REKLAMA

Twitter uruchomi swoją usługę muzyczną? Wszystko na to wskazuje

Twitter jeszcze w tym miesiącu może zaprezentować swoją aplikację muzyczną. Miałaby opierać się na zakupionej w ubiegłym roku technologii We Are Hunted. Czy czeka nas zamieszanie na rynku usług muzycznych?

15.03.2013 18.00
Twitter uruchomi swoją usługę muzyczną? Wszystko na to wskazuje
REKLAMA
REKLAMA

Ciekawie się dzieje, ciekawie. Konto na Twitterze We Are Hunted od kilku tygodni milczy, a strona We Are Hunted jest niedostępna. Niebawem otrzymamy kolejną aplikację muzyczną?

Twitter Music, bowiem tak miałaby nazywać się aplikacja, może trafić na urządzenia z systemem iOS jeszcze w tym miesiącu. CNet na swoje źródło powołuje osobę blisko powiązaną z rzekomym projektem. Aplikacja miałaby przede wszystkim odtwarzać muzykę (jakżeby inaczej), sugerować wykonawców oraz piosenki na podstawie szeregu sygnałów rejestrowanych przez usługę oraz obserwowanych profili na Twitterze a także pokazywać, czego słuchają obserwowane przez nas na Twitterze osoby. Muzyka streamowana byłaby poprzez usługę SoundCloud.

Po uruchomieniu aplikacji użytkownicy posiadający już konto na Twitterze po krótkim wstępie otrzymaliby rekomendacje muzyczne. Z usługi będzie można korzystać bez konta w serwisie, jednak ma ona do tego zachęcać.

Aplikacja miałaby się składać z kilku zakładek sugerując użytkownikowi nowe utwory czy pokazując popularnych wykonawców w przejrzystej formie. Nic, czego dotychczas byśmy nie widzieli. Now Playing informowałaby o aktualnie słuchanych utworach przez obserwowane przez użytkownika osoby. Coś na wzór rozwiązania chociażby obecnego w Last.fm.

We Are Hunted to usługa muzyczna utworzona przez grupę deweloperów w 2009 roku. Otrzymała ona 3-milionowe wsparcie finansowe od prywatnego inwestora, Graem’a Wooda. Jak działa? Analizuje trendy muzyczne agregując dane z blogów muzycznych, sieci społecznościowych czy sieci P2P. Na tej podstawie dobierani są wykonawcy.

Jestem ciekaw, co aplikacja Twitter Music musiałaby zaoferować, by odwrócić uwagę od konkurencji w postaci Spotify czy Deezera. Każdy z dużych graczy chce uzyskać kawałek muzycznego tortu. Wielu z Was korzysta z usług już dostępnych (wspominane wyżej, Wimp), kolejne są w drodze – Google planuje swoją wersję, Facebook przy redesignie News Feeda również chce zwrócić większą uwagę właśnie na muzykę. Najbliższe tygodnie mogą być całkiem ciekawe. Z korzyścią dla nas – nie spodziewam się, by ceny usług były jeszcze niższe, jednakże każdy znajdzie odpowiednią usługę dla siebie. Sam Twitter Music byłby pewnie darmowy z uwagi na to, że We Are Hunted skupiało się na mniej znanych, alternatywnych wykonawcach.

Twitter staje się więc bardziej multimedialny. Z serwisu mikroblogowego do multimedialnego potentata? Kto wie. Profil TwitterMusic na Twitterze obserwuje ponad 2 miliony użytkowników, potencjalne grono użytkowników więc istnieje. Po usłudze wideo przyszedł więc czas na muzykę?

REKLAMA

Zarówno Twitter jak i We Are Hunted nie odpowiedzieli na pytania internautów dotyczące nowego projektu.

Źródło: CNet

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA