Tańsze Spotify? Tak, z całą rodziną

News/Technologie 20.10.2014
Tańsze Spotify? Tak, z całą rodziną

Tańsze Spotify? Tak, z całą rodziną

Po funkcji “Chmura rodzinna” w iCloud od Apple’a, czy kontach rodzinnych w Netfliksie, przyszedł czas na Spotify. Wkrótce dostęp do tego serwisu będzie tańszy dla nas i dla naszych bliskich.

Usługi sieciowe mają ten problem, że tworzone są na ogół z myślą o jednej osobie, a większość z nas jednak nie żyje w pojedynkę. A nawet jeśli jesteśmy singlami, to mamy bliskie grono znajomych, z którymi moglibyśmy podzielić się kosztami za dostęp do pewnych usług. Na szczęście usługodawcy dostrzegają ten problem i starają się go rozwiązać wdrażając nowe “rodzinne” plany taryfowe. Tak postąpił Netflix, Steam, a teraz Spotify.

Spotify Family to dostęp do czterech dodatkowych niezależnych kont premium. Każdy z użytkowników może jednocześnie logować się na swoim subkoncie nie powodując zatrzymania odtwarzania czy zablokowania dostępu u reszty użytkowników. Każdy ma też swoje własne listy odtwarzania. Generalnie subkonta działają tak samo jak klasyczne konta i jedyna różnica jest taka, że płacimy mniej, niż za 4 niezależne opcje premium.

spotify family

Na starcie Spotify Family dostępny jest we Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii i Portugalii. W ciągu najbliższych tygodni usługa będzie udostępniona globalnie, w tym również i w Polsce. We wszystkich krajach abonament dla 5 osobowej rodziny wyniesie maksymalnie 30 euro. Generalnie każde dodatkowe konto to tylko 50% ceny klasycznego konta premium.

W Polsce konto premium to niecałe 20 zł, za dostęp dla dwóch osób zapłacimy, więc 30 zł, za trzy osoby 40 zł, cztery to koszt 50 zł, a dla pięciu to 60 zł. Przy pięciu osobach oszczędzamy więc 40 zł.

spotify family 2

Oczywiście najlepiej byłoby, gdyby pakiety rodzinne były jeszcze bardziej przystępne cenowo. Wydaje się jednak, że oferta i tak jest dość atrakcyjna, szczególnie że nic nie stoi na przeszkodzie by z oferty skorzystać z niego nie tylko z najbliższą rodziną, ale też z bliskimi znajomymi i w ten sposób zredukować koszty pojedynczego abonamentu.

Mnie najbardziej cieszy fakt, że coraz więcej graczy rynku internetowych usług zauważa, że nie żyjemy sami, konsumujemy różne usługi wraz z bliskimi i chcemy dzielić się książkami, muzyką, filmami tak jak robiliśmy to z fizycznymi nośnikami.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement