REKLAMA

Apple na kolejnych zakupach, tym razem kupuje gadające radio

Apple robi kolejne zakupy, mniej spektakularne niż przejęcie Beats, ale wszystkie mają podobny cel - wzmocnić usługi Apple i uatrakcyjnić iTunes, który rośnie na drugą siłę spółki.

28.07.2014 11.00
Apple na kolejnych zakupach, tym razem kupuje gadające radio
REKLAMA

W weekend dowiedzieliśmy się, że jedną z 29 zakupionych w pierwszym półroczu spółek był start-up BookLamp. Serwis ten z dużą dokładnością polecał książki bazując na wcześniej przeczytanych pozycjach. Ekipa zamknęła stronę i przeniosła swój algorytm do Cupertino. Miałoby to być dopełnienie iBooks i dalsza konkurencja z Amazonem. Osobiście stawiam jednak, że ten algorytm będzie wykorzystywany zapewne też przy innych produktach Apple, a w szczególności przy muzyce.

REKLAMA

To właśnie obrona swojej pozycji na rynku muzycznym jest dziś jednym z najważniejszych celów Apple. Świadczy o tym już nie tylko drogi zakup Beats Audio, ale też dzisiejsza informacja z Re/code. Serwis w dość pewnym tonie podaje, że Apple w tym tygodniu za około 30 mln dol. zakupi Swell.

swell 1

Swell jest aplikacją na iOS oferującą streaming radia, w którym dominują gadające głowy, czyli różnej maści podcasty. Tym samym Apple uzupełni swoją własną aplikację podcastów i dopełni ofertę dźwiękową o treści merytoryczne, a nie tylko muzykę.

Apple rozwija iTunes Radio nie jako usługę klasycznego streamingu, ale właśnie jako współczesne radio, w którym kolejne utwory dobierane są do poprzednio wybranych. Nabycie Swell miałoby powiększyć bazę treści tematycznych.

swell 2

Oficjalnego stanowiska obu firm jeszcze nie ma. Wiadomo jednak, że gdy dojdzie do transakcji, aplikacja Swell zostanie zamknięta.

Apple kupuje dużo, ale wyraźnie widać, w którym kierunku te zakupy zmierzają. Kupowane pomysły to przede wszystkim rozwój już istniejących usług Apple, chęć umacniania pozycji iTunes. To także obrona przed tym, aby iTunes nie był wyłącznie sklepem z aplikacjami, ale też filmami, muzyką i książkami. Swell, czyli Pandora dla podcastów, jest tylko kolejnym puzzlem do całej układanki.

REKLAMA

---

Zdjęcie pochodzi z Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA