Play tłumaczy, dlaczego prawie 11 milionów klientów nie może zalogować się do Orange

News/Operatorzy 23.05.2014
Play tłumaczy, dlaczego prawie 11 milionów klientów nie może zalogować się do Orange

Play tłumaczy, dlaczego prawie 11 milionów klientów nie może zalogować się do Orange

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Play, oprócz podania kwartalnych wyników finansowych, wyjaśnił dlaczego od kilkunastu dni klienci tego operatora nie mogą zalogować się do sieci Orange. Posunięcie to ma zapewnić m.in. lepszą jakość świadczonych usług. 

Pierwszy kwartał tego roku zakończył się dla Play wzrostami w większości kategorii. Przychody w porównaniu do analogicznego kwartału w zeszłym roku zwiększyły się o 21% i wyniosły 801 mln zł. W ujęciu rocznym wzrost wyniósł 21%, a całoroczny przychód zamknął się w kwocie 3,056 mld zł.

Wzrost EBITDA w skali roku wyniósł natomiast 44%, co przełożyło się na kwotę 845 mln zł. Skorygowana EBITDA za pierwszy kwartał wyniosła 238 mln zł i był to wzrost o 13% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Marża EBITDA w tym czasie była na poziomie 24,2% (wzrost o 2,7 punktu procentowego).

Pod koniec tego kwartału Play mógł pochwalić się prawie 11 mln klientów (10,94 mln), z których 55% stanowili klienci usług prepaid. Wzrost liczby klientów abonamentowych wyniósł 0,9 punktu procentowego (z 44,1%) rok do roku, natomiast w takim samym ujęciu łączna liczba klientów zwiększyła się o 17%. Play pozostał także liderem, jeśli chodzi o przenoszenie numerów.

Najciekawsze informacje dla klientów dotyczyły jednak współpracy z pozostałymi operatorami w kwestii udostępniania dostępu do ich infrastruktury. Potwierdzono pojawiające się od kilkunastu dni informacje na temat ograniczenia dostępu do sieci Orange.

Od teraz z nadajników tej sieci będą mogli połączyć się jedynie klienci, którzy złożą taki wniosek w BOK Play, np. ze względu na to, że w ich okolicy brak nadajników Play, T-Mobile czy Plusa. Umowa z Orange obowiązuje do końca 2015 i nie wiadomo, czy zostanie przedłużona. W kwestii Plusa, rzecznik Play stwierdził na Twitterze, że nie są planowane żadne ograniczenia w dostępie.

Nawiązana na początku tego roku współpraca z T-Mobile, który stał się głównym partnerem roamingowym Play, ma natomiast przyczynić się do polepszenia jakości świadczonych usług oraz “zapewnić stałe koszty”.

Tagi: ,

Dołącz do dyskusji