REKLAMA

Wirtualnej Polsce jeszcze nie wyszło... Onet wciąż prowadzi

Google, Facebook i YouTube - tak według nowych badań prezentuje się czołówka polskiego internetu jeśli chodzi o najczęściej odwiedzane przez mieszkańców naszego kraju strony i serwisy. Bez większych zmian obyło się natomiast na dalszych miejscach i Grupa WP, która wzmocniona niedawnymi przejęciami miała wyprzedzić Onet, nadal musi oglądać plecy swojego największego konkurenta.

09.09.2014 13.29
Wirtualnej Polsce jeszcze nie wyszło… Onet wciąż prowadzi
REKLAMA
REKLAMA

Takie informacje płyną w najnowszego, czerwcowego raportu Megapanelu, który opublikował m.in. serwis Wirtualne Media. Ponad 20 mln internautów odwiedzających serwisy Google, nawet nie licząc YouTube, który klasyfikowany jest oddzielnie, zapewniło amerykańskiej firmie po raz kolejny pierwsze, niczym niezagrożone miejsce w zestawieniu, z zasięgiem na poziomie 93,6%.

close up hands multitasking man using tablet, laptop and

Wyraźnie za nim pozostaje Facebook, którego odwiedziło 16,9 mln użytkowników Internetu oraz YouTube, który zarejestrował w czerwcu wynik o milion niższy. Tuż za wielką trójką uplasowała się Grupa Allegro-GG, odwiedzona przez 15 458 325 internautów i notująca jeden z największych wzrostów w ujęciu miesiąc do miesiąca w całym zestawieniu. Do YouTube zabrakło więc mniej niż 200 000 unikalnych użytkowników. To jednak dość marne pocieszenie, biorąc pod uwagę, że w kwietniowym Megapanelu grupie tej udało się zająć drugie miejsce, wyprzedzając i Facebooka i YouTube.

Piąte i szóste miejsca zajęły natomiast dwie inne grupy, starające się przez ostatnie tygodnie udowodnić na różne sposoby, że to właśnie one są liderami. Najnowsza publikacja Megapanelu jest o tyle istotna, że po raz pierwszy uwzględniono w niej ruch generowany przez nowe nabytki WP i Onetu. Zgodnie z symulacją PBI liderem tego pojedynku powinna zostać Grupa WP. Co mówią faktyczne wyniki?

komputer laptop notebook macbook

Zgodnie z nimi, przynajmniej w czerwcu (symulacja była prowadzona w lipcu), zwycięzcą pozostaje Grupa Onet z wynikiem 15 458 325 odwiedzających internatów i zasięgiem na poziomie 71,3%, tracąc do zajmującej czwarte miejsce Grupy Allegro około 160 tys. użytkowników. Grupie Wirtualnej Polski udało się w tym samym czasie zachęcić do odwiedzin 14 749 267 osób, co przełożyło się na zasięg na poziomie 68%. GO zyskała przy tym na swoich przejęciach w skali miesiąca około 318 tys. użytkowników, natomiast GWP - 309 tys.

REKLAMA

Jeśli więc chodzi o pojedynek, to przynajmniej na razie, bazując na danych Megapanelu, można go uznać za rozstrzygnięty. Pierwszy podliczony, a nie tylko zasymulowany, miesiąc po przejęciach wskazuje na Onet wyszedł na całym tym zamieszaniu lepiej, broniąc swojej pozycji i przy okazji odrobinę goniąc czołówkę. GWP natomiast, nawet po zliczeniu całego dodatkowego ruchu, w dalszym ciągu musi zadowolić się miejscem tuż za GO.

Zdjęcie pochodzi z serwisu Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA