GG Network dołącza do Grupy Allegro. Prezes GG Network: “pod względem produktowym nic się nie zmienia”

News/Technologie 09.05.2013
GG Network dołącza do Grupy Allegro. Prezes GG Network: “pod względem produktowym nic się nie zmienia”

GG Network dołącza do Grupy Allegro. Prezes GG Network: “pod względem produktowym nic się nie zmienia”

Do Grupy Allegro dołączyła dzisiaj kolejna spółka. Udziały GG Network – właściciel m.in. komunikatora GG – zostały przejęte przez włodarzy Allegro. Co to zmienia?

Grupa Allegro przejęła udziały holdingu Naspers, czyli południowoafrykańskiego holdingu będącego do tej pory właścicielem obu firm. Współpraca Grupy Allegro i GG Network rozpoczęła się już dwa lata temu. W sierpniu 2011 roku obie spółki zawarły wtedy partnerstwo w ramach współpracy na płaszczyźnie handlu reklamami w Sieci. Na potrzeby tych działań połączono działy sprzedaży obu firm w jeden mocny zespół pracujący pod okiem Jacka Makowskiego.

GG Network tak jak Wykop.pl oraz witryny z grupy Bankier.pl należy do segmentu “Media i Komunikacja”. Co ważne mimo zażyłej współpracy wszystkie podmioty wchodzące w skład tej grupy zachowują pewną niezależność swoje charakterystyczne cechy. Szefem tego segmentu jest Tomasz Jażdżyński, który również utrzymuje stanowisko prezesa spółki GG Network, która dzisiaj została formalnie włączona do Grupy Allegro.

Tomasz Jażdżyński, prezes GG specjalnie dla Spider’s Web:

„Pod względem produktowym nic się w GG Network nie zmienia. Decyzje skupienia się przede wszystkim na podstawowym produkcie zostały podjęte jakiś czas temu i są realizowane. Podobnie jak inne produkty nowego segmentu w ramach Grupy Allegro również platforma komunikacyjna GG zachowa swoją odrębność.

Pojawią się natomiast nowe możliwości wykorzystania synergii zarówno biznesowych takich jak współpraca produktowa oraz sprzedażowa jak i operacyjnych takich jak współpraca technologiczna czy optymalizacja kosztów. Na wszystkich tych płaszczyznach oczekujemy wyraźnego zwiększenia efektywności, szczególnie w ramach nowo stworzonego segmentu obejmującego podmioty czerpiące przychody głównie z rynku reklamy.”

Zatem nie należy się spodziewać rewolucji w działaniach GG Network, czy też znaczących zmian w strategii rozwoju serwisów związanych z tą spółką. Dzisiejsze decyzje formalne mają charakter operacyjny i są raczej zwieńczeniem pewnego etapu współpracy obu podmiotów.

Dołącz do dyskusji

Advertisement