REKLAMA

Orange wchodzi w beacony. Będzie konkurował z polskimi startupami Estimote i Ifinity

Projektem, który obok DataVenue najbardziej podobał mi się z prezentowanych podczas Orange Hello 2014 był Orange Beacon. Jeśli uda się operatorowi zrobić go na taką skalę jak zapowiada, to polskie beaconowe startupy mogą zyskać groźną konkurencję.

02.10.2014 16.58
Orange wchodzi w beacony. Będzie konkurował z polskimi startupami Estimote i Ifinity
REKLAMA
REKLAMA

Polska scena startupowa beaconami stoi - tak można by rzecz patrząc na to, jak wspaniale rozwijają się Estimote, czy Ifinity. Oba projekty specjalizują się właśnie w produkcji i obsłudze beaconów, czyli - jak pisała swego czasu Ewa Lalik:

Potencjał zastosowania takich urządzeń jest gigantyczny (o tym z kolei pisał na łamach Spider’s Web Paweł Okopień) - mogą być asystentami w sprzedaży, i to zarówno dla sprzedawców, jak i klientów, mogą służyć jako kelnerzy, reklama mobilna, smycz dla zwierzaków, czy lokalizator dzieci, mogą być także używane jako podstawa lokalizacyjnych gier, aplikacji mobilnych, plan zajęć w szkole lub na konferencji - słowem ich zastosowanie jest ograniczone w zasadzie jedynie inwencją ludzką.

Nic dziwnego, że beacony wzbudzają zainteresowanie branży tech na całym świecie.

Dziś podczas Orange Hello 2014 francuski operator ogłosił powstanie własnego projektu Orange Beacon, który ma być odpowiedzią zarówno na iBeacony, czyli urządzonka współpracujące ze sprzętami mobilnymi od Apple, jak i beaconów produkcji polskich startupów.

Niewiele wiadomo na razie na temat projektu oprócz tego, że podobnie jak w przypadku Orange DataVenue, ma być agnostyczny, czyli będzie pracował z dowolnym urządzeniem komputerowym, z którym zechcemy go podłączyć.

Przedstawiciele Orange podali kilka przykładów partnerstw, które będą zawiązywać przy promocji Beaconów. W 2015 r. odbędzie się pilotażowy projekt w wybranych szkołach we Francji, które zostaną wyposażone w Orange Beacon. Będą też kontrakty z sieciami francuskich restauracji, gdzie dzięki Orange Beacon będzie można przeglądać i zamawiać menu, a klienci będą informowani za ich pośrednictwem na przykład o zmieniającym się czasie przygotowania posiłków.

orange beacon, 2
REKLAMA

Podstawowa cena jednego Orange Beacona ma wynosić 30 euro. Podobnie jak w przypadku DataVenue, projekt ma oficjalnie ruszyć we Francji na początku 2015 r. i w miarę upływu czasu być wdrażanym na lokalne rynki, na których francuski operator silnie działa. Można się więc spodziewać, że docelowo projekt trafi do Polski.

Może to być szansa dla naszych polskich (światowych) liderów beaconów, czyli Estimote i Ifinity, by nawiązać fajną współpracę z Orange. Może to być także istotna konkurencja. Chociaż patrząc na to, na jakim etapie rozwoju jest już wspomniany Estimote, nie wydaje się, by łatwo oddawał pola komukolwiek, nawet takiemu gigantowi jak Orange.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA