AllPlay, czyli Qualcomm też chce strumieniować twoje media w domu

Artykuł/Technologie 05.09.2013
AllPlay, czyli Qualcomm też chce strumieniować twoje media w domu

AllPlay, czyli Qualcomm też chce strumieniować twoje media w domu

Na rynku strumieniowania mediów na dowolne urządzenie w wewnętrznej sieci użytkownika robi się coraz ciaśniej. Z jednej strony mamy AirPlay od Apple’a, z drugiej Samsunga z All Share Cast, z trzeciej podobne rozwiązania od LG, z czwartej autorskie rozwiązania typu Sonos, z piątej ogłoszony dwa dni temu Sonos Connect, a z szóstej… od wczoraj mamy AllPlay od Qualcomma, które zaprezentowane zostało na konferencji Uplinq 2013 w San Diego.

AllPlay to technologia, która jest częścią szerszego projektu – całej filozofii w zasadzie – Alljoyn.

Qualcomm jest wielkim propagatorem konceptu “internetu rzeczy”, według którego wszystkie urządzenia wykorzystywane przez człowieka znajdują się w jednej, wspólnie kontrolowanej sieci. Technologia AllPlay dedykowana jest strumieniowaniu muzyki na dowolny głośnik znajdujący się w wewnętrznej sieci. I co najważniejsze – nieważne jakiej produkcji jest owy głośnik.

To największa zaleta technologii Qualcommu, gdyż wszystkie pozostałe rozwiązania zakładają korzystanie z rozwiązań tylko jednego producenta. AirPlay zadziała jedynie pomiędzy urządzeniami Apple’a, podobnie jak All Share Cast dedykowane jest jedynie sprzętom Samsunga. A przecież zdecydowana większość konsumentów posiada w domu urządzenia różnych producentów. Sam w domu mam komputery Apple’a, telefony od Samsunga, HTC i Nokii, tablety od Asusa i Apple’a, głośniki od Sonosa, a telewizor od Samsunga. AllPlay pozwoli na wykorzystywanie wszystkich tych urządzeń do strumieniowania muzyki (tzn. nie wiem, jak z Apple’em…)

Podczas konferencji, Qualcomm zaprezentował sposób działania AllPlay na przykładzie usługi Rhapsody, która jako pierwsza zdecydowała się na komercyjne wdrożenie nowej technologii strumieniowania muzyki od amerykańskiego producenta.

Rhapsody to usługa konkurencyjna do Spotify – oferuje dostęp do muzyki w Sieci, z prawem do odsłuchu i bez prawa do pobierania plików muzycznych na twardy dysk użytkownika. Rhapsody wdrożyło AllPlay w swojej aplikacji muzycznej. Dzięki temu, z poziomu aplikacji można sterować tym, ja jakich głośnikach podłączonych do jednej wewnętrznej bezprzewodowej sieci będzie odtwarzana muzyka. Można również kontrolować głośność odtwarzanej muzyki dla każdego głośnika z osobno, bądź też wszystkich razem. Działa to na bardzo podobnej zasadzie co system Sonos, chociaż oczywiście w przypadku AllPlay nie ma znaczenia jakie głośniki są wykorzystywane (w przypadku Sonosu trzeba posiadać markowe głośniki Sonos).

AllPlay, Uplinq 2013, Rhapsody

AllPlay, Uplinq 2013, Rhapsody 2

CEO Qualcommu, Paul Jacobs, tłumaczył, że współpraca z Rhapsody to dopiero początek. Wkrótce mają zostać ogłoszone partnerstwa z wiodącymi producentami sprzętu audio, którzy mają wykorzystywać AllPlay. Qualcomm umożliwi wszystkim deweloperom dostęp do pełnego SDK technologii AllPlay przed końcem tego roku.

Ciekawy to projekt, głównie ze względu na brak obostrzeń sprzętowych.

Osobiście mam nadzieję, że to właśnie to (lub podobne) rozwiązanie stanie się rynkowym standardem. Rozwiązania typu AirPlay, czy All Share Cast są – wbrew pozorom – nie do końca przyjazne końcowemu użytkownikowi.

W końcu wszyscy lubimy mieć swobodę w doborze sprzętów, prawda? Nie lubimy jak nam się narzuca konieczność kupowania wszystkiego od jednego producenta.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement