REKLAMA

BlackBerry Jam Europe - Kanadyjczycy kochają deweloperów

BlackBerry Jam Europe to konferencja dla deweloperów, nie dla prasy w pierwszej kolejności. Byłem już na kilku tego typu imprezach organizowanych przez konkurencję kanadyjskiej firmy i zazwyczaj były to wydarzenia pozbawione elementów show - ot, informacje dla specjalistów podawane w specjalistycznej formie. BlackBerry podszedł do sprawy zupełnie inaczej w 2013 r.

05.02.2013 14.03
BlackBerry Jam Europe – Kanadyjczycy kochają deweloperów
REKLAMA

Otwierające Jam Europe keynote było równie spektakularnym show, co konferencja dla mediów kilka dni temu. Mistrzem ceremonii był Alec Saunders - wiceprezes BlackBerry ds. relacji z deweloperami. Konferencję otworzyła piosenka rockowa napisana specjalnie na okazję debiutu platformy BlackBerry 10 i wykonana przez... samego Saundersa. Nie wiem na ile został 'podkręcony' w studio, ale brzmiał wspaniale i jeśli nie robiłby kariery w biznesie mobilnym, to zapewne poradziłby sobie na scenie jako dobry wokalista. A potem nastąpiło dwugodzinne show, które miało jeden cel - przekonać deweloperów aplikacji mobilnych, że BlackBerry wraca do gry. Wydaje się, że skutecznie.

REKLAMA

Poziom entuzjazmu na scenie i na widowni nawet dla mnie był imponujący - widać, że zarówno sami przedstawiciele BlackBerry, jak i deweloperzy naprawdę czekali na nową platformę. W takich chwilach czuć jak wielką - nie boję się użyć tego słowa w tym przypadku - miłością cieszy się marka BlackBerry. Wiadomo, że format przedstawienia zachęcał do nieco 'pompowanego' entuzjazmu, jednak kompletnie nie miało to miejsca.

BlackBerry 10 to największe wyzwanie dla kanadyjskiej firmy w historii, stąd wielki nacisk na to, aby odpowiednio zmotywować deweloperów do szybkiej adopcji nowej platformy. Saunders ogłosił dziś kilka ciekawych programów adresowanych do deweloperów, w tym specjalną limitowaną wersję BlackBerry Z10 w kolorze czerwonym, która wyprodukowana będzie zaledwie w 12 tys. sztuk i dostępna jedynie dla deweloperów.

- Ten smartfon jest jak najnowszy sportowy samochód: cholernie szybki i czerwony - mówił Saunders, po czym zaprezentował po krótce najważniejsze nowości BlackBerry 10 przy gorącym aplauzie zgromadzonej publiczności.

REKLAMA

Następnie na scenie pojawiali się przedstawiciele różnych firm deweloperskich, którzy prezentowali swoje aplikacje na nowe BlackBerry. Saunders kilka razy podkreślał, że BlackBerry 10 debiutuje z największą liczbą aplikacji, z jaką kiedykolwiek startowała nowa platforma mobilna. Jest ich już 70 tysięcy, a każdego dnia po premierze dodawanych jest średnio 1,5 tys. kolejnych.

Walka o atencję deweloperów to dziś kluczowa sprawa dla wszystkich platform mobilnych, jednak wszystkie firmy podchodzą do niej nieco w innym stylu. BlackBerry działa tutaj podobnie do Apple'a, a konferencje z cyklu BB Jam przypominają nieco WWD producenta iPhone'a, jednak poziom kurtuazji jaki stosuje kanadyjska firma w stosunku do deweloperów jest wprost nie do pobicia.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA