PizzaPortal ma ogromny apetyt. Chce, żebyś w pracy nie jadł sam

Felieton/Technologie 26.11.2014
PizzaPortal ma ogromny apetyt. Chce, żebyś w pracy nie jadł sam

PizzaPortal ma ogromny apetyt. Chce, żebyś w pracy nie jadł sam

Jedną z najważniejszych wiadomości ostatnich dni było przejęcie serwisu foodpanda przez konkurencyjne PizzaPortal. Czy to oznacza, że na rynku zamawiania jedzenia rośnie nam prawdziwy monopolista? Tak, ale klienci tego nawet nie zauważą.

PizzaPortal szturmem zdobywa rynek zamawiania jedzenia w Polsce i stara się skutecznie walczyć z konkurencją. Lub gdy ta okazuje się mieć ciekawsze rozwiązania, po prostu ją przejmuje, tak jak w tym przypadku. Bo należy pamiętać, że choć strona internetowa foodpandy już niebawem przestanie istnieć i stanie się zwykłym przekierowaniem do witryny PizzaPortal.pl, to pracownicy pandy nadal będą mieć zajęcie.

pizzaportal

Wszystko dlatego, że serwis ten miał własną sieć kurierów, dzięki której mógł dowozić jedzenie nawet z miejsc, które takiej możliwości nie przewidywały. Było to unikalne rozwiązanie na rynku, które wyróżniało ten serwis na tle konkurencji. Lider rynku zamawiania jedzenia w Polsce docenia pomysły niedawnego konkurenta i zamierza je wykorzystać w prowadzeniu swojego biznesu.

PizzaPortal stanie się monopolistą, choć na pierwszy rzut oka nie będzie tego widać.

Serwis jest bowiem tak duży i ma tak bogatą bazę restauracji, że na korzystanie z jego API decydują się zewnętrzne firmy, które mają nieco inny profil niż sam PizzaPortal. Doskonałym przykładem takiego przedsiębiorstwa jest Organizu.je – usługa umożliwiająca robienie grupowych zakupów posiłków do pracy. Ostatnio miałem okazję z niej korzystać i muszę przyznać, że doskonale trafiła w mój gust. Na pierwszy rzut oka serwis ten wygląda podobnie do każdej innej strony do zamawiania jedzenia, jednak tak naprawdę jest to zupełnie inne narzędzie niż dotychczasowe serwisy tego typu, bo sprofilowane pod konkretną grupę osób.

Organizu kropka je

Organizu.je umożliwia bowiem grupowe zamawianie jedzenia do biura. Korzyści z takiego rozwiązania nie trzeba przedstawiać chyba nikomu. Z jednej strony mało kto lubi jeść samotnie w pracy, z drugiej strony zamawianie jedzenia w różnych miejscach powoduje, że jest ono dostarczane o różnych godzinach.Większość z nas woli pójść na kompromis i zjeść w mniej lubianym przez siebie miejscu, ale z innymi. Większość z nas może pomyśleć, że przecież można powiedzieć temu komuś, kto co chce zjeść i zamówić jedzenie za pomocą innej przeznaczonej do tego typu działania strony.

Jasne, jest to możliwe, ale mało wygodne.

W przypadku Organizu.je możemy nie tylko samodzielnie wybrać restaurację, ale też wygenerować link do ankiety, która ułatwi wspólne wybranie miejsca, z którego przyjedzie posiłek. Link ten można łatwo wkleić do miejsca, które zobaczą wszyscy zainteresowani (do rozmowy grupowej, grupy na Facebooku), a po wybraniu odpowiedniego lokalu przejść do zamawiania jedzenia. Proces ten wygląda podobnie do generowania ankiety. Osoba, która stworzy zamówienie jest jego organizatorem i może innym wysłać link do zamówienia. Wszyscy zainteresowani się podpisują i wybierają interesujące ich danie. Następnie muszą rozliczyć się z organizatorem, który musi zapłacić za zamówienie.

Może wydawać się, że znalezienie tego organizatora może być trudne. W końcu to dodatkowy obowiązek za nic. Okazuje się jednak, że za każde wydane 50 zł otrzymuje on na swoje konto złotówkę. Kwota ta może wydawać się śmieszna, ale przy częstym zamawianiu jedzenia dla grupy kilku osób może okazać się, że co kilka dni obiad zjemy za darmo. Oczywiście nie jest to duży zarobek, ale umówmy się – Organizu.je nie jest platformą do zarabiania przez Internet, a zebranie pieniędzy od znajomych i przekazanie ich kurierowi też nie jest wielkim wyzwaniem. Zwłaszcza gdy Ci znajomi sami przyniosą nam należność lub przeleją ją na nasz rachunek.

Jak widać, funkcjonowanie tego typu serwisów opłaca się każdemu.

Twórcy Organizu.je mieli ułatwione zadanie podczas tworzenia swojego serwisu, PizzaPortal pozyskała nową bazę odbiorców, zaś klienci nową, przydatną usługę, która może spodobać się wielu osobom. Dlatego należy spodziewać się, że niebawem na rynku pojawią się kolejne tego typu serwisy pojawią się na rynku. Wszystkie z nich będą niszowe, niezwykle użyteczne i nigdy nie osiągną takiej popularności jak Pizza Portal. Dodatkowo będą one napędzać kolejnych klientów swojemu największemu partnerowi i tworzyć ułudę konkurencji na tym rynku. Jest to rozwiązanie dobre zarówno dla Pizza Portal, który w ten sposób zabezpiecza swój rynek oraz dla klientów, którzy dostaną kilka usług idealnie dopasowanych do swoich potrzeb.

zamawianie jedzenia przez internet pizzaportal foodpanda

Będąc uczciwym trzeba przyznać też, że na takim monopolu ucierpi konkurencja. Jednak w ogóle nie przeszkadza mi to jako klientowi, gdyż wszystkie tego typu usługi miały niemal identyczne ceny. Jedyną różnicą była właśnie baza dostępnych restauracji, ale skoro PizzaPortal dysponuje największą z nich, najlepszą opcją wydaje się skorzystanie właśnie z jego rozwiązań. Z kolei jeśli całkiem zdominuje on rynek dowozu jedzenia i drastycznie podwyższy ceny, klienci szybko przestaną go używać i powrócą do standardowych zamówień przez Internet lub telefonicznych. Krótko mówiąc, nie mamy się czego bać. Możecie spokojnie zamówić jedzenie i powiedzieć wszystkim…

Smacznego!

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement