W Garwolinie od ćwierć wieku pracują nad amerykańskim snem

Artykuł/Sprzęt 29.09.2014
W Garwolinie od ćwierć wieku pracują nad amerykańskim snem

W Garwolinie od ćwierć wieku pracują nad amerykańskim snem

Są już na rynku od prawie 25 lat. Zatrudniają ponad 200 osób, współpracują z fabrykami w Azji i Europie, w swojej ofercie mają ponad 7 tys. produktów. 

Lechpol zaprosił mnie na swoją doroczną konferencję. Na niej firma spotyka się z setkami partnerów biznesowych, którzy handlują tysiącami produktów z portfolio tego dystrybutora elektroniki.

Gigant z Garwolina

Czytelnikom Spider’s Web Lechpol może kojarzyć się z takimi markami jak Kruger&Matz, Peiying czy M-Life. Przyznam, że sam znałem niewiele więcej. Dopiero na konferencji otworzyłem szeroko oczy i – nie boję się tego przyznać – musiałem zbierać szczękę z podłogi. Okazało się, że portfolio produktów, którymi handluje Lechpol obejmuje kilkanaście marek i zajmuje dwa ponad trzystu stronicowe katalogi. One wyglądają jak książki.

lechpol 1

Lechpol działa aktywnie na polu elektroniki (użytkowej) od blisko ćwierć wieku. W tym czasie rodzinny biznes przekształcił się w coś znacznie większego. Garwoliński gigant zatrudnia dziś ponad 200 osób w Polsce i ponad 30 poza krajem – ma swoje siedziby również w Rumunii i Holandii.

Siedziba firmy, jak i jej zaplecze logistyczne robią niesamowite wrażenie. Nowoczesne biurowce i hale wysokiego składowana  mierzą łącznie 25 tys. mkw powierzchni. Dystrybutor z Garwolina dynamicznie się rozwija i na przełomie ostatnich 12 lat zwiększył swoje obroty ponad ośmiokrotnie. A rok 2014 jeszcze się nie skończył, więc firma ma szansę jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę na kolejne lata.

Swego czasu Lechpol został okrzyknięty królem dekoderów. Firma wykorzystała moment cyfrowej rewolucji w telewizji i zalała wręcz rynek swoimi urządzeniami. Nawet dzisiaj, gdy cyfryzację mamy już za sobą z Garwolina wyjeżdża ponad 40 tys. dekoderów miesięcznie. Powód? Dobra cena i wysoki poziom obsługi posprzedażowej.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

To co wyróżnia tę firmę na tle konkurentów, którzy sprowadzają z Azji elektronikę, to poważne podejście do serwisu. Lechpol to rodzinna firma, na czele której stoi ojciec, Zbigniew Leszek, wraz z trójką synów: Mariuszem, Marcinem i Michałem. I muszę przyznać, że mimo imponujących sukcesów, szerokiego portfolio oraz obecności na wielu europejskich rynkach cały czas da się wyczuć ten rodzinny charakter biznesu. A rodzina to bezpieczeństwo, dlatego też tak ogromną uwagę poświecono podczas konferencji jego poczuciu.

lechpol 2

Lechpol usprawnił swój serwis nie tylko od strony technicznej, ale również od strony cyfrowej. Niebawem klienci otrzymają nowy, internetowy moduł zgłaszania awarii zakupionej elektroniki. Każde zgłoszenie trafi najpierw do doradcy, który sprawdzi, czy problemu nie da się szybko rozwiązać zdalnie, np. poprzez aktualizację oprogramowania lub poprawną konfigurację urządzenia. Jeśli taki sposób usunięcia usterki nie będzie możliwy, zostanie zamówiony kurier, który odbierze sprzęt od klienta i dostarczy do serwisu.

Lechpol podnosi standardy i chce skracać czas napraw. Bez wątpienia docenią to klienci, którzy często przejechali się na sposobie działania konkurencyjnych firm i ich serwisów.

Kruger&Matz, czyli oczko w głowie

Marka Kruger&Matz jest oczkiem w głowie Michała Leszka – dyrektora marketingu, który z pasją i zaangażowaniem opowiadał podczas konferencji o tworzeniu i pozycjonowaniu nowej linii urządzeń.

Przy okazji konferencji Lechpolu dowiedziałem się o kilku nowych urządzeniach, które niebawem trafią do sprzedaży.

lechpol 5

Będzie to przede wszystkim smartfon Live 2 LTE, czyli pierwszy telefon w ofercie Kruger&Matz wspierający bardzo szybkie połączenia internetowe w standardzie 4G LTE. Nowy Live zadebiutuje razem z kolejną wersją “polskiego surface’a”, czyli z następcą hybrydy KM 1080G. Premiera tych urządzeń odbędzie się na początku października w Bukareszcie.

Miejsce prezentacji nowych urządzeń nie jest przypadkowe. Lechpol chce jeszcze mocniej wejść na rynek rumuński. Pomoże w tym m.in. akcja “It’s your life, just take it”, o której pisałem swego czasu i której polska edycja zbliża się ku końcowi. Teraz zabawa w poszukiwanie ludzi z pasją rozpocznie się w Rumunii.

Jeszcze przed oficjalnym rozwiązaniem polskiej edycji Michał Leszek podsumował zasięg akcji, z którego każdy polski dystrybutor elektroniki byłby zadowolony: ponad 213 tys. odsłon strony itsyourlife.pl w ciągu 4 miesięcy, ponad 8 tys. osób oglądających stream z konferencji prasowej otwierającej akcję, ponad 1700 zgłoszeń konkursowych, ponad 11,5 tys. udostępnień na Facebooku, które wyświetlono ponad 570 tys. razy, ponad 62 tys. wyświetleń klipów konkursowych na YouTubie oraz ponad 17 tys. wzmianek dotyczących akcji w Internecie (z czego 92% opinii miało charakter pozytywny) – to liczby, które robią wrażenie.

Kruger&Matz potwierdził też smartfona Soul 2 działającego pod kontrolą systemu Windows Phone, który zadebiutuje w ciągu najbliższych tygodni. Nieoficjalnie dowiedziałem się też, że do końca roku zobaczymy pierwsze urządzenia noszone od Kruger&Matz. Będą to – jakże mogłoby być inaczej – smart zegarki.

Końcówka roku w wykonaniu Kruger&Matz i Lechpolu będzie obfitowała w naprawdę ciekawe premiery.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement