Polacy kupują coraz większe telewizory, w szczególności w rozmiarze 42 cali lub większym – Maciej Pączka, Panasonic

Artykuł/RTV 26.11.2013
Polacy kupują coraz większe telewizory, w szczególności w rozmiarze 42 cali lub większym – Maciej Pączka, Panasonic

Polacy kupują coraz większe telewizory, w szczególności w rozmiarze 42 cali lub większym – Maciej Pączka, Panasonic

Panasonic zapowiedział koniec produkcji telewizorów plazmowych. To smutna wiadomość dla rynku RTV. O tym jakie ekrany cieszą się popularnością w Polsce oraz o przyszłości Panasonica rozmawialiśmy z Maciejem Pączka Dyrektorem Marketingu w polskim oddziale japońskiego producenta.

Paweł Okopień Spider’s Web:  Jak obecnie kształtuje się sprzedaż telewizorów Panasonica w Polsce? Sprzedajcie więcej telewizorów LCD, LED czy plazm? Któryś model wyróżnia się ilościowo?

Maciej Pączka, Panasonic: Obecnie na polskim rynku telewizorów obserwujemy wyraźną przewagę telewizorów LED – dotyczy to również portfolio Panasonic. Znamienne jest to że zmieniają się preferencje konsumentów co do rozmiarów kupowanych telewizorów. Rośnie popyt na ekrany coraz większe, w szczególności w rozmiarze 42 cale lub większym i oferta Panasonic doskonale wpisuje się w te potrzeby rynku. Linia telewizorów LED Panasonic Smart VIERA zawiera wiele modeli w poszczególnych kategoriach cenowych jednak w każdym segmencie wyróżniamy się wysoką jakością naszych produktów, jest to wpisane w DNA naszej firmy.

Skoro nie plazmy, to co ma decydować o tym, że klient ma kupić telewizor od Panasonica?

Panasonic od lat jest liderem w obszarze jakości obrazu i nasze najnowsze rozwiązania w obszarze LED czy Ultra HD 4K udowadniają, że kontynuujemy ten kierunek. Ponadto, nasze inteligentne telewizory Smart VIERA to intuicyjne i przyjazne centra rozrywki. Użytkownik może strumieniowo przesyłać swoje multimedia z różnych miejsc w domu, pobierać aplikacje, przeglądać Internet, korzystać z czatu, Twittera oraz wielu polskich aplikacji bezpośrednio na ekranie swojego telewizora. Smart VIERA to także możliwość zdalnego sterowania za pomocą nowego, wyposażonego w touchpad pilota, tabletu lub smartfona. Zaawansowany interfejs użytkownika umożliwiający nawigację i wyszukiwanie interesującego kontentu jest prosty i łatwy w obsłudze. Funkcja My Home Screen pozwala szybko znaleźć dany program, film czy też dotrzeć do ważnych informacji.

Swój własny, spersonalizowany obszar My Home Screen może skonfigurować aż czterech domowników, dzięki czemu każdy z nich może korzystać ze swoich ustawień. Niezależnie od tego, czy użytkownik zdecyduje się stworzyć swój własny ekran główny od podstaw, czy skorzysta z jednego z dostępnych formatów, intuicyjny interfejs sprawi, że łatwiej niż kiedykolwiek odnajdzie ulubiony program telewizyjny, aplikację czy tez serwis informacyjny. To wszystko łączy się z atrakcyjnym, eleganckim wzornictwem, co również spotyka się z uznaniem naszych klientów.

Chciałbym również zaznaczyć, że jesteśmy świadomi, że wielu konsumentów ceni telewizory plazmowe za ich unikalną jakość obrazu i rozważa ich zakup właśnie tym okresie, dopóki są jeszcze dostępne w sklepach. Wszelkie warunki gwarancji pozostaną dla nich oczywiście utrzymane.

Czy Polacy kupują duże telewizory? Jaki telewizor uznajemy za duży?

Polacy coraz chętniej wybierają duże telewizory. Jak wynika z danych GFK opublikowanych przez „Rzeczpospolitą” prawie 60 procent całkowitej sprzedaży stanowią telewizory z co najmniej 40-calowymi ekranami i tę prawidłowość obserwujemy również w przypadku sprzedaży telewizorów Panasonic. Czysty obraz, głęboka czerń i żywe kolory najlepiej wyglądają na dużym ekranie i konsumenci zaczęli to doceniać. Dlatego też wprowadzamy na rynek bez obaw telewizory takie jak TX-L65WT600E – są dowodem naszego oddania wysokiej jakości obrazu, a jednocześnie odpowiadają na zapotrzebowanie rynku.

Co po plazmach? LCD LED z 4K, czy może już ekrany OLED?

Najbliższe lata to z pewnością rozwój technologii LED, która zapewnia żywe kolory i głęboką czerń przy niskim poborze energii. Zgodnie z naszą strategią dążymy do perfekcyjnej jakości obrazu przy jak największej wydajności energetycznej urządzenia i obejmuje to również najbardziej innowacyjne telewizory 4K.

Co do 4K – to nie tylko telewizory ale też cały ekosystem, inne urządzenia, a także dostęp do różnorodnej zawartości przystosowanej do tego standardu. Wraz z rozwojem tego segmentu wzrośnie również zapotrzebowanie na kontent 4K włączając w to gry, filmy i zdjęcia dostępne w najwyższej jakości. Już dziś miłośnicy gier PC mogą łatwo podłączyć swoje komputery do telewizora Panasonic TX-L65WT600E i wyświetlać na jego ekranie najnowsze gry z niebywałą szczegółowością i wyjątkową wyrazistością ruchu. Co więcej, standard 4K pozwala odejść od tradycyjnej koncepcji telewizora do nowego gatunku „ekranów inteligentnych”, dzięki którym można zapoznać się z dużą ilością informacji, wyświetlając obraz z kilku źródeł z jakością Ultra HD na jednym ekranie. Oczywiście, badamy również możliwości 4K w technologii OLED – na targach IFA zaprezentowaliśmy prototyp 55-calowego telewizora wykonany w „RGB all-printing”.

Niedawno Panasonic wprowadził do Polski model WT600. To wasz pierwszy model 4K. Czy ktoś zdecydował się już go zakupić? Jakie są plany sprzedażowe na ten nie tani model?

Zainteresowanie tym modelem jest duże jak na ten segment, co tylko potwierdza, iż trafiliśmy w potrzeby rynku. Sprzedaliśmy już pierwsze egzemplarze i spodziewamy się kolejnych zamówień.

Panasonic w mojej świadomości to przede wszystkim telewizory Viera i aparaty Lumix ale to przecież nie wszystko jest jeszcze wiele rozwiązań RTV i AGD oraz sprzęt biznesowy. Na które z tych urządzeń warto zwrócić uwagę, czy coś może stanowić przyszłość Panasonica?

Panasonic posiada bardzo zróżnicowane portfolio, którego zakres zależy od lokalnego rynku. Niewątpliwie warto zwrócić uwagę na rosnącą ofertę urządzeń AGD, które są lub wkrótce będą dostępne w Polsce. Podczas tegorocznych targów IFA zaprezentowaliśmy chłodziarko-zamrażalki (Panasonic NR-BN31AS1 i NR-BN31AW1 oraz NR-B53V2  i NR-B53VW), pralki z serii VB5 i VC5, kuchenki mikrofalowe (Panasonic NN-CF873S) a także nasz pierwszy ekspres do kawy NC-ZA1. Oferują zaawansowane funkcje oraz piękny design, ale są to też ekologicznie przyjazne rozwiązania, dzięki którym każdy z nas może łatwiej dbać o środowisko. Z nowych premier w Polsce warto również wspomnieć najnowsze słuchawki serii HX – spodziewamy się, że dzięki świetnym parametrom przy przystępnych cenach spotkają się z uznaniem użytkowników. Interesujący jest także najnowszy zestaw audio PMX9, nagrodzony w tegorocznej edycji EISA.

 

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement