REKLAMA

Disqus świętuje miliard odsłon stron z komentarzami

Zapewne jest wiele rzeczy, bez których trudno sobie wyobrazić internet taki, jaki znamy obecnie. Jedną z rzeczy, które bez wątpienia wpływają wciąż na to, że z przyjemnością odwiedzamy serwisy internetowe czy blogi jest możliwość prowadzenia na nich dyskusji z innymi osobami. Bez dyskusji nie byłoby obecnego internetu. Dużo w tym też zasługi platformy komentarzy Disqus, która w kwietniu przekroczyła liczbę miliarda unikalnych użytkowników, którzy odwiedzili strony wykorzystujące ten system komentarzy.

15.05.2013 14.07
Disqus świętuje miliard odsłon stron z komentarzami
REKLAMA
REKLAMA

Przy okazji tego historycznego wydarzenia powstały w 2007 roku projekt postanowił podsumować, na podstawie statystyk, swoją działalność, zdradzając przy okazji kilka ciekawych informacji o jego użytkownikach, czyli o nas samych. Każdego miesiąca strony z Disqus są wyświetlane aż 7 miliardów razy. W platformie swoje konta posiada 100 milionów użytkowników.którzy mogą komentować artykuły oraz inne treści na 2,5 miliona stron internetowych, w tym aż milion z nich wykorzystuje wtyczkę Disqusa do Wordpressa.

disqus-system-komentarzy-blogi-strony-www

Jak się można było spodziewać większość komentarzy zamieszczanych przy wykorzystaniu platformy komentarzy Disqus jest bardzo krótka, bo aż 57% ze wszystkich komentarzy jest określanych mianem „twittowalnych”, tzn. takich, jakie można byłoby opublikować w serwisie Twitter, gdzie na jeden wpis przypada limit 140 znaków. Oczywistym jest, że im dłuższe wypowiedzi, tym mniejszy ich udział w ogólnej liczbie. Twórcy tego opracowania zwracają bardzo ciekawą rzecz. Wypowiedzi składające się powyżej 700 znaków są uznawane, ze względu na swoją wartość, jako nowe posty (artykuły, felietony) dotyczące danego tematu, a nie jako zabranie głosu w dyskusji. Jeszcze ciekawiej będzie, gdy przyjrzy się z bliska ich tematyce, wtedy okazuje się, że dotyczą one najczęściej tematów związanych z religią, a ich średnia długość wynosi aż 804 znaki.

JESS3_Disqus-billionsnackables_Concept2

Jedną z funkcji, jakie umożliwia Disqus jest możliwość oddawania głosów, zarówno tych oceniających pozytywnie dany komentarz, jak i odwrotnie. Twórcy Disqusa postanowili się przyjrzeć, w jakiej tematyce najłatwiej zdobyć pozytywne głosy za komentarz. Tym samym powstała infografika pokazująca na ile znaków wypowiedzi przypada jeden głos „za”. Zgodnie z tym najłatwiej zdobyć głosy poparcia na stronach poświęconych tematyce growej. Na nich jeden głos „za” przypada na nieco ponad pół znaku wypowiedzi. Po drugiej stronie skali znajduje się hokej na lodzie. To dość zaskakujące, ale w przypadku tej tematyki jeden głos „za” przypada na ponad 253 napisane znaki komentarza.

disqus-logo-system-komentarzy-blogi-wordpress-facebook-google-plus_04

Przy okazji podsumowania swojej działalności Disqus postanowił stworzyć Gravity, czyli wirtualną mapę na, której możemy odnaleźć ciekawe dyskusje dotyczące różnych kategorii, takich jak motoryzacja, kultura czy rozrywka.

gravity-disqus-komentarze-ciekawe-dyskusje

Jaka tematyka wpisów generuje zatem najwięcej komentarzy? Jak się okazuje najchętniej komentujemy strony i treści poświęcone szeroko pojętej rozrywce. Średnio w przypadku takich tekstów przypada aż 1,6 odpowiedzi na jeden komentarz oraz 2,8 odpowiedzi na już udzieloną wcześniej odpowiedź. Kolejną kategorią witryn internetowych budzących najwięcej emocji i komentarzy są te poświęcone tematom związanym z polityką,a następna kategoria komentarzy, to komentarze poświęcone muzyce.

REKLAMA
JESS3_Disqus-billionsnackables_Concept5-6-3-01

Jak widać Disqus i społeczność jego użytkowników jest bardzo prężna. Niestety nie jest to dobra wiadomość dla Facebooka oraz Google+, którzy próbowali i wciąż próbują promować swój autorski system komentarzy. Mimo tego, że w wersji bezpłatnej Disqus nie jest rozwiązaniem idealnym, to i tak o lata świetlne wyprzedza rozwiązania konkurencji. Obecnie ciężko by było sobie wyobrazić wiele serwisów, blogów bez możliwości, jakie daje ten system komentarzy. Również użytkownicy się do niego przyzwyczaili, co może odgrywać bardzo dużą rolę w przyszłości, która dla Disqus wydaje się świetlana Chociaż zależy to od nas samych, każdego komentującego wpisy zamieszczone w internecie. To my stworzyliśmy obecną pozycję Disqusa.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA