Play rośnie w siłę i przyciągnął już 11,8 mln klientów!

News/Operatorzy 20.11.2014
Play rośnie w siłę i przyciągnął już 11,8 mln klientów!

Play rośnie w siłę i przyciągnął już 11,8 mln klientów!

Opublikowane dzisiaj wyniki P4 za trzeci kwartał 2014 roku jasno pokazują, że sieć Play odnotowuje coraz lepsze wyniki. Wzrastają wszystkie liczące się wskaźniki: wzrosły przychody, udział w rynku, baza klientów oraz zasięg.

Rosną udziały

Obecny udział rynkowy sieci Play wynosi 20,6%. Po raz pierwszy udało się przeskoczyć próg 20%. W analogicznym okresie 2013 roku P4 mógł pochwalić się 18,4% udziałem w liczbie wszystkich raportowanych klientów na naszym rynku telekomunikacyjnym. Wzrost o 2,2 punkty procentowe wynika m.in. z ciągłej pozycji lidera pod względem MNP.

udział w rynku Play

Do Play przenosi się najwięcej klientów, co może wynikać z wprowadzenia oferty Formuła Rodzina oraz Formuła Komfort. Teraz jak już ktoś przenosi numer, to najczęściej z całą rodziną lub całą firmą.

Rośnie baza klientów

Liczba klientów sieci wzrosła do 11,8 mln, czyli blisko o 15% w stosunku do roku 2013. Nieznacznie wzrósł również odsetek klientów podpisujących umowę w stosunku do użytkowników prepaid. Obecnie 46,3% wszystkich klientów P4 to osoby posiadające kontrakt.

liczba klientów Play

 

Aby wyniki Play w kolejnych kwartałach były jeszcze lepsze, sieć musi wprowadzić oferty zachęcające klientów prepaid do podpisania umowy. Można osiągnąć to na kilka sposobów, np. poprzez obniżenie cen telefonów (obecnie praktycznie nigdy kupno telefonu u operatora w abonamencie nie jest bardziej opłacalne niż w inny sposób) lub poprzez zaprezentowanie korzystniejszej oferty tylko SIM.

Play coraz więcej zarabia

Trzeci kwartał tego roku przyniósł sieci Play przychody na poziomie 927 mln zł, czyli więcej o 22% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Warto przy tym zaznaczyć, że przychody rosną szybciej niż liczba klientów. Co na to prezes Play, Jørgen Bang-Jensen?

W trzecim kwartale kontynuowaliśmy naszą strategię zwiększania przychodów, zwiększając przychody z usług detalicznych o 22% r/r do kwoty 927 mln zł. Po raz kolejny przychody rosły w tempie szybszym od bazy abonenckiej. Ponadto, uzyskaliśmy świetne wyniki w zakresie wzrostu bazy abonentów kontraktowych netto, utrzymując opłacalność pozyskania abonenta na bardzo dobrym poziomie.

Zasięg również stale się powiększa

Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play, na swoim blogu co jakiś czas udostępnia listy kolejnych miejscowości, w których pojawia się zasięg LTE. Obecnie już 63% populacji naszego kraju znajduje się w zasięu 4G LTE Play. Pokrycie rośnie na tyle szybko, że Play chyba nie nadąża na bieżąco aktualizować mapki zasięgu. Ostatnio spotkałem się z sytuacją, że wg mapy zasięgu być nie powinno, a okazało się, że jest LTE.

Zasięg LTE w Play

Powyższe wyniki wskazują, że Play nie zwalnia tempa i odnotowuje coraz lepsze kwartały. Na miejscu P4 postarałbym się o zwiększenie udziału klientów abonamentowych w ogólnej liczbie aktywnych kart SIM. Do tego konieczne byłyby korzystniejsze warunki dla obecnych klientów i pojawienie się oferty, która w końcu przekonałaby użytkowników prepaid do podpisania umowy.

Zdjęcie główne pochodzi z Shutterstock

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji