Mobilna wersja Facebooka króluje w krajach Afryki

04.09.2012
Mobilna wersja Facebooka króluje w krajach Afryki

Mobilna wersja Facebooka króluje w krajach Afryki

Socialbakers opublikowało infografikę dotyczącą statystyk użytkowania mobilnej wersji serwisu społecznościowego Facebook w okresie od maja do sierpnia. Wydaje się, iż to właśnie wersja mobilna serwisu będzie w przyszłości napędzała dziecko Marka Zuckerberga.

Z opublikowanych danych wynika, że 57% użytkowników Facebooka korzysta z jego mobilnej wersji. Jak widać istnieje jeszcze duża grupa użytkowników do pozyskania, a docelowo do zarabiania na niej, gdyż nie ma, co się oszukiwać – ostatnie zmiany w serwisie mają na celu zarabianie na osobach korzystających z wersji mobilnej serwisu.

Tort mobilnych systemów operacyjnych, z jakich korzystają osoby odwiedzające serwis społecznościowy, jest dość znacznie podzielony, co wymusza na serwisie dalsze prace nad aplikacjami mobilnymi nie pomijając żadnego z systemów operacyjnych.

Największy wzrost w okresie badania zaobserwowano wśród użytkowników iPadów. Czyżby okres wakacji sprzyjał przestawieniu się na korzystanie z mobilnej wersji serwisu? Wydaje się to bardzo możliwe.

Co ciekawe zaobserwowano niemal taki sam wzrost wśród użytkowników dwóch systemów operacyjnych Androida oraz Windows Phone. Na czwartym miejscu tuż za podium znaleźli się użytkownicy korzystający z iPhone’a. Najmniejszy przyrost korzystających z mobilnej wersji serwisu obserwuje się w przypadku ficzerfonów.

W odniesieniu do wartości bezwzględnych to użytkownicy Androida stanowili największą liczbę nowych użytkowników wersji mobilnej portalu. Było ich ponad 22 miliony! W tej statystyce najgorzej oczywiście wypada Windows Phone z 450 tysiącami użytkowników.

Na sam koniec pozostało to, co najciekawsze. Jak wygląda ranking krajów pod względem procentu użytkowników portalu korzystających z wersji mobilnej serwisu ? Na pierwszym miejscu znalazło się królestwo Suazi, małe państwo w Afryce Południowej, które w 1968 roku uzyskało niepodległość. W tym małym kraju aż 92,5% użytkowników Facebooka używa wersji mobilnej serwisu. Na kolejnym miejscu znalazła się Nigeria, trzecim krajem w kolejności pod tym względem okazała się Papua-Nowa Gwinea.

Jak widać w 10. krajów, gdzie największy odsetek użytkowników serwisu korzysta z wersji mobilnej Facebooka, dominują kraje mniej zamożne, mówiąc delikatnie. Ich mieszkańcy mogą mieć dostęp do internetu, w tym do portali społecznościowych, tylko i wyłącznie przez telefony komórkowe, które są znacznie popularniejsze, a w większości przypadków również tańsze niż komputery.

Ludzie niezależnie od miejsca, w którym przyszło im żyć chcą korzystać z tego, co oferują im zdobycze techniki oraz kultura masowa, oczywiście po zaspokojeniu potrzeb wyższego rzędu. Ekran telefonu paradoksalnie może być dla takich osób oknem na świat. Oczywiście ujęcie procentowe penetracji rynku mobilnego w tych krajach może być zakrzywione przez niewielkie wartości bezwzględne użytkowników portalu w danych krajach. Jednakże, wydaje się, iż w najbliższej przyszłości Facebook będzie musiał się skupić nad rozwojem swojej wersji mobilnej, gdyż to właśnie tam pozostają największe pokłady niewykorzystanego potencjału by zarobić na nas – użytkownikach.

 

Dołącz do dyskusji