Jak jeść #hashtagi?

Artykuł/Social media 17.03.2014
Jak jeść #hashtagi?

Jak jeść #hashtagi?

Autorem artykułu jest Oskar Berezowski.

Jeśli jeszcze nie macie konta na Instagramie, to niedługo będziecie mieć. A nawet jeśli zamierzacie żyć w społecznościowej wstrzemięźliwości, to warto zastanowić się, jak właściwie się go je. Potrzebny jest do tego jakiś stół, czyli telefon, na którym mozna oglądać fotografie zrobione przez ludzi na całym świecie i sztućce – hashtagi. To dzięki nim możemy się poruszać w gąszczu ilustracji.

Jeśli ktoś jeszcze nie wie jak radzić sobie z ze znaczkiem “#” to najprostsza jest analogia z Twitterem. Tam też możemy przedzierać się przez zyliony tweetów posortowanych wokół pewnych tematów. To nie jest jednak poradnik dla bardzo zaawansowanych użytkowników, raczej dla początkujących w instagramowym świecie, osób, które zastanawiają się jak efektywniej zarządzać swoimi treściami lub treściami z bloga (który traktuję jak markę) w jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych świata.

Czym jest hashtag?

Hashtag jest znakiem, który pozwala aplikacjom i wyszukiwarkom odnaleźć wątek rozmowy, zdjęcie, film oznaczone symbolem “#”. Na Instagramie hashtagi umożliwiają przede wszystkim dotarcie do zdjęcia o ciekawej dla nas tematyce, interesującym miejscu, wydarzeniu czy kontekście w jakim zostało zrobione. Skoro my dzięki hashtagom możemy odnaleźć pożądaną treść, pamiętaj by dać się odnaleźć innym!

Stosuj więc hashtagi umiejętnie, by docierać do nowych użytkowników, angażować ich wokół określonego wątku, przyciągać uwagę i koncentrować dyskusję wokół swojego profilu. Możesz w ten sposób zaprząc użytkowników Instagramu do tworzenia treści wokół twojej marki (crowdsourcing) lub zwiększać zasięg swoich własnych treści poprzez wpisywanie się w ciekawy nurt.

Dobre praktyki stosowania #hashtagów:

Używaj hashtagów przy każdym zdjęciu, które dodajesz do swojego profilu.

Używaj adekwatnych słów. Instagram jest takim samym miejscem w sieci, jak każde inne. Jeśli raz przyciągniesz internautę tagiem #plaża do zdjęcia butów, nie licz, że zacznie Cię obserwować.

hashtagi 2

Twórz hasła, bon moty, wezwania opisujące Ciebie, Twoją markę. Pamiętaj jednak by były one na tyle oryginalne, żeby nie zniknęły w tłumie. Jeśli sprzedajesz ubrania, piszesz o nich i opatrzysz zdjęcie #poland #fashion trafisz do długiego spisu fotografii tak właśnie opisanych. Dlatego pomyśl czego sam/sama szukasz i korzystaj ze zwrotów dokładniej opisujących Twój przekaz. Wykorzystuj też słowa związane z bieżącymi wydarzeniami i łącz je w oryginalne związki, jak Oreo ze swoim #MorseCake.

hashtagi 5

Nie bój się dodawać #hashtagu z nazwą swojej marki. Na Instagramie nie jest to odbierane jako krzyczenie “ja! ja!”. Użytkownicy traktują je jak słowa kluczowe pomocne w wyszukiwaniu.

hashtagi 8

Buduj wokół #hashtagu historie. Pamiętaj, że zwykłe #ministory oznacza wpadnięcie w lawinę zdjęć z tym samym tagiem. Ilustrując jakieś wydarzenie lub czynność bardziej precyzyjne może być “deszczoweponiedziałki opowiadające historię o tym co dzieje się w Twojej restauracji, gdy w poniedziałki pada deszcz.

hashtagi 6

Wykorzystuj #hashtagi do organizowania konkursów lub promocji. Pamiętaj, by były one na tyle oryginalne, by Twojego konkursu nie zalały zdjęcia zupełnie z nim niezwiązane. Nie wykorzystuj więc zwrotów zbyt ogólnych.

hashtagi 7

Trzymaj #hashtagi na pulsie wydarzeń. Wykorzystuj je do komentowania aktualnych wydarzeń i inteligentnego wpisywania swojego przekazu w otaczający nas świat. To może być zakończenie popularnego serialu (co wykorzystał choćby Intel) lub ważne wydarzenie polityczne czy sportowe. Newsjacking, czyli wykorzystywanie gorącego newsa do własnej promocji także jest warty zapamiętania.

hashtagi 3

Twórz #hashtagi także z myślą o SEO. Nie tylko Ty i Twoi fani szukają treści. Robi to także choćby Google, by potem pomóc podsunąć innym użytkownikom sieci www trafne wyniki.

hashtagi 1

#NoFilter
Używaj tego #hashtaga jeśli zdjęcie faktycznie nie zostało poddane obróbce filtrami. W ten sposób możesz usprawiedliwić swoje niedociągnięcia. Często tag ten jest wykorzystywany także, by podkreślić naturalne piękno wykonanej fotografii.

#TBT
TBT czyli Throwback Thursday, czyli czwartkowe zdjęcia z przeszłości. Użytkownicy Instagramu oznaczają w ten sposób fotografie pamiątek lub zdjęć wykonanych dawno temu. Także marki korzystają z #TBT publikując zabawne bądź ważne wspomnienia

#Photoftheday #PicoftheDay
Najlepsze zdjęcie dnia. Masz szansę wpisać się w nurt fotografii, których autorzy uznają je za dobre. Marki próbują w ten sposób zyskać zasięg, choć lepiej nie nadużywać tego #hashtagu.

#Instagood
Instagood powstał z myślą o utalentowanych fotografach wyróżniających się spośród armii komórkowych “pstrykaczy”. Ostrożnie w komunikacji marek, łatwo o nieprzychylne komentarze jeśli zdjęcie naprawdę nie jest dobre.

#Poland
Popularne u nas głównie za sprawą marek odzieżowych, które dominują pośród polskich profili brandowych na Instagramie.

Oskar BerezowskiOskar Berezowski przez kilkanaście lat był dziennikarzem w czołowych polskich gazetach codziennych. Obecnie jest analitykiem mediów społecznościowych w NapoleonCat.com

instagram.com/oberezowski

 

Zdjęcie instagram pochodzi z serwisu Shutterstock. 

Dołącz do dyskusji