Jeśli wydajemy pieniądze na aplikacje, to tylko wewnątrz nich *nie dotyczy Polski

News/Sprzęt 02.01.2014
Jeśli wydajemy pieniądze na aplikacje, to tylko wewnątrz nich *nie dotyczy Polski

Jeśli wydajemy pieniądze na aplikacje, to tylko wewnątrz nich *nie dotyczy Polski

92% przychodów w App Store oraz 98% w Google Play generowanych jest przez zakupy wewnątrz-aplikacyjne w aplikacjach darmowych. Gdy dodamy do tego 4% (App Store) oraz 1% (Google Play) z zakupów wewnątrz-aplikacyjnych w aplikacjach płatnych, to obraz staje się jeszcze czytelniejszy – jeśli wydajemy pieniądze na aplikacje mobilne, to tylko w ramach wewnętrznych sklepów.

Nie są to małe pieniądze. Distimo szacuje, że przeciętny dzienny przychód ze sprzedaży in-app purchase 200 najpopularniejszych aplikacji w App Store wynosi 18 mln dol. (łącznie), a w Google Play – 15 mln dol., co oznacza, że średnio jedna aplikacja z Top 200 Gross Apps w App Store potrafi przynieść 90 tys. dol. przychodu dziennie, a z Google Play 75 tys. dol.

Na koniec 2012 r., średni miesięczny przychód ze sprzedaży wewnątrz aplikacji wynosił odpowiednio 15 mln dol (Apple) oraz 3,5 mln dol (Google), co oznacza, że w przypadku platformy Google’a wzrost był ponad czterokrotny!

in-app purchase App Store vs Google Play

Kiedy w 2009 r. Apple wprowadzał płatności wewnątrz aplikacji (in-app purchase) chyba nikt nie sądził, że ten biznesowy model sprzedaży wkrótce stanie się wiodący. Tymczasem na koniec 2013 r. okazało się, że to praktycznie jedyny model sprzedaży aplikacji, który działa.*

Szokujące.

* oczywiście nie dotyczy to polskiego rynku; u nas działa głównie czarny rynek – ani nie kupujemy aplikacji płatnych, ani nie wydajemy pieniędzy wewnątrz aplikacji; wolimy je ukraść.

** pełen raport Distimo dostępny tutaj.

Dołącz do dyskusji