UPC chce, żeby twój pomysł na biznes wypalił – dlatego rusza Think Big

News/Biznes 01.10.2014
UPC chce, żeby twój pomysł na biznes wypalił – dlatego rusza Think Big

UPC chce, żeby twój pomysł na biznes wypalił – dlatego rusza Think Big

Nie zawsze praca musi być koniecznością – czasem może wiązać się bezpośrednio z pasją i w ten sposób prawdopodobnie powstaje większość małych i mikroprzedsiębiorstw. Do opisania części z nich nie musimy nawet używać popularnego ostatnio określenia “startup”. Są już na rynku od pewnego czasu, ale stale chcą się rozwijać, korzystając przy tym z najnowszych technologicznych osiągnięć. I właśnie takie przedsięwzięcia chce wspierać UPC Biznes w ramach programu THINK BIG.

Nie trzeba być więc “startupowcem”, nie trzeba mieć wielkiej firmy. Jakie kryteria przyjmuje UPC Biznes w swoim programie?

W UPC Biznes rozumiemy, że prowadzenie firmy to coś więcej niż zwykła kalkulacja zysków i strat. Dodatkowe kryterium sukcesu obejmuje motywację i pasję do pracy, w zgodzie z realizacją prywatnych potrzeb.

Zgodnie z tą deklaracją, warunkiem wzięcia udziału w pierwszym, trwającym do 7.11.2014, etapie konkursu, jest po prostu nadesłanie zgłoszenia, w którym znajdzie się charakterystyka naszej obecnej działalności oraz plany jej rozwoju w najbliższym czasie. Zadanie ułatwia zresztą specjalny formularz, w którym w prosty sposób sformułowano pytania dotyczące np. rodzaju produktu/usługi, który zamierzamy wprowadzić, źródła przychodu po wprowadzeniu ich na rynek oraz ewentualną konkurencję w tym segmencie i wizję naszej firmy/produktu za kilka lat.

tb upc

Warto przy tym pamiętać, że hasło “Think Big” nie wzięło się tutaj znikąd. Od wielu lat polskie firmy myślą przeważnie bardziej globalnie niż lokalnie i z całą pewnością świetnych pomysłów, które czekają na docenienie, dofinansowanie i realizację nie brakuje. Czasem być może wystarczy odpowiednie szkolenie lub konsultacje z ekspertami. Idealnie cały zamysł akcji i oczekiwane podejście przedsiębiorców ujął artysta Andrzej Pągowski na zamieszczonym poniżej plakacie.

Firmy, które dostaną się do drugiego etapu konkursu, będą miały szansę właśnie na spełnienie swoich marzeń o rozwoju.

Nie będzie to jednak takie łatwe zadanie – na końcowym etapie konieczne będzie przekonanie do swojej firmy i planów rozwoju jury, w skład którego wchodzą zarówno przedstawiciele środowisk startupowych, medialnych, jak i biznesowych. Ludzie z branż które albo wiedzą, jak prowadzić firmę i jak na niej zarabiać, albo mogą zadecydować o ewentualnym sukcesie lub niepowodzeniu.

THINK_BIG_UPC BIZNES_Andrzej_Pagowski

Na najlepszych czekają jednak odpowiednio wysokie nagrody.

Zdobywca pierwszego miejsca otrzyma 40 tys. zł, natomiast przy drugim i trzecim miejscu nagrody wyniosą 20 tys. zł. Oprócz tego wszyscy zwycięzcy będą mogli skonsultować swoje zamiary z ekspertami i mentorami.

Nie jest to przy tym pierwsza edycja programu organizowanego przez UPC Biznes. Poprzednia, zakończona w styczniu tego roku wzbudziła zainteresowanie pod 100 zespołów, obfitując m.in. w takie ciekawe projekty jak IZZYbike – rower pozbawiony łańcucha, WinduCMS czy Ogólnopolska Sieć Laboratoriów Dziecięcych Junior Odkrywca. Nie były to jednak jedyne interesujące pomysły. Ewa Lalik, która była obecna podczas styczniowej prezentacji, zwróciła uwagę m.in. na aplikacje ElimiDate (obecnie Elimi) oraz Museum Guide.

Pozostaje mieć nadzieję, że w tej edycji zgłoszenia będą równie interesujące, a może nawet ciekawsze. Tym bardziej, że mówimy tu przecież o przedsiębiorcach, którzy znajdują się na rynku już od pewnego czasu i znają jego potrzeby oraz potrzeby swoich dotychczasowych klientów.

*Zdjęcie główne pochodzi z Shutterstock.

Dołącz do dyskusji

Advertisement