REKLAMA

Reklamy w iOS oraz aplikacje mobilne żyłą złota

Reklama obecna w naszych smartfonach dawno temu stała się faktem, od którego nie ma ucieczki. Jednak mobilny system operacyjny mobilnemu systemowi nierówny, jak okazuje się z raportu „Stan mobilnej reklamy” przygotowanego przez Opera Software. Jakie wnioski wypływają dla podmiotów chcących się reklamować na platformach mobilnych?

29.10.2012 14.13
Reklamy w aplikacjach mobilnych są bardziej efektywne niż te na stronach www
REKLAMA
REKLAMA

Raport powstał w oparciu o dane pochodzące z platformy reklamowej Opery, która obsługuje ponad 10 000 serwisów oraz aplikacji mobilnych. Miesięcznie natomiast odnotowuje 40 miliardów wyświetleń reklam, co ma się przełożyć na koniec tego roku na 400 mln dolarów przychodów dla mobilnych wydawców.

Jak się okazuje najbardziej korzystnym dla reklamodawców mobilnym systemem operacyjnym jest iOS, który zapewnia najwyższy efektywny (eCPM) przychód z 1000 wyświetleń. Wyniósł on 1,64 dolara, w tym kwota ta składa się aż z 4,42 dolarów generowanych przez iPada, 1,48 dolara przez iPhone’a oraz 82 centów z iPoda Touch. Ku zaskoczeniu wielu na drugim miejscu pod względem efektywnego kosztu na tysiąc wyświetleń znalazły się bliżej niesprecyzowane inne systemy operacyjne. Na trzeciej pozycji znalazły się urządzenia z systemem od RIM z eCPM 1,06 dolara. W końcu tuż za podium uplasował się system od Google - Android z wynikiem 88 centów. Na ostatnim miejscu uplasował się już leciwy Symbian z tylko 37 centami.

Mobilny ruch generowane przez dane systemy operacyjne

Największy ruch generuje, co nie powinno nikogo zaskoczyć, system iOS, który znacznie wyprzedził drugiego Androida. Choć można się spodziewać, że pozycja systemu od Google będzie się stopniowo umacniała, to tuż za nią znalazły się inne systemu operacyjne, w dużej części prawdopodobnie wchodzące w jej skład ficzerfony.

Aplikacje mobilne stały w III kwartale tego roku dominującą formą generowania przychodów na platformie Opery, obecnie stanowią już 73% całości przychodu platformy, a reszta udziałów przypada na mobilną sieć. To tematyka ściśle związana z biznesem oraz finansami stanowi kategorię, która przynosi największe przychody z jednego kliknięcia.

REKLAMA

W ten sposób w oparciu o dane przedstawione przez Operę klaruje się obraz, z którego wynika, że najlepiej ze swoją reklamą docierać poprzez aplikacje mobilne dla iOS. Najlepiej byłoby, aby takowa aplikacja dotyczyła swoją tematyką biznesu oraz finansów. Wtedy jako reklamodawca mamy większą pewność, iż nasza reklama trafi na znacznie podatniejszy grunt, gdzie będzie miała znacznie większe szanse na zainteresowanie odbiorców, co oczywiście może, ale nie musi się przekładać na korzyści finansowe.

Obserwując treści reklamowe obecne zarówno w polskich mobilnych wersjach serwisów WWW oraz aplikacjach mobilnych widać, że te pierwsze są już chyba w większości przypadków znacznie lepiej przygotowane oraz ukierunkowane na daną kategorię odbiorcy w przeciwieństwie do reklam obecnych w aplikacjach dla Androida, gdzie reklamy w wielu przypadkach odstraszają od kliknięcia w nie, o zachęceniu już nawet nie wspominając. Jeśli platformy reklamowe oraz firmy zaczną dostrzegać szerzej potencjał jaki drzemie w kategorii urządzeń mobilnych to może i dobrze, że Google zdecydowało się na usunięciu Flasha z Androida, bo bez odpowiedników Adblocka korzystanie z zasobów sieci mogłoby stać się wątpliwą przyjemnością.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA