REKLAMA

Pod naszą publikacją na temat nowości w Polkomtelu ktoś kupił komentarze wychwalające Plusa

Plus i Cyfrowy Polsat zorganizowali dziś konferencję prasową, podczas której zaprezentowano ciekawą nowość - Paszport Korzyści. Aby oferta dobrze się przyjęła na rynku, ktoś opłacił pozytywne komentarze w internecie. Również na Spider’s Web.

13.05.2014 17.01
Pod naszą publikacją na temat nowości w Polkomtelu ktoś kupił komentarze wychwalające Plusa
REKLAMA

O nowościach Plusa i Cyfrowego Polsatu napisał Piotr Barycki. W tekście “Paszport Polsatu w nowym wydaniu – tym razem we współpracy z Plusem” wyjaśnił zasady działania programu lojalnościowego. Chwilę po publikacji pojawiły się “dziwne komentarze”.

REKLAMA

Anonimowi komentatorzy piszący z różnych adresów IP zaczęli wylewnie zachwalać ofertę Plusa. Nie były to jednak komentarze w stylu Czytelników Spider’s Web, a raczej nieumiejętnie i sztucznie wychwalające Plusa wpisy.

Zresztą zobaczcie i oceńcie sami:

Coś mi to przypomina:D, ale pomysł ciekawy i niektóre zniżki na dobrym poziomie. :) - zaczął komentować Adi

Z tego co czytałam mając kartę korzyści plusa to można czerpać wiele korzyści , a produkty i usługi promocyjne są bardzo atrakcyjne i są godne polecenia - napisała Bożena Pasieka

Taka jakby reaktywacja Paszportu Polsatu. Pozytywnie bardzo to wszystko brzmi. Bardzo fajny pomysł Plusa i Cyfrowego Polsatu. Korzystne zniżki i promocję są wręcz na Plus! :)) A to, że praktycznie jedynym warunkiem otrzymania Karty Korzyści jest to, byśmy wcześniej nie zastrzegli zgody na komunikację marketingową jest bardzo miłym gestem w stronę klientów :) Całość zapowiada się świetnie :) - dodała Kaśka

Myśle,że pomysł na reaktywacje Paszportu Polsatu. jeśli tak mozna to nazwac to trafiony pomysł i na pewno zdobędzie wielu zwolenników.Dla mnie jak najbardziej pozytywny - napisała Aga

Zapowiada się ciekawie... Upatrzyłem kilka promocji z których mógłbym skorzystać.
Jeśli to co tu piszą jest prawdą to naprawdę ludzie z Plusa się postarali. - dodał Łukasz

Super świetne rozwiązanie. Widać że klient jest stawiany ABSOLUTNIE ZAWSZE na pierwszym miejscu. Brawa dla tej firmy, inne mogą się tylko od nie uczyć. Bajeczne promocje, super obniżki, nie sądziłam że ta firma może być jeszcze lepsza. - zachwalała Teresa z Opola

Nasi Czytelnicy szybko zdemaskowali ów sztuczny zachwyt i zaczęli żartować sobie z tych komentarzy.

Doskonale znają bowiem realia i wiedzą jaka atmosfera panuje na Spider’s Web. Takie sztuczne komentarze nie pojawiają się u nas zbyt często, dlatego ich nagły wysyp rozbawił naszych stałych Czytelników.

Hehe zawsze mnie ciekawi dlaczego komentarze reklamowe brzmią jak pisane przez roboty. Zero wysiłku żeby chociaż jakąś wiarygodność osiągnąć. - słusznie zwraca uwagę Ja

Bardzo fajnie! Plus i Cyfrowy Polsat to swietne firmy ktore klienta stawiaja na pierwszym miejscu! Goraco polecam wszystkie ich uslugi i produkty!
Wynagrodzenie za ten komentarz prosze przeslac na moj rachunek bankowy. Dziekuje. - żartuje lidzet

Większość “dziwnych” komentarzy, które pojawiły się pod wpisem o Paszporcie Korzyści była anonimowa.

Tylko jeden z nich został dodany z konta Disqus, które posiada jakąś historię. Tak się składa, że komentatorka Aga, która napisała ten dziwny komentarz, używa tego samego konta także w innych sprawach. Mówiąc wprost - w sprawach związanych z kupowaniem lajków i pochlebnych komentarzy.

Czytając komentarze Agi (wyświetlają się po kliknięciu w jej nick) wiemy na przykład, że udziela się na zamkniętej stronie/forum cojalubie.com. Z jej wypowiedzi wynika, że użytkownicy serwisu dostają linki do wpisów, które mają skomentować oraz strony na Facebooku do polubienia. W zamian otrzymują punkty, które następnie mogą wymieniać na nagrody rzeczowe, doładowania do telefonu oraz pieniądze.

Z komentarzy Agi wnioskujemy, że dostęp do strony cojalubie.com jest możliwy tylko do osób posiadających zaproszenia. Z kolei na fanpage’u cojalubie.com znaleźliśmy sporo komentarzy, w których osoby biorące udział w komentowaniu i lajkowaniu za punkty domagają się wypłaty pieniędzy i wydania nagród.

Wygląda to na dobrze funkcjonujący biznes.

Armia facebookowiczów klika w linki, komentuje, lajkuje, a w zamian za to dostają punty. Funkcjonuje też jakiś rodzaj kont premium.

Na fanpage’u cojalubie.com znalazłem link do polubiszto.com, serwisu dostępnego bez zalogowania, który nie ukrywa czym się zajmuje:

Za każde z działań punkty naliczą się dopiero w momencie przekazania przez partnera informacji o dokonanym działaniu.
Partner dokonuje weryfikacji we własnym zakresie. Głównym kryterium weryfikacji jest czy zgłoszenie jest rzeczywiste.
Warunkiem otrzymania punktów jest skorzystanie z danej usługi po raz pierwszy.
Do skorzystania z usług możesz zachęcać również znajomych. Wtedy też naliczą się Tobie punkty. - czytamy na polubiszto.com

Pod opisem wyświetlają się “działania za punkty”.

Wychodzi na to, że ktoś kupił takie pochlebne komentarze na Spider’s Web pod tekstem o Paszporcie Korzyści.

Skontaktowaliśmy się z Arkadiuszem Majewskim z Polkomtela, zarysowaliśmy problem i wprost zapytaliśmy, czy Plus kupuje pochlebne opinie w Internecie. Majewski zdecydowanie zaprzeczył, aby Plus był związany z takimi praktykami.

Gdy czytałem przedstawicielowi Plusa “dziwne komentarze” poprosił, żebym przestał, gdyż na samą myśl o tym, że takie wypowiedzi mogą być związane z Plusem, czuł się zażenowany.

Podczas rozmowy telefonicznej ustaliliśmy, że prześlę Plusowi informacje na temat komentarzy, które prawdopodobnie zostały przez kogoś zlecone. Plus zbada sprawę, aby wykluczyć możliwość, że ktoś związany z marką ma związek z kupowaniem opinii w Sieci.

Mam nadzieję, że osoba odpowiedzialna za ten ruch przeczyta komentarze, które kupiła i dostrzeże ich totalną beznadziejność oraz fakt, iż w mgnieniu oka zostały zdemaskowane przez naszych Czytelników.

REKLAMA

Reasumując. Chcesz kupić reklamę na Spider’s Web? Nie świruj i zrób to jak człowiek. Tutaj.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA