Spotify w T-Mobile? Możecie porzucić nadzieję, nie będzie współpracy

News/Technologie 06.03.2013
Spotify w T-Mobile? Możecie porzucić nadzieję, nie będzie współpracy

Spotify w T-Mobile? Możecie porzucić nadzieję, nie będzie współpracy

Serwis streamingowy Spotify, w przeciwieństwie do swoich rywali w postaci Deezera i WiMPa, zadebiutował w Polsce bez wsparcia operatora telefonii komórkowej. A szkoda, bo usługa streamingu bez możliwości nielimitowanego transferu danych znacznie traci na atrakcyjności. Zastanawiające jest też tłumaczenie prezesa PTC dotyczące nie podjęcia współpracy ze Spotify przez T-Mobile.

Wiele osób, w tym wyżej podpisany, czekało niecierpliwie na start usługi Spotify w Polsce. Moim zdaniem ma on wiele zalet w porównaniu do konkurencji. Bardzo mi się podoba program przygotowany dla komputerów z systemem Windows, a aplikacja na Androida jest zadowalająca. Jedyne czego mi brakuje, to właśnie wsparcia operatora. Zużycie danych jest po prostu zbyt duże, by z niej swobodnie korzystać. Wybrane playlisty musiałem zapisać do odsłuchu offline, ale ogranicza to dostęp do biblioteki przez smartfona.

Przed oficjalnym startem usługi mówiło się o ewentualnym partnerstwie Spotify z T-Mobile. I w sumie nie dziwne, bo był to jedyny logiczny wybór. Orange ma już w ofercie Deezera, Play – WiMPa, a Plus swoją Muzodajnię, więc nie został żaden inny duży operator, który mógłby w taki układ wejść. Okazuje się niestety, że T-Mobile nie jest takim partnerstwem zainteresowane. O podejściu do tej sprawy prezesa Polskiej Telefonii Cyfrowej Mirosława Rakowskiego poinformowała Rzeczpospolita, cytując jego wypowiedź:

Jako T-Mobile mamy globalne partnerstwo ze Spotify, ale w Polsce nie zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tej oferty, bo dla polskiego klienta ceny były nieakceptowalne.

Wedlług niego akceptowalną ceną takiej usługi byłoby 9,90zł miesięcznie, a przy takie kwocie z kolei partnerstwo dla T-Mobile byłoby nieopłacalne. Jest to zastanawiające, ponieważ konkurencja oferuje podobne usługi w cenie około dwkukrotnie wyższej, więc jeśli T-Mobile oferowałby Spotify na podobnym poziomie cenowym, i tak byłoby to atrakcyjne dla klientów.

Moim zdaniem partnerstwo ze Spotify wyszłoby na dobre sieci pod względem wizerunkowym. Jeśli nawet wyszliby na zero, albo nieco dokładali do interesu oferując streaming przez Spotify, to mógłby być to mocny argument sprzedażowy dla niezdecydowanych klientów. Argument, który już posiada konkurencja oferująć WiMPa i Deezera; Muzodajnia to inny typ usługi, chociaż też zorientowany na dostarczanie muzyki klientom sieci.

Byłoby to dobrym zagraniem – zwłaszcza dlatego, że Spotify na rynku obecne jest znacznie dłużej, a do tego oferuje swoim użytkownikom funkcje niedostępne dla konkurencji (jak np. możliwość synchronizacji bazy swoich własnych MP3 prosto z iTunes lub Windows Media Player). No ale niestety, nie pozostaje nic innego, jak pogodzić się z decyzją operatora. Może faktycznie jest ona słuszna z biznesowego punktu widzenia.

A szczerze mówiąc, to mam za złe Play, że za swojego partnera wybrał właśnie WiMP. Podoba mi się on dużo mniej niż Spotify, a nawet Deezer i ze względu na brak możliwości integracji swojej biblioteki MP3 z bazą w rezultacie będąc poza domem ograniczam się do utworów zapisanych w telefonie. Nie jest to jednak rozwiązanie idealne.

A samo T-Mobile straciło przynajmniej jednego klienta, bo dwa tygodnie temu podpisałem nową umowę z poprzednim operatorem. Gdyby inna sieć oferowała mi Spotify, prawdopodobnie bym do niej przeszedł.

Dołącz do dyskusji

Advertisement