Wiedźmin 3: Dziki Gon ma być nie tylko imponujący, ale też bardzo wymagający

Artykuł/Gry 24.09.2013
Wiedźmin 3: Dziki Gon ma być nie tylko imponujący, ale też bardzo wymagający

Wiedźmin 3: Dziki Gon ma być nie tylko imponujący, ale też bardzo wymagający

Jeśli zastanawialiście się nie tylko czy Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie dobrą grą RPG, ale też jak będzie wyglądać, mam dla Was dobrą wiadomość. Serwis Dark Side of Gaming zdecydował się przeprowadzić wywiad z twórcami nowych przygód Geralta z Rivii i wypytać ich o wszystkie techniczne sztuczki zastosowane w grze, które będą miały wpływ na grafikę i wymagania gry.

We wspomnianym wywiadzie twórcy gry chwalą się przede wszystkim obecnością otwartego świata, którego nie było w dwóch poprzednich częściach serii. Przykłady gier The Elder Scrolls pokazały, że gracze łakną ogromnego świata i chcą go eksplorować oraz poznawać. Jednak czy jego stworzenie będzie możliwe? Niby nic nie stoi na przeszkodzie, ale sam pamiętam, jak na konferencjach, zapowiadających Wiedźmina 2, obiecywano dokładnie to samo. Obietnice w tym wypadku okazały się tylko obietnicami, więc i teraz do zapowiedzi nowego Wiedźmina należy podchodzić z pewną dozą ostrożności. Twórcy gry jednak uważają, że dzięki przejściu na 64-bitową architekturę oraz zmianom w zarządzaniu zasobami udało się stworzyć sandboksowy świat, który nie będzie tworzony ręcznie, a będzie generować się sam, automatycznie.

Było to też możliwe dzięki zastosowaniu autorskiego silnika gry, czyli RED Engine. Mimo że twórcy Wiedźmina mogli wykupić licencję na rozwiązanie innej firmy, uznali, że chcą znać swój produkt z każdej strony. Dużym argumentem za tworzeniem swojego silnika był też fakt, że najpopularniejsze gotowe narzędzia zawierały na tyle dużo ograniczeń, że zdecydowano się z nich zrezygnować. I w ten sposób, od czasu drugiej części Wiedźmina, silnik ten jest tworzony i stale modyfikowany. Co więcej, ze względu na jego elastyczność CD Projekt RED nie wyklucza stosowania go w innych grach niż RPG, co oznacza, że zapewne zobaczymy go też w nadchodzącej grze Cyberpunk 2077, na którą również z niecierpliwością czekam.

Jeśli chodzi o zastosowane efekty graficzne, to twórcy gry największą uwagę zwracają na teselację, która jest obecnie standardem w wielu grach. Funkcja ta polega na dzieleniu danych obiektów na mniejsze elementy. Dzięki temu powstaje dokładniejsza siatka wielokątów, a obiekt może być wyrysowany o wiele bardziej szczegółowo. Teselacja znajdzie się na obiektach, ale już nie zobaczymy jej na postaciach, gdyż różnica wyglądu w tym wypadku byłaby bardzo mała, nieproporcjonalna do spadku wydajności.

Jest to ważne, gdyż Wiedźmin 3: Dziki Gon ma być grą znacznie bardziej wymagającą od poprzednika, który do dziś jest jednym z największych wyzwań dla procesorów i kart graficznych. CD Projekt RED nie zamierza też dodawać obsługi najnowszych bibliotek DirectX 11.1 i 11.2. Oprócz tego Wiedźmin 3 ma dysponować zaawansowanym modelem fizycznym. Wszystko dzięki zastosowaniu technologii PhysX 3.0, która ma ogromny wpływ nie tylko na zachowanie świata, ale też takich detali jak futro u zwierząt.

W kilku słowach wspomnieliśmy już o wymaganiach sprzętowych, warto szerzej omówić tę kwestię. Druga część gry nie miała problemu z wykorzystywaniem dwu- i czterordzeniowych procesorów, jednak teraz pełnię mocy pokażą nawet sześcio- i ośmiordzeniowe jednostki. Oznacza to, że do uruchomienia gry prawdopodobnie będzie trzeba naprawdę mocnej maszyny. Tak jak w innych grach tworzonych przede wszystkim z myślą o komputerach, zapewne możliwe będzie stworzenie odpowiedniego profilu ustawień, który będzie cechował się płynnością oraz ładną grafiką nawet na starszych maszynach. Zresztą Nvidia już ma narzędzie dopasowujące poziom grafiki do posiadanego sprzętu, a niebawem doczeka się go również AMD.

Jak na razie wiemy tylko tyle na temat nadchodzącej gry CD Projektu. Mamy nadzieję, że niebawem zdobędziemy więcej na informacji na temat gry, która najprawdopodobniej zachwyci nas nie tylko cudowną grafiką i otwartym światem, ale też świetną, książkową fabułą. Gra ma pojawić się w 2014 roku na komputerach stacjonarnych oraz konsolach Xbox One oraz Playstation 4.

Dołącz do dyskusji