łódzkim. Ex aequo na najniższym stopniu podium, z wynikiem 16.8 Mb/s, znalazły się Vectra i INEA. Vectra oferuje Internet kablowy w 199 miastach w Polsce, a INEA, która działa w Wielkopolsce, od niedawna oferuje Internet z prędkością 500 Mb/s przy wykorzystaniu technologii FTTH (ang. Fiber to the home).

steam

Play przed Orange i Plus

Co ciekawe, w zestawieniu 10 “najszybszych” usługodawców, Play wyprzedza zarówno sieć Orange, jak i Plus. Fioletowemu operatorowi udało się osiągnąć średni wynik na poziomie 7,1 Mb/s. Zaraz za siecią Play uplasowała się sieć Orange z rezultatem 5,5 Mb/s, a dalej znalazł się Plus, którego średnia prędkość pobierania to 5,3 Mb/s. T-Mobile nie został uwzględniony w rankingu.

Jak Polska wygląda na tle innych krajów?

Średnia prędkość pobierania dla całej Polski to 8,9 Mb/s. Najwyższą prędkość wśród krajów sąsiadujących z Polską osiąga Litwa – 16,6 Mb/s. Jedynie Białoruś ma niższą prędkość niż Polska. Pozostali nasi sąsiedzi pobierają dane ze Steam szybciej od nas. Niemcy pobrali najwięcej danych, ponad 4 Petabajty, co stanowi ponad 6% światowego ruchu w platformie Steam.

Statystyki prezentowane przez Steam są dobrym źródłem danych dotyczących rzeczywistych prędkości osiąganych przez klientów operatorów telekomunikacyjnych i momentami różnią się znacznie od wartości przedstawianych w reklamach.

Zdjęcie główne pochodzi z Shutterstock

Dołącz do dyskusji

Advertisement