REKLAMA

nc+ - takiego kryzysu w mediach społecznościowych nie było chyba od czasów ACTA

Platforma nc+, czyli połączona telewizja n oraz Cyfra+, wzbudza coraz większe emocje. Oprócz wysokich cen podstawowych ofert, klienci zostali postawieni nieco pod ścianą, o czym napisał jeden z czytelników na Blog Forum Spider's Web. Klienci zreagowali - internet aż kipi od emocji, a nc+ by radzić sobie z kryzysem otwiera forum jednocześnie zamykając możliwość dodawania wpisów na fanpejdżu na Facebooku.

26.03.2013 12.37
nc+ – takiego kryzysu w mediach społecznościowych nie było chyba od czasów ACTA
REKLAMA

2,5 miliona klientów - tyle właśnie ma ich nc+ i wszyscy oni pochodzą z dwóch osobnych platform. Nie ma tu klientów, którzy świadomie wybrali ofertę nc+, są tylko ci, którzy w ten czy inny sposób są nakłaniani na migrację na nową platformę.

REKLAMA

Profil nc+ na Facebooku przeżywał oblężenie - niezadowolenie z ofert oraz tego, że przy migracji oferowane są opcje droższe, często bez wszystkich obecnie posiadanych kanałów, komunikowano dodając wpisy na stronę. Teraz jednak możliwość dodawania wpisów na fanpejdżu zablokowano przekierowując wszystkich na specjalnie utworzone forum http://ncpluspytania.pl. Mimo, że istnieje ono dopiero od dwóch dni, liczba wpisów w tematach liczona jest w setkach.

Jeśli jednak poczytać wpisy na forum okaże się, że sprawa nie jest różowa. Klienci pytają, moderatorzy odpowiadają, choć często okrężnie i napięcie rośnie.

Więc abonenci próbują pomagać sobie nawzajem...

I zwołują się, bo "w jedności siła":

Profil Antyncplus na Facebooku ma już ponad 11,5 tysiąca fanów, a jego twórcy starają się koordynować działania i informować o poczynaniach nc+. Dodatkowo w wydarzeniu "Wypowiadam umowę nc+" zadeklarowało udział już ponad 3 tysiące osób. Z pozoru liczby te nie są takie duże, jednak warto pamiętać o jednym: większość klientów która szuka informacji nie decyduje się na kliknięcie "lajka". A zainteresowanie jest ogromne i widzimy to także po ruchu na Spider's Web. Relacje z pierwszej konferencji nc+ biły rekordy popularności, tak jak pierwsze informacje o ofertach i praktycznie wszystko o nc+.

komentarze nc+

wypowiedzi dla wirtualnemedia.pl Norbert Kilen, strategy director agencji Think Kong zajmującej się obsługą fanpage’a mówi: Robimy wszystko, żeby prowadzić dialog z użytkownikami w odpowiedni, satysfakcjonujący wszystkich sposób. Rozumiem, jak skomplikowana jest cała sytuacja, dlatego najważniejsze wydaje się teraz uporządkowanie tej dyskusji.

Nic jednak dziwnego, że klienci irytują się z powodu zamknięcia najnaturaljniejszego dla "pokolenia Facebooka" kanału komunikacji na fanpejdżu i przeniesienie wszystkiego na fora, na których praktycznie nikt nie odpisuje. Inne fora czy komentarze pod wpisami i artykułami roją się od pytań, narzekań i informacji pochodzącej "od dołu. Na przykład na forach satkuriera wątki o nc+ mają już po kilka tysięcy wpisów.

nc+ ewidetnie nie potrafi opanować fali krytyki ani odpowiedzieć klientom jasno i tak, by zrozumieli. Brakuje komunikacji, brakuje powołania jakiegoś sztabu kryzysowego, który na bieżąco tłumaczyłby nowe oferty i zasady migracji. Zasady, które dziś wywołały burzę z powodu niedociągnięć - a to wyższe ceny, a to brak kanałów, niepotwierdzone kanały, które w każdej chwili mogą zniknąć, a to informacja o migracji dostarczana zwykłym listem, który przecież nie ma daty potwierdzenia dostarczenia, a to przyjmowanie potwierdzenia migracji telefonicznie bez odpowiedniego sprawdzenia czy rozmawia się z osobą upoważnioną, a to problemy z dodzwonieniem się na infolinię nc+ - pozostają wciąż bez oficjalnego komentarza.

Tymczasem wczoraj zarząd jak gdyby nigdy nic mówi, że do ofert podstawowych dołączone zostaną promocje obniżające koszty i że na razie nie ma planów dotyczących zmiany podstawowej oferty. Co pewnie jeszcze bardzo rozjusza klientów.

Ciężko oceniać działania nc+ w mediach społecznościowych. Wiadomo jednak, że nc+ nie do końca radzi sobie z nawałem problemów i zainteresowania, bo w końcu podstawowa zasada nowych czasów i nowych kryzysów mówi: stawić czoła, odpowiadać, nie zamiatać pod dywan. A blokowanie komentarzy na Facebooku i przekierowywanie na fora jest takim właśnie zamiataniem.

A na koniec jeden z ciekawszych komentarzy o nc+ ze Spider's Web:

Doskonale obrazuje nastroje wokół nc+ i sytuację.

(pisownia cytowanych wypowiedzi w oryginale)

P.S. NapoleonCat.pl zareagował szybko i udostępnił wykresy obrazujące aktywność na facebookowych profilach związanych z nc+. Komentarze na oficjalnym profilu platformy:

nc+
REKLAMA

A tutaj fani Antyncplus:

antync+
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA