Nokaut pokazał innym porównywarkom cen jak się robi aplikacje zakupowe dla iPada

Artykuł/Technologie 19.07.2013
Nokaut pokazał innym porównywarkom cen jak się robi aplikacje zakupowe dla iPada

Nokaut pokazał innym porównywarkom cen jak się robi aplikacje zakupowe dla iPada

Internetowe porównywarki nie mają łatwo, gdyż muszą rywalizować z Allegro, które od lat nieprzerwanie króluje na rynku e-zakupów. Aby przebić się przez taką konkurencję trzeba się nie tylko dobrze pozycjonować, ale wyróżniać i dopasowywać do zmieniających się realiów. Na taką innowację stawia właśnie Nokaut. 

Nokaut to już nie tylko porównywarka cen i platforma zakupowa teraz w przypadku iPada to prawdziwy magazyn zakupowy. Aktualizacja aplikacji przynosi to czego spodziewałem się wraz z jej premierą w październiku ubiegłego roku. Nokaut 24 w wersji na iPada pozwalał w wygodny sposób przeglądać różnorodne kategorie produktowe, a na stronie głównej polecał produkty wraz z podziałem na produkty dla kobiet i mężczyzn. Teraz rozszerzono aplikacje o dodatkowe treść.

image

W Nokaut 24 nie znajdziemy już samych zdjęć  i opisów produktów, mamy dedykowane artykuły, których głównym celem jest oczywiście zachęcenie do zakupu, jednak są to treści robione na styl popularnych magazynów shoppingowych. Mamy więc takie połaczenie Avanti i Logo, ale stworzone z myślą o tabletach i natychmiastowej sprzedaży. Pomysł ten już w wersji bez tekstów uważałem za strzał w dziesiątkę a teraz prezentuje się to jeszcze lepiej.

nokaut 24 iPad e-zakupy magazyn

Idea jest świetna, gorzej jednak z samymi treściami. Generalnie rozumiem twórców, mają być to proste, łatwe i przyjemne teksty, które jedynie mają wspomóc proces zakupowy. Obecne teksty jednak niebyt zachęcają. Nie obrażając autorów muszę stwierdzić, że są „puste w środku”.  Pisząc takie treści ktoś zapomniał, że na iPadzie pisze dla ludzi, a nie dla robotów Google’a. Twórcy opisów dla porównywarek nie mają łatwego życia, muszą zmagać się z SEO. Jednak w przypadku treści w aplikacji dla klientów trzeba o tym zapomnieć i tworzyć materiały, które będą atrakcyjne dla użytkownika. Na dzień dzisiejszy materiały te są dość infantylne i niezbyt angażujące użytkownika. Szkoda, bo sam dobór tematyki wydaje się być niezły.

image

Mam nadzieje, że to tylko słaby start i Nokaut24 będzie pracował nad tymi treściami, bo warto. To jest sposób dla Nokautu by się wyróżnić, to jest metoda na zwiększenie zainteresowania użytkowników. W ten sposób nie wchodzimy na serwis tylko po to by porównać ceny konkretnego produktu, przy atrakcyjnych treściach jesteśmy w stanie uruchomić aplikacje przynajmniej kilka razy w miesiącu. Dla mnie to świetny krok ku zwiększaniu przychodów z urządzeń mobilnych.

Ciekawe jak z tabletami i smartfonami poradzi sobie konkurencja.

Dołącz do dyskusji

Advertisement