Play wywołuje Spider’s Web do tablicy, więc Spider’s Web mu odpowiada

News/Operatorzy 17.01.2014
Play wywołuje Spider’s Web do tablicy, więc Spider’s Web mu odpowiada

Play wywołuje Spider’s Web do tablicy, więc Spider’s Web mu odpowiada

Wiem, że reklamy telewizyjne to tylko marketing, ale też aż marketing. Działania marketingowe operatora nie powinny być jedyną rzeczą, z którą ten się kojarzy. Aby zachować równowagę, jakość reklam powinna iść w parze z jakością i niezawodnością usług. A tego o Play powiedzieć nie mogę.

Wczoraj Play postanowił wziąć nieco pod włos blogerów Spider’s Web. Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play zapowiedział nową kampanię reklamową sieci komórkowej i niejako z imienia i nazwiska wywołał nas do tablicy.

Po tej notce na Facebooku czekałem na grubego newsa. Podejrzewałem, że będą to trzy nowe twarze, które zareklamują fioletową sieć komórkową. Po cichu jednak liczyłem na to, że Marcin Gruszka zapowiada jakąś ważniejszą zmianę. Nową usługę? Nowe urządzenia? Nową strategię? Nowych współpracowników rzecznika? Różne pomysły chodziły mi po głowie.

Po północy zagadka została rozwiązana. Zgodnie z podejrzeniami do Play przeszły trzy nowe osoby.

Większość widzów i klientów nie zna ich nawet z nazwiska. Jednak nazwę Kabaret Mumio kojarzymy bardzo dobrze.

Ta grupa teatralna reklamowała Plusa i to przez prawie osiem lat (2005 – 2012). Była to bardzo ciekawa współpraca, gdyż Mumio charakteryzuje się bardzo absurdalnym poczuciem humoru, który przepełniony jest autoironią. Jednak Polacy pokochali Mumio i reklamy Plusa z udziałem tych aktorów. W 2012 roku, po blisko 150 spotach reklamowych Plus zakończył współpracę z Mumio. Play postanowił wykorzystać tę sytuację i przejął kabaret i wplótł go w obecną formułę reklam.

Zapytałem Marcina Gruszkę o to, czy Mumio zastąpi obecną drużynę reklamującą Play? Czy możemy liczyć na połączoną kampanię ze sprzedawcami Play i kabaretem?

Nie powiedziałbym, że zastąpi – koncept platformy polega na tym, że ciągle przechodzą nowi 😉 Sprzedawcy radzą sobie dobrze i czekają w sklepie na kolejnych chętnych – nie zmieniamy koncepcji – powiedział Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play w rozmowie ze Spider’s Web.

Jednak mimo wszystko obecność Mumio w Play to mocne zagranie. Twarze, które przez wiele lat reklamowały konkurencję, przeszły do fioletowego operatora. Dlaczego? Dlatego, że tu jest lepiej i dlatego, że wszyscy przechodzą do Play. Trzeba przyznać, że ta kampania reklamowa jest szczególnie wymowna.

Żałuję jednak, że Play ma mocny tylko marketing.

Oferta fioletowego operatora nie jest porywająca i Play nie przoduje już w innowacyjnych pomysłach, promocjach i usługach (tak, kiedyś przodował). Teraz Play daje się zaskoczyć Orange’owi, który wypuścił fenomenalną ofertę nju mobile, Playowi ucieka też konkurencja w postaci Plusa oferująca w wielu miastach dostęp do LTE.

Lubię Play, sam korzystam z oferty Red Bull Mobile, ale zauważam, że Play zdecydowanie za dużo mówi, a za mało robi. Jest takie powiedzenie:

“Krowa która dużo ryczy, mało mleka daje.”

I tak właśnie mogę podsumować działania Play. Bo cóż innego można powiedzieć o firmie, która wdraża LTE we wsiach, a mówi o kolejnych miastach w zasięgu 4G LTE?

Wieś jest wsią.

Dołącz do dyskusji

Advertisement