REKLAMA

DICE+ to pierwszy polski produkt dostępny w Apple Store, ale producent nie zamierza na tym poprzestać

Przedwczoraj polskie media obiegła bardzo ciekawa i optymistyczna wiadomość – elektroniczna kostka do gry DICE+ jest pierwszy polskim produktem, który będzie sprzedawany w sieciach sklepów Apple Store. Skontaktowaliśmy się z producentem i wiemy, że na tym jego plany się nie kończą.

29.11.2013 08.55
DICE+ to pierwszy polski produkt dostępny w Apple Store, ale producent nie zamierza na tym poprzestać
REKLAMA

Elektroniczna kostka DICE+ została stworzona przez firmę Game Technologies. Wyposażona jest między innymi w procesor, akcelerometr, magnetometr i wiele innych podzespołów elektronicznych. Wszystko po to, aby "wykulany" rezultat – przy pomocy modułu Bluetooth 4.0 – był przenoszony od razu do gry uruchomionej na tablecie z system iOS lub Android. Trzeba przyznać, że to dość innowacyjny sposób, ale mi – jako miłośnikowi wszelkich gadżetów – bardzo się on podoba.

REKLAMA
DICE+ hands

Gry są oczywiście dystrybuowane przy pomocy bezpłatnej aplikacji. Produkcją poszczególnych tytułów zajmuje się firma Synergy IT, która jest częścią Game Technologies, oraz deweloperzy zewnętrzni. W tym momencie nad swoimi grami pracuje aż 150 deweloperów z całego świata. Już teraz dostarczają oni polskiej firmie gotowe produkcje. Aplikacja służy także do promowania gier czy też pokazywania tego, czego użytkownicy mogą się wkrótce doczekać.

Sam pomysł na tego typu akcesorium zrodził się jeszcze w 2008 roku, ale konkretne prace rozpoczęły się dopiero w 2010 roku, czyli mniej więcej wtedy, kiedy tablety zaczęły zyskiwać na popularności. Od tamtego czasu, w okresie mniej więcej 2 lat, powstało 16 rewizji elektroniki oraz 12 rewizji obudowy. Producent musiał zmierzyć się z licznymi wyzwaniami. Jednym z nich było opracowanie podświetlenia cyfr, które wydobywa się spod powierzchni. W tym celu polska firma musiała przetestować różne formy wtryskowe i kilkadziesiąt tworzyw.

Angela Merkel i Donald Tusk grają kostką DICE+

Jednak dwie rzeczy spędziły polskiej firmy jeszcze większy sen z powiek. Po pierwsze, ogromnym wyzwaniem było opracowanie poprawnie funkcjonującego z obudową czujnika pojemnościowego. Specjalnie na potrzeby DICE+ powstało specjalne tworzywo, które przewodzi energię elektryczną. Drugą sprawą było stworzenie specjalnej płytki PCB. Jak wiadomo, w laptopach, smartfonach czy kartach graficznych są one płaskie. W polskie kostce to by się nie sprawdziło. Dlatego inżynierowie musieli opracować płytkę PCB w trójwymiarowej formie.

Jak widać, opracowanie kostki nie było łatwe. Sam nie miałem jej w rękach, ale na zdjęciach wygląda po prostu dobrze i to nie tylko pod względem designu. Gadżet sprawia wrażenie solidnego i bardzo skrupulatnie opracowanego. Mam nadzieję, że tak samo jest w rzeczywistości. A w sumie jestem tego pewien, bo inaczej – znając restrykcyjne wymagania firmy z Cupertino – DICE+ nigdy nie trafiłoby do Apple Store. To naprawdę spore wyróżnienie, które zasługuje na pochwałę.

dice+-render

Jeśli chodzi o same rozmowy z amerykańską firmą z nadgryzionym jabłkiem w logo, to rozpoczęły się one miesiąc przed premierą kostki, czyli w sierpniu tego roku. W tym czasie odbyło się kilka spotkań w Cupertino z przedstawicielami Apple oaz kilkanaście telekonferencji z dystrybutorem współpracującym z Timem Cookiem i spółką.

Jak udało nam się dowiedzieć, polska firma nie zamierza na tym poprzestać. Game Technologies planuje w przyszłości stworzenie pełnowartościowego kontrolera. Do tego ma zostać wykorzystana technologia, która jest ukryta w kostce DICE+. Niestety, na razie przedstawiciel firmy nie chciał zdradzić nam nic więcej.

DICE+ w Apple store

Bateria w DICE+ pozwala na mniej więcej 20 godzin ciągłej zabawy bez konieczności ponownego ładowania. Gadżet, wraz z kilkunastoma grami, kosztuje w tym momencie 149,99 złotych. Uczciwie trzeba przyznać, że nie jest to mało, jak za kostkę do gry, ale z drugiej strony 39,95 dol. (bo taka obowiązuje cena w USA), to na zachodzie nie jest aż tak dużo. Może zbyt dużo Polaków nie zdecyduje się na zakup DICE+, ale miejmy nadzieję, że firmy znad Wisły odniesie sukces.

REKLAMA

TV ad from DICE+ on Vimeo.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA