Sprawdzamy aplikację banku Citi Handlowy na iPada

Sprawdzamy aplikację banku Citi Handlowy na iPada

Sprawdzamy aplikację banku Citi Handlowy na iPada

Są dwie szkoły tworzenia aplikacji mobilnych banku – albo dajesz w nich dostęp do wszystkich bez wyjątku usług serwisu bankowego online, albo wybierasz tylko te najważniejsze i najpopularniejsze opcje. Citi Handlowy wybrał tę drugą drogę – przygotował aplikację, która wprawdzie nie oferuje pełnej bankowości, ale za to pokrywa 95% potrzeb klientów.

Sprawa z aplikacją mobilną Citi Handlowy jest o tyle ciekawa, że jest ona przygotowywana dla wszystkich banków globalnej grupy finansowej Citi. W centralnym ośrodku deweloperskim Citi tworzony jest szkielet aplikacji, który trafia do wszystkich lokalnych podmiotów na całym świecie, w tym do Polski. Następnie lokalni deweloperzy przygotowują i wdrażają do szkieletu aplikacji szczegóły wewnętrznych uwarunkowań – zarówno związanych z przepisami prawnymi, jak i preferencjami lokalnych klientów, a także zaawansowania technologicznego banku.

To ostatnie jest o tyle ważne w przypadku polskiego banku Citi Handlowy, że należy on do najbardziej rozwiniętych pod względem technologicznym podmiotów w Grupie Citi. To z kolei związane jest nie tylko z ogólnie wysokim rozwojem technologicznym infrastruktur bankowych w Polsce, ale także z tym, że Citi Handlowy centrum R&D w Łodzi. To pierwsze takie bankowe centrum R&D w Polsce. Główne centrum deweloperskie grupy znajduje się w Singapurze i to tam tworzony jest szkielet aplikacji mobilnych dla całej grupy, jednak dopiero w Polsce aplikacja nabiera odpowiednich kształtów.

Aplikacja mobilna Citi Mobile na telefon została uruchomiona w 2010 roku. W tej chwili dostępna jest już na iPhone, Android, Blackberry i można ją pobrać z App Store, AppWorld, jak i Google Play. We wrześniu 2013 r. z kolei bank wprowadził zaprojektowaną specjalnie na tablet – aplikację Citi Handlowy for iPad.

Bank podzielił się z nami kilkoma interesującymi ciekawostkami związanymi z mobilną bankowością w wykonaniu Citi Handlowy.

Citi Handlowy ma około 1 miliona klientów detalicznych. 65% z nich w ciągu 30 dni korzystało z bankowości elektronicznej. Z tego ok. 12 – 15% z bankowości mobilnej za pomocą smartfona lub tabletu. Bank planuje też zmienić swój serwis transakcyjny w oparciu o Citi Handlowy na przeglądarki mobilne i zadba przy tym o responsive design. Z kolei aplikacja mobilna Citi Handlowy na iPada została pobrana ok. 7 tys. razy od września 2013 r. Aż 61% osób, które pobrały aplikację korzysta z niej przynajmniej raz w miesiącu.

Aplikacja mobilna

Chyba najważniejszą zaletą aplikacji Citi Handlowy for iPad jest to, że jest ona do bólu prosta. Skonstruowana została bowiem z zaledwie dwóch głównych ekranów: przed i po zalogowaniu do części transakcyjnej.

Citi Handlowy for iPad, login

Prostota interfejsu jest bardzo wskazana w przypadku instytucji finansowych. W przypadku aplikacji Citi Handlowy jest to o tyle istotne, że – jak wspomniałem powyżej – jest ona zbudowana dla klientów Citi na całym świecie. Klient włączający aplikację w Polsce, w USA, czy powiedzmy w Ameryce Południowej, będzie miał bardzo podobne doznania. Co więcej, klienci Citi, którzy mają konta w kilku krajach będą mogli przelogowywać się pomiędzy nimi wewnątrz aplikacji.

Ekran przed logowaniem

Po włączeniu aplikacji widzimy life-style’owe zdjęcie (to taka nowa moda wśród banków…), które – jak informowali mnie przedstawiciele banku – zmienia się co 24 godziny. Interfejs użytkownika dostępny jest w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.

Obok przyjemnego dla oka zdjęcia, ekran przed logowaniem daje nam dostęp do wielu przydatnych informacji, w tym:

– pomocy: bank przygotował pełną instrukcję poruszania się po aplikacji, w tym film instruktażowy, który można obejrzeć z poziomu aplikacji;

Citi Handlowy for iPad, 1

Citi Handlowy for iPad, 2

– katalogu produktów i usług z możliwością złożenia wniosku o aktywowanie bezpośrednio z poziomu aplikacji;

Citi Handlowy for iPad, produkty i usługi

– porównywarki wybranych produktów z oferty Citi Handlowy (np. rodzajów kont, czy kart);

Citi Handlowy for iPad, 10

– CitiRabaty – wyszukiwarka, wraz z mapą, rabatów związanych z kontem w banku dostępnych w Polsce i na świecie;

Citi Handlowy for iPad, 12

– Program A la Carte dla klientów Citigold – listy miejsc, również wraz z wyszukiwarką i mapą, w których posiadacze złotych kart kredytowych będą mogli zrealizować rabaty, bądź też skorzystać z ofert przygotowanych tylko dla nich;

Citi Handlowy for iPad, 13

– wyszukiwarka oddziałów i bankomatów, wykorzystująca system geolokalizacji, dzięki któremu użytkownik odszuka punkt w odległości nawet do 10 km od jego aktualnego położenia;

Citi Handlowy for iPad, 13

– kontaktu – w tym bezpośredni link do kanału facebookowego, gdzie bank aktywnie komunikuje się ze swoimi klientami, a także lokalizatora oddziałów i bankomatów.

Ekran po zalogowaniu

Po wpisaniu loginu/hasła do konta w Citi Handlowy, klienci mają dostęp do pełnego podsumowania stanu rachunków na wszystkich kontach, które posiadają (zarówno prywatnych, jak i biznesowych). Dla wygody klienta login do aplikacji na iPada jest taki sam jak przy logowaniu do bankowości internetowej. To duża korzyść, bo nie trzeba tworzyć i zapamiętywać kolejnych haseł.

Citi Handlowy for iPad, 6

Bardzo ciekawie prezentuje się także wykres, który pokazuje stan aktywów na rachunkach bieżących vs. zadłużenie na kartach kredytowych. To informacja, którą chce chyba znać każdy posiadacz konta bankowego korzystający z plastikowego pieniądza. Niestety nie wszystkie banki oferują łatwy dostęp do tak zdefiniowanych informacji o środkach na koncie.

Citi Handlowy for iPad, 7

Każde z kont jest także zdefiniowane innym wykresem pokazującym zarówno stan rachunku, jak i saldo bieżących wpływów/wypływów. Daje to szybki podgląd naszych najnowszych zdarzeń finansowych. Klik w numer rachunku przenosi nas od razu do historii konta. Klienci, którzy posiadają w banku konto połączone z firmowym z poziomu aplikacji widzą je oba.

Citi Handlowy for iPad, 5

Podstawową czynnością bankową są oczywiście przelewy. Do ich wykonywania służy menu “wykonaj przelew”. Warto pamiętać, że z poziomu aplikacji mobilnej Citi Handlowy wykonamy jedynie przelewy zdefiniowane. Obsługa przelewów jednorazowych planowana jest do wdrożenia w najbliższym czasie.

Co ciekawe, aplikacja Citi Handlowy pozwala na wykonywanie przelewów walutowych (choć tylko krajowych). Dodatkowo daje możliwość zrealizowania także przewalutowania w ramach własnych rachunków.

Prostota jest wszystkim

Najważniejszą cechą aplikacji wydaje się być prostota nawigacji. Jej celem było przede wszystkim dać możliwość wykonywania podstawowych czynności bankowych klientom Citi Handlowy z poziomu urządzenia mobilnego. Według wewnętrznych badań banku, tak przygotowana aplikacja spełnia 95% potrzeb klientów.

I taka też jest aplikacja Citi Handlowy, którą testowaliśmy na iPadzie – jest łatwa i przejrzysta. Brak w niej fajerwerków, co ja osobiście odbieram bardzo in plus. Nic mnie bowiem tak nie drażni jak dziesiątki niepotrzebnych wodotrysków w poważnej usłudze, jaką niewątpliwie jest bankowość.

Citi Handlowy for iPad, login

Aplikację Citi Handlowy for iPad można pobrać za darmo z App Store.

* Powyższa recenzja została zlecona przez Citi Handlowy

Dołącz do dyskusji

Advertisement