Telefonia VoIP nie tylko wciąż żyje, ale ma się coraz lepiej. Dowodzi tego polska spółka

News/Technologie 18.11.2013
Telefonia VoIP nie tylko wciąż żyje, ale ma się coraz lepiej. Dowodzi tego polska spółka

Telefonia VoIP nie tylko wciąż żyje, ale ma się coraz lepiej. Dowodzi tego polska spółka

Przyznam, że żyłem w błędzie i z mylnym przekonaniem, iż telefonia VoIP miała już swoje pięć minut, które dawno temu się skończyło. Okazuje się jednak, że polski biznes wybiera internetowych operatorów i wydaje na ten cel coraz większe sumy.

Byłem przekonany, że wraz z wprowadzeniem taryf typu “nolimits” u polskich operatorów gracze tacy jak Plus, Orange, Play i T-Mobile wbiją gwoździe do trumny firm świadczących usługi VoIP.

Telefonia internetowa była swego czasu bardzo atrakcyjną alternatywą dla firm korzystających ze standardowych taryf operatorów komórkowych i stacjonarnych. Również klienci indywidualni decydowali się na podobne oferty. Okazuje się jednak, że taryfy “nolimits” u polskich operatorów nie zaszkodziły operatorom VoIP. Spółka easyCALL.pl zaprezentowała swoje wyniki finansowe, które bez wątpienia mogą być powodem do dumy.

Przychodu netto od początku roku wyniosły 9 mln 238 tys. zł – czterokrotnie więcej niż przed rokiem. Spółka chwali się również wygenerowaniem dużego zysku ze sprzedaży. Po trzech kwartałach bieżącego roku wyniósł on 1,7 mln zł. Kwota ta tym bardziej robi wrażenie, gdyż w zeszłym roku easyCALL.pl zanotowało 49 tys. zł straty.

easy call

W III kwartale br. do grona klientów easyCALL.pl dołączył m.in. Sąd Rejonowy w Radomiu, Izba Celna w Białymstoku oraz Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie. Szybki wzrost przychodów jest też wynikiem wcześniej zrealizowanych przez spółkę inwestycji. – Rozbudowaliśmy i zoptymalizowaliśmy sieć oraz punkty styku z innymi operatorami. Obowiązujące stały się także umowy zawarte z Telekomunikacją Polską S.A. w zakresie hurtowego dostępu do sieci oraz szerokopasmowej transmisji danych. – wyjaśnia Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl.

Michał Jakubowski zdradził również konkrety dotyczące argumentów, dla których klienci zdecydowali się na na wybór telefonii IP. Usługi VoIP pozwalają na oszczędności rzędu nawet 80%. Atrakcyjne rozwiązania przyciągają głownie firmy z sektora MŚP (Małe i Średnie Przedsiębiorstwa) oraz administracji publicznej.

Tak owocny rok nastraja optymistycznie przedstawicieli spółki easyCALL.pl, którzy nie boją się mówić o swoich planach. Zarząd deklaruje, że przychody wyniosą przynajmniej 11 mln zł. Na ten wynik mają złożyć się nie tylko zyski ze sprzedaży usług VoIP dla klientów biznesowych, ale także usług hurtowego dostępu do sieci dla operatorów.

Zdjęcie Concept of voice over ip through computer pochodzi z serwisu Shutterstock. 

Dołącz do dyskusji