Mantle otwiera się na kolejne studia i stara się zostać nowym standardem

Lokowanie produktu

Premiera interfejsu AMD Mantle była niemałą rewolucją na rynku podzespołów. Znacznie zwiększyła możliwości kart graficznych Radeon, ale sprowokował też stworzenie zupełnie nowych sterowników przez Nvidię i zapowiedź DirectXa 12. By jednak Mantle stało się standardem i godną konkurencją DirectX oraz OpenGL, musi być wykorzystywane w znacznie większej liczbie gier.

02.05.2014 16.55
Mantle otwiera się na kolejne studia i stara się zostać nowym standardem

No i całkiem możliwe, że już niebawem tak się stanie. Grupa deweloperów i partnerów skupiona na rozwijaniu Mantle uznała, że jego stabilność, wydajność i funkcjonalność osiągnęły taki poziom, że można je już swobodnie udostępnić je szerszej społeczności. Z tego też względu właśnie zostało udostępnione SDK do Mantle w formie "private beta".

Ponadto projekt cieszy się na tyle dużym zainteresowaniem, że należało uruchomić program, który pozwoli kolejnym deweloperom sprawdzić, jakie korzyści niesie Mantle dla nich samych. W tym celu AMD uruchomiło nowy, specjalny portal, na którym zarejestrowało się wstępnie już 40 nowych studiów gier komputerowych, a dalsze są oczywiście zaproszone.

Cały program współpracy ma przede wszystkim na celu nie tylko nadać kształt dalszemu rozwojowi Mantle, ale również wypracować najlepsze praktyki wykorzystania go w branży. Dzięki niemu Mantle będzie stosowane w znacznie większej liczbie gier, na czym najbardziej skorzystają posiadacze Radeonów, którzy będą mogli wykorzystać pełnię możliwości nie tylko w Battlefieldzie 4 czy Thiefie.

Lokowanie produktu
Najnowsze