Polska firma myPhone sprzedała już milion telefonów, a to dopiero początek

Artykuł/Technologie 20.03.2014
Polska firma myPhone sprzedała już milion telefonów, a to dopiero początek

Polska firma myPhone sprzedała już milion telefonów, a to dopiero początek

Choć określenie „polscy producenci telefonów” nie kojarzy nam się raczej z wielkimi markami, rywalizującymi z największymi graczami na globalnych rynkach, nie można powiedzieć, że nie odnoszą oni sukcesów – przynajmniej na skalę lokalną. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich twórców telefonów i smartfonów, myPhone, ujawnił dziś wyniki sprzedaży oraz plany na kolejne lata.

Liczba sprzedanych telefonów nie jest może zbyt imponująca w porównaniu do wyników uzyskiwanych przez Apple, Samsunga czy nawet mniejszych producentów, ale i tak robi wrażenie. W ciągu 5 lat, od 2008 roku udało się bowiem sprzedać ponad milion urządzeń mobilnych z tym logo (nie licząc tabletów), co daje średnią około 200 000 egzemplarzy rocznie.

MyPhone S-Line Recenzja (12)

Coraz większy udział w tym zestawieniu mają smartfony pracujące pod kontrolą systemu operacyjnego Android, które w wydaniu tego producenta po raz pierwszy ujrzały światło dzienne na wiosnę zeszłego roku. W samym tylko trzecim kwartale 2013 roku smartfonowe portfolio polskiego producenta, wzbogacone o urządzenia takie jak myPhone NEXT, myPhone FUN oraz myPhone DUOSMART, uzyskało wyniki sprzedaży w wysokości 20 000 egzemplarzy. Zgodnie z badaniami rynkowymi przeprowadzonymi przez Gfk, dzięki takiemu rezultatowi myPhone w grudniu posiadał niemal 3% polskiego rynku smartfonów.

To jednak nie koniec ambicji marki myPhone. Na początku 2014 roku do oferty wprowadzone zostały nowe urządzenia – myPhone S-Line oraz myPhone NEXT-S i wytrzymały telefon komórkowy myPhone HAMMER. Na przyszły miesiąc tego roku planowana jest premiera kolejnych dwóch smartfonów – myPhone CUBE oraz myPhone FUN2.

myphone cube

Planem producenta jest przy tym zaoferowanie klientom około 5-6 modeli smartfonów z różnych półek cenowych. Niestety w najnowszym raporcie nie sprecyzowano czy pojawią się próby zaatakowania segmentu premium, czy też w dalszym ciągu telefony tej marki okupować będą segmenty niskie oraz średnie. Pewne jest natomiast to, że kontynuowana będzie współpraca z MediaTekiem, co oznacza, że szanse na zobaczenie układów innych producentów w telefonach polskiej marki są raczej niewielkie.

Kolejnym istotnym krokiem mającym poprawić wyniki sprzedaży myPhone jest rozpoczęcie partnerstwa z jednym z krajowych operatorów. Jak do tej pory w ich ofertach mogliśmy odnaleźć jedynie najbardziej podstawowe modele myPhone, natomiast smartfony były sprzedawane m.in. przez sieć sklepów Biedronka. Rozwiązanie to przyniosło dobre rezultaty, ale biorąc pod uwagę przeważającą liczbę osób kupujących telefony wraz z podpisywaniem nowej umowy, takie posunięcie – przy odpowiednio wycenionych produktach – mogłoby przynieść gwałtowny wzrost sprzedaży. Raport nie ujawnił, z którym z operatorów prowadzone są rozmowy i kiedy ewentualnie poznamy ich efekty. Producent zaznacza przy tym, że równocześnie ze zwiększeniem sprzedaży przez kanały operatorskie planuje w tym roku zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem dotychczasowych metod dystrybucji.

MyPhone S-Line Recenzja (26)

Sukces smartfonów nie będzie jednak powodem do zaprzestania produkcji pozostałych linii urządzeń tego producenta. W dalszym ciągu rozwijana będzie najprostszych telefonów z serii Simple Life, które cieszą się „niesłabnącym zainteresowaniem ze strony dystrybutorów i konsumentów”. Co najciekawsze, pomimo tego, że telefonów komórkowych w wydaniu klasycznym sprzedaje się z kwartału na kwartał coraz mniej, myPhone może pochwalić się utrzymaniem wyników sprzedaży z poprzednich lat.

myphone hammer

Nie zapomniano również o tabletach z serii myTAB, choć w ich przypadku nie podano praktycznie żadnych konkretnych danych, ani planów na przyszłość, poza tym, że ich sprzedaż opiera się o zamówienia dedykowane dla wybranych sieci sprzedażowych.

Dołącz do dyskusji

Advertisement