Serwisy tematyczne Grupy Nokaut, czyli jak przyciągnąć uwagę internautów

Felieton/Technologie 18.02.2013
Serwisy tematyczne Grupy Nokaut, czyli jak przyciągnąć uwagę internautów

Serwisy tematyczne Grupy Nokaut, czyli jak przyciągnąć uwagę internautów

Serwisy zajmujące się porównywaniem cen nie mają lekko na polskim rynku. Wynikiem takiej właśnie sytuacji były zmiany, jakie pod koniec zeszłego roku do swojego serwisu wprowadziła Grupa Nokaut zamieniając swój serwis w „sklep matkę” – o czym więcej pisał Mateusz. Firma postanowiła wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i w jeszcze inny sposób zachęcić do korzystania ze swojej oferty. Taką nowością są serwisy tematyczne, które mają spełniać rolę magazynów branżowych.

Grupa Nokaut, która jest właścicielem porównywarki cen Nokaut.pl, do swojego portfolio dodała 9 serwisów tematycznych poświęconych m.in. modzie, sportowi, zdrowemu stylowi życia, czy też wystroju wnętrz. Liczba serwisów ma być ciągle powiększana. Trzeba przyznać, że na samym początku swojej internetowej drogi przypominają one bardziej magazyn wydrukowany na dobrym jakościowo papierze, niż gazetkę reklamową.

serwisy-tematyczne-grupa-nokaut-ehandel-ecommerce

serwisy-tematyczne-grupa-nokaut-ehandel-ecommerce_02

Mężczyźni znajdą coś dla siebie w serwisie Modny.jestem.co czy też Fit.jestem.co, kobiety zapewne zainteresują się serwisami Kuchnia.urzadzam.to oraz Krolestwolazienek.pl. W branży e-zakupów można zauważyć pewien trend obudowywania swojej podstawowej działalności w oparciu o dedykowane serwisy tematyczne, e-magazyny czy bardzo dobrze prowadzone blogi. Oczywiście to wszystko ma służyć prezentacji produktów oraz możliwości ich wykorzystania. Nie wystarczy już zamieścić kilku zdjęć danego produktu i opisu podobnego do miliona innych. To pewna konsekwencja tego, że coraz więcej rzeczy kupujemy za pośrednictwem internetu oraz szukamy w nim inspiracji do zakupów w sklepie stacjonarnym. E-sklepy muszą na dłużej zatrzymać swoich odwiedzających, również takimi projektami.

serwisy-tematyczne-grupa-nokaut-ehandel-ecommerce_03

serwisy-tematyczne-grupa-nokaut-ehandel-ecommerce_04

W artykułach znajdziemy odnośniki, przy pomocy których będziemy mogli zakupić daną parę butów, marynarkę czy inny przedmiot. Nie ma się co na takie zabiegi obrażać, gdyż trzeba pamiętać, że te serwisy powstały właśnie dla generowania sprzedaży i budowania bazy użytkowników. Jakość wykonania stron, choć cieszy oko, nie jest zbyt dobra – na urządzeniach mobilnych wyglądają one wręcz źle. Przeglądanie i nawigowanie w serwisach na ekranie HTC One X i przeglądarki Chrome jest bardzo niewygodne, skutecznie odstraszając internautę. Przy tak dużym projekcie jest to spore niedopatrzenie. Czy serwisy spełnią swoją rolę? Czas pokaże. Sukces zależeć będzie również od tego, jakiej jakości treści tam będą się pojawiały, bo to wydaje się kluczem do tego, by zbudować bazę wiernych czytelników.

Dołącz do dyskusji