REKLAMA

Samsung Polska bezpłatnie wymieni pęknięte wyświetlacze

Kilka ładnych lat przepracowałem w autoryzowanych serwisach telefonów komórkowych i me serce się raduje, gdy patrzę jak zmienia się podejście dużych producentów elektroniki użytkowej do tematu naprawy uszkodzeń mechanicznych.

16.05.2014 18.40
samsung pęknięty wyświetlacz
REKLAMA
REKLAMA

Pracując w serwisie na co dzień miałem styczność z uszkodzonymi telefonami. Lwia część urządzeń trafiających do serwisu to takie, które kwalifikują się do naprawy gwarancyjnej. Niestety często zdarzają się również przypadki, w których doszło do uszkodzeń mechanicznych powstałych z winy klienta lub do uszkodzenia telefonu na wskutek narażenia go na działanie i ingerencję cieczy.

Jeszcze do niedawna dwa ostatnie przypadki były problemem dla klienta i w myśl zasady "płacz i płać", musiał on pogodzić się z warunkami gwarancji i pokryć koszty usługi serwisowej z własnej kieszeni.

Jednak od pewnego czasu na rynku mobilnym obserwujemy ważne zmiany. Najpierw Samsung rozpoczął testy z serią Solid, która rządziła się w serwisie innymi prawami. Producent bez mrugnięcia okiem naprawiał lub wymieniał telefony, które utopili użytkownicy. W zależności od normy IP Samsung również mógł dokonać wymiany uszkodzonych mechanicznie elementów np. obudowy.

Pomysł podłapała Motorola i Sony, którzy przenieśli wizję Solidów na rynek smartfonów. Niektóre urządzenia tych producentów oznaczone były normami IP, które gwarantowały odporność na działanie wody i wnikanie kurzu i piasku do wnętrza urządzenia.

htc one m8

Za ciosem poszli kolejni producenci. Nowy Samsung Galaxy S5 też jest już odporny na kontakty z cieczą oraz kurz i pył. HTC również uszczelniło swój nowy flagowy smartfon, choć głośno się tym nie chwali - więcej na ten temat napisałem tutaj.

Dodatkowo, HTC chcąc przekonać do siebie amerykańskiego klienta zdecydowało się na odważniejsze działania w Stanach Zjednoczonych.

Zagwarantowano długi okres aktualizacji oprogramowania i zapowiedziano, że nawet uszkodzone mechanicznie ekrany będą wymieniane w ramach gwarancji. Oczywiście producent zastosował pewne obostrzenia – wymiany uszkodzonego mechanicznie ekranu będzie można dokonać tylko raz i to w czasie nie późniejszym niż sześć miesięcy od momentu zakupu. Ruch o tyle dobry, gdyż jak wiadomo, uszkodzenie nowego smartfona boli najbardziej.

Samsung postanowił nie stać z boku i wprowadzić zmodyfikowany pomysł HTC w życie. Co ważne Koreańczycy nie zamykają się na Stany Zjednoczone, a wychodzą z wyciągniętą ręką w kierunku polskiego klienta.

Producent zaznacza, że zdaje sobie sprawę z tego, że czasem wystarczy dosłownie chwila nieuwagi, aby nieodwracalnie uszkodzić ekran smartfona. Dlatego też z myślą o posiadaczach najnowszego modelu Galaxy S5 przygotowano program bezpieczny.samsung.pl.

Obejmuje on rozszerzenie bezpłatnej naprawy o wymianę ekranu, którego awaria nastąpiła na wskutek przypadkowego zdarzenia i skutkuje nieprawidłowym działaniem urządzenia.

Program Bezpieczny Samsung będzie obowiązywał przez okres pierwszego roku od momentu zakupu smartfona. Producent zastrzega również, że użytkownikowi przysługuje jednorazowa, bezpłatna wymiana uszkodzonego wyświetlacza.

Samsung Galaxy S5, 11

Aby móc skorzystać z tej specjalnej oferty należy w ciągu 30 dni od daty zakupu, dokonać rejestracji na stronie bezpieczny.samsung.pl. Promocja potrwa od 16 maja do 16 czerwca br.

REKLAMA

Niesamowicie cieszy mnie, że producenci zaczęli dbać o aspekty, które do niedawna mieli jeszcze w głębokim poważaniu. Uszkodzenia mechaniczne i te powstałe na wskutek działania cieczy stanowią zwykle nie więcej niż 5% wszystkich reklamacji sprzętu w serwisach gwarancyjnych. Jednak jakby nie patrzeć, zawsze stanowiło to 5% klientów, którzy uważali, że zostali źle obsłużeni przez serwis.

Uszczelnienie telefonów i rozszerzenie gwarancji zdecydowanie wpłynie na poprawę tych statystyk i wzrost zadowolenia klientów. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że program Bezpieczny Samsung to tylko miesięczna akcja promocyjna.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA