Złote myśli Marca Andreessena na Uplinq 2013

Artykuł/Technologie 11.09.2013
Złote myśli Marca Andreessena na Uplinq 2013

Złote myśli Marca Andreessena na Uplinq 2013

Jeśli nie wiecie kto to Marc Andreessen, to nie wiem, co robicie na Spider’s Web 🙂 (ok, tutaj ściąga). Marc był gwiazdą drugiego dnia konferencji Uplinq zorganizowanej przez Qualcomm w San Diego. Jego rozmowa ze znanym dziennikarzem technologicznym Johnem Forthem była wyjątkowo ciekawa i inspirująca. Poniżej zebrałem kilka złotych myśli Andreeseena, które osobiście do mnie przemówiły. Załączam jednak także zapis wideo całej rozmowy, gdyż może Wy znajdziecie w niej jeszcze coś innego. Marc Andreessen to bowiem kopalnia niesamowitych spostrzeżeń na temat otaczającego nas świata nowych technologii.

O gadżetach ubieralnych

Nadchodzi nowa era rozwoju technologii użytkowych. Poprzednia – era smartfonów – mimo iż trwa zaledwie od 7 lat, to skutkowała już prawie 5 miliardami sprzedanych urządzeń. Powoli rynek się jednak nasyca, a że ten nie cierpi pustki to będziemy wkrótce obserwować zalew nowego typu urządzeń technologii konsumenckich integrujących się z ubiorem i ciałem człowieka. To będzie dużo większy rynek, mimo iż większość tych urządzeń będzie ściśle współpracowała ze smartfonami. Ciało ludzkie to ogromny potencjał dla technologii i to nie tylko gadżetów, ale także sprzętu medycznego.

O tym, dlaczego nie docenia się Google Glass

Bo mało kto zauważa, że ma wbudowany mikrofon i odbiornik w uchu, który rozpoznaje mowę. To sprawi, że Glass będzie pierwszym w pełni bezprzewodowym urządzeniem komputerowym montowanym w uchu, a to z kolei niesie ze sobą nieograniczony wręcz potencjał.

O kolejnej wielkiej rzeczy w internecie

Edukacja online. Kolosalny potencjał tego biznesu przyniesie niedługo wielkie budżety na kursy online. Wkrótce matematyki będzie cię mógł uczyć online na przykład Brad Pitt. O ile będzie cię na niego stać.

O tym, kto zdetronizuje aktualnych liderów internetu

Aktualni liderzy światowego internetu, jak np. Google, Facebook, eBay, czy Yelp nie mają problemu z przejściem na rynek internetu mobilnego, bo są wyjątkowo dobrzy w tym co robią. Nigdy wcześniej internetowe firmy nie były tak doskonałe. Nie będzie łatwo ich zdetronizować.

O przewidywaniu przyszłości

Coś co dziś wydaje nam się pewne na rynku technologicznym w przyszłości, na 99,9% okaże się nieprawdą. Z kolei coś co wyda się nam kompletnie bez potencjału okaże się gigantycznym globalnym sukcesem.

O tym dlaczego Microsoft ma się świetnie

Jeśli wszyscy mówią “och, Microsoft jest skończony”, to na 99% ta firma ma świetlaną przyszłość przed sobą. Dokładnie to samo mówiono o Apple w połowie lat 90 ubiegłego wieku.

O tym dlaczego Microsoft kupił Nokię

Bo była niezwykle tania. Microsoft zapłacił za Nokię równowartość trzymiesięcznych alimentów. W zeszłym roku Microsoft zarobił i odłożył kolejne 24 mld dol. gotówki. I co najśmieszniejsze – Microsoft kupił Nokię za pieniądze zarobione poza USA.

O tym dlaczego powinniśmy kibicować Windows Phone

Dlatego, że rynek technologiczny chyba jak nigdy wcześniej potrzebuje realnej i zdrowej konkurencji. Choć jest w tym wielki paradoks, że mówimy o tym w kontekście produktu… Microsoftu.

O efekcie Koby’iego Bryanta

Jeśli Koby Bryant rzuca o dwa punkty więcej niż średnio, to NBA wzrastają przychody z reklam. To samo dzieje się teraz ze świetnymi inżynierami. Jeśli w Google inżynier jedną małą zmianą algorytmu jest w stanie wygenerować 100 mln dol. dodatkowych przychodów, to pytanie jest ile Google jest w stanie mu zapłacić, by nie odchodził z firmy.

O tym skąd biorą się pieniądze na inwestycje w startupy

Paradoksalnie to klasyczne biznesy starego typu finansują inwestycje w szalone pomysły startupów, gdyż to oni wykładają pieniądze w działalność funduszy venture capital. Rocznie na rynku jest ok 20 nowych miliardów dolarów. Nigdy nie było łatwiej i taniej zaczynać biznes startupowy, ale też nigdy nie było trudniej szybko rosnąć.

O tym, jak robi się dobrego szefa startupu

Łatwiej jest wytrenować technicznego innowatora na dobrego managera. Dużo trudniej jest wyszkolić dobrego managera, by stał się innowatorem.

O tym, dlaczego Andreessen Horowitz raczej nie inwestuje w twórców aplikacji mobilnych

Ponieważ jest im niezwykle trudno wzrosnąć od 10 mln do 100 mln użytkowników, nie mówiąc już o miliardzie. Andreessen Horowitz inwestuje w dostawców usług, które taki potencjał mają.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement