REKLAMA

Zagraj.onet.pl - pomysł na platformę gier mobilnych świetny, wykonanie bardzo słabe

Onet nazywa to multiplatformą gier mobilnych. Dostępna jest na różne urządzenia, i, jak chwali się Onet, posiada 120 gier dla systemu Android, 50 gier dla iOS, 20 gier dla Windows Phone i 20 gier na Symbian oraz inne systemy. Gry mobilne to dobry i przyszłościowy kierunek, tylko dlaczego multiplatforma Onetu to jedynie agregator?

15.06.2013 11.30
Zagraj.onet.pl – pomysł na platformę gier mobilnych świetny, wykonanie bardzo słabe
REKLAMA

Zagraj.onet.pl jest przyjemny wizualnie - responsive web design faktycznie działa, a przyciski i elementy interfejsu są odpowiednio duże i widoczne. Gry, w zależności od systemu, z którego wchodzi się na zagraj.onet.pl, dzielą się na natywne - na Androida pobierane są pliki APK, na iOS podobno znaleźć też można wersje z AppStore - i te w HTML5. Problem w tym, że wszystko oparte jest na zewnętrznych rozwiązaniach, najczęściej dystrybutorów.

REKLAMA

Tak więc wchodząc z Androida zagraj.onet.pl jest głównie miejscem, z którego ściągam pliki. Czasem po jednym kliknięciu, czasem po przekierowaniu na zewnętrzną stronę, np. Gameloftu lub mniej znanych stajni. O tym, dlaczego instalacja plików z praktycznie nieznanego źródła (z całym szacunkiem do Onetu i osób wybierających gry na zagraj.onet.pl, to wciąż nieznane źródła i pliki spoza Google Play, które żądają ogromnych uprawnień, łącznie z wysyłaniem SMS-ów) nie jest zbyt fortunnym pomysłem, nie trzeba już chyba mówić czytelnikom Spider's Web.

Równie dobrze by instalować gry pełne mikropłatności mogę wejść do Google Play, tam przynajmniej płatności dokonywane są za pomocą wewnętrznych rozwiązań Play, a nie SMS-ów o nie wiadomo jakim koszcie i prowizji.

Na Windows Phone nie udało mi się zagrać w żadną grę HTML5 z prostego powodu - wszystkie pozycje przekierowują do zewnętrznych serwisów, które wymagają logowania (najczęściej Facebookiem), by zagrać.

Multiplatforma Onetu jest więc głównie linkownią. Pomysł, by poszerzyć ofertę Onet Gry o gry na urządzenia mobilne jest świetny - w końcu to właśnie mobilne granie zyskuje coraz większą popuarność i dobrze jest zaoferować użytkownikom swoje rozwiązania tak, by nie musieli opuszczać Onetu. Mam jednak wrażenie, że nie postarano się i stworzono na szybko serwis, który funkcjonalnością odbiega od wygody i ergonomii. Użytkownik przerzucany jest od strony do strony, często w różnych językach, do zewnętrznych systemów płatności, oferowane mu jest pobieranie aplikacji z niewiadomego źródła...

REKLAMA

Jeśli multiplatforma miałaby być prawdziwą, wygodną i bezpieczną multiplatformą, Onet mógłby pomyśleć po prostu o umieszczeniu linków do gier z Google Play (byłoby to wygodniejsze dla użytkowników, i nawet bezpieczniejsze), a w kwestii HTML5 zdobyć, kupić czy stworzyć własne gry, do których miałoby się dostęp po logowaniu na przykład ID Onetu. I wszędzie w ten sam sposób.

Na razie to świetny pomysł i tragiczne wykonanie.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA