REKLAMA

Panasonic ma swoją misję

Na odbywającym się w Nicei Panasonic Convention 2013 prezentowano nowe sprzęty AGD i RTV. Dużo uwagi poświęcono także innym rozwiązaniom. Japończycy na konferencji przedstawili swoją misję, którą mają zamiar wypełniać poprzez wszystkie produkty, zarówno te konsumenckie, jak i te dla branży biznes-to-biznes.

12.02.2013 14.11
Panasonic ma swoją misję
REKLAMA

Konwent japońskiej firmy to okazja, by zaprezentować dziennikarzom i partnerom biznesowym z Europy tegoroczne nowości oraz przedstawić strategię działań na najbliższe 12 miesięcy na starym kontynencie. Zanim to jednak nastąpiło, europejski szef Panasonica - pan Laurent Abadie  - podobnie, jak na berlińskich targach IFA 2012 zwrócił uwagę na szereg rozwiązań z sektora B2B.

REKLAMA

Misją i jednocześnie wizją firmy jest dostarczanie “eco & smart solutions” nie tylko w postaci telewizorów Viera, aparatów Lumix czy zaawansowanych urządzeń AGD. Elektronika użytkowa to tylko jeden element w całościowej układance. Celem firmy Panasonic jest ulepszanie świata poprzez innowacje.

CEO Panasonic Europe, aby podkreślić fakt, że produkty firmy wpływają na świat w różnorodnych dziedzinach życia, postanowił posłużyć się dwoma przykładami. Po pierwsze firma Panasonic współpracuje z wieloma producentami samochodów m.in. Ford, Audi, Volkswagen. Branża motoryzacyjna wspierana jest po przez dostarczanie akumulatorów do samochodów elektrycznych oraz innych elementów niezbędnych do funkcjonowania napędu elektrycznego. Panasonic stawia także na pompy ciepła, których sprzedaż w ciągu ostatnich trzech kwartałów w Europie wzrosła o 34%. Dodatkowym elementem są tutaj oczywiście panele słoneczne, które także produkuje japońska firma.

Podczas konferencji otwierającej konwent przedstawiciele firmy wyraźnie chcieli pokazać, że produkty i rozwiązania Panasonica otaczają nas zarówno w domu, jak i w pracy, a także w pojazdach, nie wspominając już o tej standardowej elektronice użytkowej, z którą najczęściej kojarzymy japońskiego giganta. Prezentacja tych rozwiązań, których konsument najczęściej nie dostrzega, podczas konferencji była ciekawa, a to naprawdę nie lada sztuka aby “sprzedać” publiczności rozwiązania B2B.

REKLAMA

To, co powinno podobać się w działaniach Panasonica, to właśnie niezwykle spójna i przejrzysta strategia. Firma mówi eco & smart i wdraża tę ideę w życie we wszystkich swoich rozwiązaniach. Panasonic rozwija więc swoje LED-owe żarówki, wprowadza pompy cieplne sterowane smartfonem i jednocześnie posiada też telewizory czy inne sprzęty elektroniki użytkowej charakteryzujące się funkcjami smart oraz bardzo niskim poborem energii. W tym roku kilka ekranów posiada klasę energetyczną A++. Taka postawa jest świetna, brakuje tego często u konkurencji, gdzie nawet mobile, IT oraz RTV to trzy zupełnie odmienne wizje biznesu.

Na konferencji nie było widać już śladów po kryzysie jaki przechodziła firma, widać za to było radość płynącą z ostatnich wyników finansowych. Firma staje na nogi i wygląda na to, że sama sobie wytycza nową ścieżkę. Jednolita wizja z pewnością powinna w tym pomóc, a konsumenci mogą być spokojni o przyszłe produkty z logo Panasonica.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA