WiFi w komunikacji miejskiej? Poproszę!

News/Blog Forum 15.09.2014
WiFi w komunikacji miejskiej? Poproszę!

WiFi w komunikacji miejskiej? Poproszę!

Tekst został pierwotnie opublikowany na Blog Forum Spider’s Web

Internet staje się coraz ważniejszy. Do sieci WiFi podłączymy się w coraz większej liczbie miejsc, takich jak miejskie hotspoty, kawiarnie czy galerie handlowe. Zdarzają się przypadki darmowego dostępu do WiFi także w samolotach czy pociągach, ale co powiecie na komunikację miejską?

Bezpłatny, bezprzewodowy Internet ma się pojawić w autobusach i trolejbusach komunikacji miejskiej w Lublinie. Pomysł został uzgodniony z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym, bo to właśnie w jego autobusach pojawić się ma WiFi. Informacje te pojawiły się na konferencji prasowej radnych klubu Wspólny Lublin.

W tym roku darmowy Internet ma się pojawić w 20 proc. autobusów. Do końca przyszłego roku, ma to być już 100 proc. Pierwsze pojazdy mają pojawić się na drogach Lublina w ciągu miesiąca.

931424-trolejbus-solaris-trollino-657-323

WiFi w miejskiej komunikacji w stolicy województwa lubelskiego to jednak dla mnie nie nowość

Internet dostępny jest w jednym z trolejbusów o nazwie Solaris Trollino. Był to pięćsetny egzemplarz wyprodukowany przez polskiego producenta. To właśnie w nim znalazło się urządzenie pozwalające na dostęp do sieci. Niestety nie jeżdżę często trasą, na której można spotkać Trollino nr 500, więc ostatni raz temu podłączyłem się do sieci kilka miesięcy temu. WiFi działało sprawnie, hasło nie było oczywiście wymagane, wystarczyło potwierdzenie regulaminu.

Szacowany koszt montażu urządzeń w autobusach to 300-400 złotych na pojazd. Być może MPK uda się znaleźć reklamodawców, którzy pokryją koszta w zamian za reklamę. Prędkość przesyłu danych nie jest jeszcze potwierdzona, lecz nie będzie niższa niż 512 kb/s.

Cieszy mnie, że komunikacja miejska w Lublinie odrodziła się w ostatnich latach na nowo. Bilety elektroniczne, aplikacja Moovit, coraz to nowe przetargi na autobusy i trolejbusy, nowe wiaty przystankowe i wiele więcej. Zarząd Transportu Miejskiego nie może jednak spocząć na laurach.

Lublin to piąty pod względem wielkości ośrodek studencki w Polsce. Ludzie młodzi powinni docenić nowy pomysł, który na pewno poprawi komfort jazdy.

Dołącz do dyskusji